Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 515 posts ]  1 2 3 4 5 21  Next
Author Message
 Post subject: Lucas Andersen
PostPosted: 21 Mar 2012 23:17 
Erelid

Persoonlijke informatie
Volledige naam Lucas Andersen
Geboortedatum 13 september 1994 (17 jaar)
Geboorteplaats Aalborg, Denemarken
Lengte 185 cm
Indicatie transferprijs 1.5-2 miljoen

Clubinformatie
Spelend bij Aalborg BK
Positie Middenvelder
International Denemarken

Om een indruk te krijgen van zijn speelstijl staat hier een paar acties van gisteren toen Ronald de Boer kwam kijken voor Andersen:

Quote van gisteren:
Deen Lucas Andersen staat in belangstelling bij Ajax. Scouts Ronald de Boer en John Steen Olsen hebben de zeventienjarige gevolgd tijdens de wedstrijd van zijn huidige club Aalborg BK tegen HB Køge. Dit duel eindigde in een gelijkspel, 1-1.

Lucas Andersen vindt het super dat hij gevolgd wordt door Ajax, maar vond zijn prestatie tijdens deze wedstrijd maar teleurstellend. Na een uur spelen werd de Deen ook al gewisseld. Het talent geeft als reactie: 'Als ik had geweten dat ze hier vandaag waren, had ik beter gespeeld. Ajax is een droom.'

Op dit moment spelen er drie talentvolle Denen bij de Amsterdammers. Christian Eriksen is een basisspeler, Nicolai Boilesen is een talent dat helaas op dit moment kampt met vele blessures en Viktor Fischer is uitblinker in het beloftenelftal van Ajax.

Post subject: Re: Lucas Andersen
PostPosted: 22 Mar 2012 08:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Meteen halen. Jaartje rijpen in het beloftenelftal en hij kan Eriksen opvolgen. En ik denk dat hij prima samen kan spelen met Fischer (bijvoorbeeld als 10 en spits of 1 van beide vanaf rechts).

PostPosted: 22 Mar 2012 08:56 

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... ajax-.html

PostPosted: 22 Mar 2012 09:54 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ik verwacht wel dat deze jongen gaat komen, liever nog zie ik ook Patrick Olsen deze kant op komen.

PostPosted: 22 Mar 2012 10:45 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Denen en AJAX lijkt een succesformule te zijn, halen die vent.

PostPosted: 22 Mar 2012 11:21 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Yep. De Denen houden van AJAX en AJAX houdt van Denemarken.
viewtopic.php?f=15&t=408

PostPosted: 22 Mar 2012 11:52 

Pushkin wrote:
Ik verwacht wel dat deze jongen gaat komen, liever nog zie ik ook Patrick Olsen deze kant op komen.
Dus je bent er wel mee eens dat hij Anita moet gaan vervangen?

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 22 Mar 2012 12:28 
Erelid

Fanoboy wrote:
Pushkin wrote:
Dus je bent er wel mee eens dat hij Anita moet gaan vervangen?
Tuurlijk is hij het daar niet mee eens op dit moment. Olsen is 17 jaar en heeft sowieso nog 2 jaar de tijd nodig voordat hij in aanmerking komt voor een plaats bij de selectie. Als hij komt, komt hij dus voor de toekomst. Bovendien voldoet Anita als VMC, en daar is Pushkin het ook mee eens.

PostPosted: 22 Mar 2012 13:48 

Jij vindt Sporkslede, Klaassen en Bouy wel klaar om destijds mee te doen bij selectie maar Olsen niet. Is leeftijd de graadmeter bij ons of talent? Wat goed is, komt snel.

Zoals ik eerder aangaf. Je moet dan inderdaad nog 2 jaar met Anita als VMC gaan spelen of een andere tussenpaus nemen. Maakt niet uit. Feit is wel dat hij de beste optie voor de toekomst is. Geen twijfel.

En graag een reactie van Pushkin, RG.

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 22 Mar 2012 21:01 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Olsen heeft zeker 1 jaar nodig om te acclimatiseren. Daarna kan het hard gaan en als hij beter is dan Anita dan moet hij in de basis. Ik ken deze jongen niet, maar Anita speelt echt super op VM en voor mij is hij heel belangrijk in dit elftal. Daarom zal het ook lastig worden om voorlopig Anita uit de basis te spelen. Dat lijkt mij zo, maar ik weet niet of de Boer er ook zo over denkt. Voor het zelfde geld zet hij Enoh of Theo in de basis als VM. :|

PostPosted: 31 Aug 2012 10:43 
Beheerder

Ik dacht dat Andersen afgetest was maar blijkbaar niet. Deze topic kunnen we straks verhuizen.
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/ajax-he ... r-andersen

PostPosted: 31 Aug 2012 10:45 
Erelid

Topaankoop mocht het echt waar zijn. Deze jongen gaat een jaartje in Jong Ajax/A1 spelen en zal dan doorstromen en snel een basisplaats veroveren.

PostPosted: 31 Aug 2012 10:53 
Beheerder

Mike Verweij ‏@MikeVerweij

#Aalborg en #Ajax bereiken overeenstemming over Lukas #Andersen, die nu op weg is naar medische keuring in Amsterdam. Zie Telesport.nl .
En sommige media zeggen van niet. Zal wel onrustig blijven tot 24.00 uur!

PostPosted: 31 Aug 2012 12:18 

Raar.

Ajax is aan het gokken nu. Andersen was afgetest en nu nemen ze toch de gok.

Ik ben bang dat hij Fischer in de weg gaat lopen, of ze moeten in Fischer een 10 of 9 zien. Andersen is in ieder geval geen echte buitenspeler zoals bijvoorbeeld Sana. Kan wel op de plek van Theo, maar daar vindt ik Meleg beter.

PostPosted: 31 Aug 2012 12:54 

http://www.bold.dk/nyt/Lynge-Lucas-Ande ... -i-Holland

Ook Aalborg bevestigt dat Andersen naar Amsterdam is gevlogen om te onderhandelen met Ajax.

PostPosted: 31 Aug 2012 12:57 
Erelid

Fanoboy wrote:
Raar.

Ajax is aan het gokken nu. Andersen was afgetest en nu nemen ze toch de gok.

Ik ben bang dat hij Fischer in de weg gaat lopen, of ze moeten in Fischer een 10 of 9 zien. Andersen is in ieder geval geen echte buitenspeler zoals bijvoorbeeld Sana. Kan wel op de plek van Theo, maar daar vindt ik Meleg beter.
Andersen wordt volgens mij voor de rechterkant gehaald. Fischer meer voor links. dus denk dat ze prima samen in een team kunnen spelen.

PostPosted: 31 Aug 2012 14:21 
Erelid

Rechtsbuiten is echt niet zijn fijnste positie hoor. Eerder een aanvallende middenvelder, een 10. Daar spelen we niet mee bij Ajax.

PostPosted: 31 Aug 2012 15:28 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Dus als opvolger van Eriksen?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 31 Aug 2012 18:04 
Erelid

Het is rond.
Image

Ajax heeft overeenstemming bereikt met het Deense Aalborg BK over de overgang van Lucas Andersen.
De multifunctionele aanvaller werd geboren op 13 september 1994 in Aalborg. De 17-jarige jeugdinternational speelde reeds 41 wedstrijden in het eerste elftal van Aalborg, waar hij op zijn 16e zijn officiële debuut maakte.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars is verheugd dat het jonge talent voor Ajax kiest: ,,Dat Lucas op deze jonge leeftijd al zoveel wedstrijden in de Deense Eredivisie heeft gespeeld, geeft al aan dat hij een groot talent is. Hij sluit na de interlandperiode aan bij de A-selectie. Ik verwacht dat hij zich daar verder gaat ontwikkelen. Voor ons is het een zeer interessante speler, aangezien hij voorin op veel posities uit de voeten kan, zelfs op ‘tien’ kan hij spelen. Dus we zijn blij dat hij voor Ajax heeft gekozen, want ook voor hem was veel interesse, onder andere van twee Engelse topclubs. Wij hebben het geluk dat Ajax een goede naam heeft in Scandinavië, daar wetne ze dat talentvolle spelers hier een kans krijgen. Dat is ons voordeel en daar moeten we van profiteren.”
Ajax.nl

PostPosted: 31 Aug 2012 19:20 

Staat niet bij voor hoelang-ie heeft getekend.

PostPosted: 31 Aug 2012 19:23 

Zal wel iets te maken hebben met het feit dat hij nu als 17-jarige max een 3-jarig contract mag ondertekenen. Op 13 september wordt hij 18 en kan er een langer contract worden afgesloten. Misschien een soort van tussenoplossing?

PostPosted: 31 Aug 2012 23:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Op welke positie speelt deze jongen? En wat voor type is het, met wie is hij te vergelijken?

Dit soort transfers zijn nooit verkeerd. Weer een Scandinaviër, maarja.. Financiëel geen risico en grote kans dat er een toptalent bij zit (Eriksen, Boilesen, Fischer).

PostPosted: 01 Sep 2012 00:01 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
guy_ajax wrote:
Op welke positie speelt deze jongen? En wat voor type is het, met wie is hij te vergelijken?

Dit soort transfers zijn nooit verkeerd. Weer een Scandinaviër, maarja.. Financiëel geen risico en grote kans dat er een toptalent bij zit (Eriksen, Boilesen, Fischer).
Jij leest het forum nooit af?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 01 Sep 2012 00:02 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ja Guy, we weten allemaal dat jij liever een Argentijn of een Braziliaan ziet. Die mag je volgens mij echter niet voor hun 18de verjaardag halen. Kosten ook een veel hoger salaris (Non-EU speler), moeten acclimatiseren. Zijn het klimaat, de Nederlandse koeltoer ( vooral het harde/directe niet gewend).

Nee laat ons maar prima op de Scandinavische markt onze positie voor talentvolle voetballers vasthouden. Eventueel Servië via Novi Sad erbij en je hebt prima gebieden waar Ajax voetballers vandaan kan halen.

PostPosted: 01 Sep 2012 06:02 
De Goeie Ouwe Tijd

Het word dit seizoen wel HEEL ERG Scandinavisch he..... :? Ik ben daar nooit zo blij mee, ook al voldoen prima bij Ajax, daar niet van.

Post new topic  Reply to topic  [ 515 posts ]  1 2 3 4 5 21  Next

All times are UTC+02:00