Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 440 posts ]  Previous   1 14 15 16 17 18
Author Message
 Post subject: Re: Toby Alderweireld
PostPosted: 03 Jun 2019 14:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Ik vond Toby maar weer half ingrijpen bij die goal. Handjes op de rug, balletje door de beentjes... nee zie liever Jan terugkomen.

PostPosted: 03 Jun 2019 14:54 

Precies. Iemand die een foutje maakt in de CL finale is niet Ajax waardig... ;)

PostPosted: 08 Jun 2019 10:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
seb4 wrote:

Welke betere opties hadden Tadic en Blind dan Ajax?

Het totaalpakket sportief (garantie op speeltijd, meedoen om kampioenschap, spelen in CL) / financiën (recordsalaris in eredivisie geschiedenis + pak tekengeld) / prestige (Ajax staat nog altijd hoger aangeschreven dan Southampton, Brighton, Lille, Ghuangzou Evergrande, etc) was voor Tadic en Blind bij Ajax gewoon het beste.
Ik denk dat ook nog vergeet, dat sommige spelers ook kiezen voor meer speeltijd zodat ze als international weer meer kans hebben. In geval van Tadic geldt dit niet zo sterk omdat hij basisspeler was bij Southampton maar voor Blind wel. Als die nog een jaar niet of nauwelijks gespeeld zou hebben, zou hij ook geen basisspeler meer zijn bij Oranje. Elke week spelen biedt meer mogelijkheden/kansen als international.

PostPosted: 08 Jun 2019 12:48 
Erelid

de dominee wrote:
Precies. Iemand die een foutje maakt in de CL finale is niet Ajax waardig... ;)
Als een nieuwe aankoop zo verdedigend wordt ie totaal afgebrand door jou :o

PostPosted: 08 Jun 2019 13:11 

Onjuist.

Wel als van tevoren al duidelijk is uit filmpjes online en beoordelingen van lokale supporters en volgers dat de speler in kwestie kwalitatief tekort schiet en juist op belangrijke punten als snelheid, voetballend vermogen en spelen met ruimte in de rug ernstig tekort schiet. Dan wel. Als de supporters van zijn vorige club juichend afscheid nemen en ons uitlachen omdat we erin getrapt zijn.

Zeker na een paar invalbeurten waarin de speler in kwestie vervolgens alleen maar 'ongelukkig' is.

Als de speler de juiste basis kwaliteiten bezit en kwalitatief in orde is, mogen fouten gemaakt worden.

PostPosted: 08 Jun 2019 15:58 
Erelid

de dominee wrote:
Wel als van tevoren al duidelijk is uit filmpjes online en beoordelingen van lokale supporters en volgers dat de speler in kwestie kwalitatief tekort schiet en juist op belangrijke punten als snelheid, voetballend vermogen en spelen met ruimte in de rug ernstig tekort schiet. Dan wel. Als de supporters van zijn vorige club juichend afscheid nemen en ons uitlachen omdat we erin getrapt zijn.
Dsu jij baseert je mening op basis van andere? Oh nee, jij kunt dit beoordelen in een paar minuten en dan is het lekker als je wat fora en andere meningen erbij kunt halen?

Toch merkwaardig dat de trainer van Boca in het half jaar (de periode dat zijn transfer afketste in de zomer tot de overgang naar Ajax in de winter) gewoon hem bleef opstellen (in alle belangrijke wedstrijden en met name de Coppa). Vaak kreeg Magallan de voorkeur boven zijn al aangekochte vervanger.

En wat jij schetst waarin hij tekortschiet is ook lekker makkelijk beredeneert omdat hij natuurlijk gewoon de tijd gegund wordt om de Ajaxstijl eigen te maken.

Maar goed deze topic gaat over Alderweireld dus laat ik het maar hierbij.

PostPosted: 08 Jun 2019 16:58 

We gaan het zien met Magallan inderdaad :ajaxsjaal:

Time will tell. Toby lijkt helaas niet te komen.

PostPosted: 23 Nov 2019 13:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Alderweireld lijkt door de komst van Mourinho te willen blijven bij Spurs.
https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... g-arrival/

PostPosted: 20 Dec 2019 11:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Verlengd tot 2023 bij de Spurs.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=364748

PostPosted: 20 Dec 2019 12:56 
Beheerder

Zo, de droom, die sommigen hadden dat Alderweireld na dit seizoen zou terugkeren, is vervlogen.

PostPosted: 20 Dec 2019 13:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Zo, de droom, die sommigen hadden dat Alderweireld na dit seizoen zou terugkeren, is vervlogen.
Ja dan is hij 34 of zo, dan is het waarschijnlijk niet meer nodig om te komen.

PostPosted: 23 Dec 2019 13:19 
Erelid

343 wrote:
Mooi.

Ik zie toch wel parallellen met deze Schuurs en toen Alderweireld werd overgeheveld naar de A-Selectie. Zolang je Blind hebt, heb je de nodige ervaring achterin. Ik ben ook een van de weinigen die vertrouwen heeft in Veltman (als centrale verdediger) dus ik zie een terugkeer van Alderweireld totaal niet zitten. Ook heb je een mexicaans international aangetrokken en Martinez voor achterin dus dan kun je je ook beter richten tot het aantrekken van extra middenvelders.

PostPosted: 23 Dec 2019 13:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Mooi.

Ik zie toch wel parallellen met deze Schuurs en toen Alderweireld werd overgeheveld naar de A-Selectie. Zolang je Blind hebt, heb je de nodige ervaring achterin. Ik ben ook een van de weinigen die vertrouwen heeft in Veltman (als centrale verdediger) dus ik zie een terugkeer van Alderweireld totaal niet zitten. Ook heb je een mexicaans international aangetrokken en Martinez voor achterin dus dan kun je je ook beter richten tot het aantrekken van extra middenvelders.
Dit meen je niet? Ten eerste is Alderweireld een van de beste tien centrale verdedigers ter wereld van de afgelopen vijf jaar. Ten tweede zakt Veltman structureel door het ijs in topwedstrijden. Hij is inmiddels op een niveau dat hij het in de Eredivisie prima doet om vervolgens 'toevallig' net een mindere wedstrijd te hebben als we Europees spelen. En ten derde: we weten niet hoe het met Blind afloopt.

Veltman: Prima wisselspeler voor als rechtsback of centrale verdediger.
Schuurs: Talent; het kan wat worden maar garanties heb je allerminst. Zeker geen supertalent.
Alvarez: Niemand weet hoe hij het zal doen als centrale verdediger...

Alderweireld - Martinez met Blind (en Van de Beek en Ziyech) op het middenveld was echt geweldig geweest.

PostPosted: 23 Dec 2019 17:17 

343 wrote:
Mooi.

Hij heeft net bijgetekend dus zal niet komen.

Maar ik zou toch echt blind getekend hebben om Veltman voor Alderweireld in te ruilen.
Hebben zelfs nog samen gespeeld, Toby inmiddels topverdediger in de PL, Veltman nog altijd aan de straatstenen niet kwijt geraakt.

Maargoed, als je het seriues echt nog in Veltman ziet zitten als CV dan zijn we wel uitgepraat en heeft verdere discussie weinig zin.

PostPosted: 24 Mar 2020 10:14 
Beheerder

Alderweireld neigt eerder naar terugkeer naar België
https://www.vi.nl/nieuws/alderweireld-n ... aar-belgie

Post new topic  Reply to topic  [ 440 posts ]  Previous   1 14 15 16 17 18

All times are UTC+02:00