Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 299 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ryan Babel
PostPosted: 08 Jan 2020 16:55 

Iedereen heeft zo zijn mening over spelers, dus ook over Babel.
Wat ik mij oprecht afvraag waarom FR Labyad als serieus alternatief ziet. Wat heeft die nu in zijn tijd tot nu toe bij ons laten zien? Tegen utrecht, toen we echt heel goed speelden, zakte hij niet door het ijs. Imo was hij ook in die wedstrijd redelijk maar niet goed. En voor de rest?
Eerlijk gezegd kan ik mij geen enkele echt goede wedstrijd van hem herinneren.

PostPosted: 08 Jan 2020 17:44 
Erelid

Maar De Jong kon voetballend wel meteen mee. Lang heeft op Eredivisie niveau al moeite om mee te gaan in het spel van Ajax, het gaat te snel. Lang gaat niet de De Jong route bewandelen. Eerder de Ebecilio route.

PostPosted: 08 Jan 2020 17:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
AFCA Niels wrote:
Maar De Jong kon voetballend wel meteen mee. Lang heeft op Eredivisie niveau al moeite om mee te gaan in het spel van Ajax, het gaat te snel. Lang gaat niet de De Jong route bewandelen. Eerder de Ebecilio route.
Ja de Jong route zie ik hem ook niet zo snel doen, maar beter dan Ebecilio moet wel lukken lijkt me. hij moet nog wel stappen zetten, maar ik hoop dat hij zichzelf en Ajax hem ook de tijd hiervoor geeft. Hij kan volgens mij wel prima voetballen namelijk.

PostPosted: 08 Jan 2020 19:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Iedereen heeft zo zijn mening over spelers, dus ook over Babel.
Klopt.
Wat ik mij oprecht afvraag waarom FR Labyad als serieus alternatief ziet. Wat heeft die nu in zijn tijd tot nu toe bij ons laten zien? Tegen utrecht, toen we echt heel goed speelden, zakte hij niet door het ijs. Imo was hij ook in die wedstrijd redelijk maar niet goed. En voor de rest?
Eerlijk gezegd kan ik mij geen enkele echt goede wedstrijd van hem herinneren.[/quote]
Toch vreemd toen Ajax echt een galavoorstelling gaf tegen Utrecht waarin de totale voorhoede echt goed was, je dan weer 1 speler uithaalt die dan net niet zo goed zo zijn. Ik weet wel dat dit maar 1 wedstrijd is maar als je niet kan voetballen, val je door de mand. De spelers en vooral achterhoedespelers wisten niet wat ze meemaakte zo snel als Ajax handelde en dat deed ene Labyad ook. Dan toon je aan het aan te kunnen. Tegen Lyon begon hij ook goed. Ik weet ook wel dat dit een paar wedstrijden zijn maar nee het is geen Neres of Ziyech maar ik weet zeker dat hij in een reeks wedstrijden zo'n rol aankan.

Ook in zijn tijd bij Utrecht was hij vaak bepalend met doelpunten en assists. Ik kan me goed voorstellen, dat Ajax hem heeft gehaald. Misschien niet als basisspeler maar wel als speler 12 t/m 16 met misschien een kans dat hij doorgroeit.

En ik weet ook wel dat spelers niet de opstelling maken maar je ziet bv ook aan Ziyech, dat hij graag met Labyad speelt. Die liet aan alles merken, dat hij er ook het volste vertrouwen in hem had toen Neres geblesseerd raakte. Dat zegt in mijn ogen ook wel iets.

Maar goed. Vaak worden spelers van buitenaf anders beoordeelt. Die moeten iets extra's laten zien of worden anders beoordeelt. Schuurs, die bv geen fouten mag maken maar De Ligt wel. Zegt niets dat de een meer talent heeft als de ander maar een fout blijft een fout. Laybad idem dito. Over Promes was ook veel twijfel.

Maar we zullen het inderdaad nooit weten. Babel wordt gehaald en dat zal ten koste gaan van Labyad (als buitenspeler) en Traore (als spits).

PostPosted: 09 Jan 2020 12:39 
Erelid

https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 6350210048

Deal Babel rond.

PostPosted: 09 Jan 2020 14:51 
Erelid

Tsja. Als reservespeler kan je hem er prima bij hebben natuurlijk.
Mooiste was echter geweest om weer iemand voor het 'Neres-traject' te halen. Maar goed, die moeten wel beschikbaar zijn. Voor nu is Babel een redelijke oplossing.

PostPosted: 09 Jan 2020 15:00 
Erelid

Ja een redelijke oplossing voor de buitenposities al twijfel wel of hij meekan.
Als spits zie ik liever Traore.

PostPosted: 09 Jan 2020 15:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik heb geen enkele twijfel over dat Babel mee kan komen. Hij liet in 2012/13 al zien dat hij enorm gegroeid was in vergelijking met 06/07. Veel balvaster, beter in de combinatie en koelbloediger.
Sindsdien nog meer ervaring opgedaan in de Premier League, Primera Division en Süper Lig waar hij het ook prima deed.
Uitstekende tussenpaus. Hopelijk nog wel een middenvelder erbij.

PostPosted: 09 Jan 2020 15:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Zo op voorhand ben ik niet heel enthousiast, want ik vind de voetballer Babel niet geweldig en op het moment ook niet bij Ajax passen. Daarentegen is het wel een fijne backup voor het komende half jaar. Ik hoop stiekem nog op een talent a la Neres en inderdaad ook een middenvelder.

PostPosted: 09 Jan 2020 15:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Wel luxe om hem op de bank te hebben. Kan toch nog aardig voetballen. Prima voor een half jaartje, maar ik verwacht nog wat spectaculairders van Overmars.

PostPosted: 09 Jan 2020 16:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
Ik heb wel waardering voor de instelling en prestaties van Babel bij het Nederlands elftal, maar ik vind dit geen beleid.

Hoeveel miljoen hebben die talentvolle buitenspelers in Jong (Kuhn, Jensen etc.) gekost? Je hebt 3 toppers op de vleugels en in Tadic een speler die daar uit de voeten kan. Ja, we hebben nu pech met blessures, maar Ajax kan niet 22 CL niveau / salaris spelers hebben. Bij tegenvallers met blessures moeten er spelers in Jong opstaan en als die er niet zijn (Lang vind ik niets) dan is het halen van een uitgerangeerde huurspeler voor de korte termijn logisch, maar ook een teken aan de wand wat betreft de aanstroom van talenten.

PostPosted: 09 Jan 2020 16:40 

Dennis wrote:
Ik heb wel waardering voor de instelling en prestaties van Babel bij het Nederlands elftal, maar ik vind dit geen beleid.

Hoeveel miljoen hebben die talentvolle buitenspelers in Jong (Kuhn, Jensen etc.) gekost? Je hebt 3 toppers op de vleugels en in Tadic een speler die daar uit de voeten kan. Ja, we hebben nu pech met blessures, maar Ajax kan niet 22 CL niveau / salaris spelers hebben. Bij tegenvallers met blessures moeten er spelers in Jong opstaan en als die er niet zijn (Lang vind ik niets) dan is het halen van een uitgerangeerde huurspeler voor de korte termijn logisch, maar ook een teken aan de wand wat betreft de aanstroom van talenten.
Wie is de derde "topper" naast Promes en Neres?

PostPosted: 09 Jan 2020 16:41 

343 wrote:
Ik heb geen enkele twijfel over dat Babel mee kan komen. Hij liet in 2012/13 al zien dat hij enorm gegroeid was in vergelijking met 06/07. Veel balvaster, beter in de combinatie en koelbloediger.
Sindsdien nog meer ervaring opgedaan in de Premier League, Primera Division en Süper Lig waar hij het ook prima deed.
Zi zie ik het ook. Pröpper halen, Martinez naar LCV. Lijkt mij nu het beste.

PostPosted: 09 Jan 2020 21:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Kees Prins
Droomaankoop: Viktor Mazlov
Tomza2 wrote:
Zo op voorhand ben ik niet heel enthousiast, want ik vind de voetballer Babel niet geweldig en op het moment ook niet bij Ajax passen. Daarentegen is het wel een fijne backup voor het komende half jaar. Ik hoop stiekem nog op een talent a la Neres en inderdaad ook een middenvelder.
Precies mijn mening, vooral dat Neres-achtige talent is bijna een must omdat Neres waarschijnlijk vertrekt. Kan die mooi al een half jaar wennen en invallen. Probleem is dat je met zo'n talent wel een erg ruimte vleugelbezetting hebt met nu Babel erbij, dus dat wordt komende zomer een half elftal of meer in 1x vervangen...

PostPosted: 10 Jan 2020 06:46 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik ben erg blij dat Babel komt.
Een echte Ajacied en het lijkt wel of hij met de jaren beter word.
Echt een prima selectiespeler om erbij te hebben.

PostPosted: 10 Jan 2020 09:58 

Jnp wrote:
Mooiste was echter geweest om weer iemand voor het 'Neres-traject' te halen. Maar goed, die moeten wel beschikbaar zijn. Voor nu is Babel een redelijke oplossing.
Maar vanwege de blessure van Huntelaar vraag ik me nu af of een Neres-aankoop voldoende was geweest. Deze aankoop moet direct meekunnen vanwege blessures van Neres, Huntelaar en Labyad, en Neres kreeg natuurlijk rustig de tijd.

PostPosted: 10 Jan 2020 10:08 

Dennis wrote:

Jensen is geen buitenspeler.
Verder heb je nooit aansluitende generaties. Je hebt altijd wel een gat tussendoor en dan de pech dat jeugdaankopen de stap niet kunnen zetten. Ajax kan geen 22 CL niveau spelers hebben, net als dat je echt niet kan verwachten dat je in Jong voor elke positie een toptalent klaar hebt staan die ook nog eens moeiteloos kan worden ingepast bij Ajax 1. Unuvar en Hansen zijn nog net te jong maar wel grote talenten. Als je zo kijkt is het een teken aan de wand dat het goed zit? Te makkelijk.

PostPosted: 10 Jan 2020 10:20 
Erelid

Snake wrote:
Jnp wrote:
Maar vanwege de blessure van Huntelaar vraag ik me nu af of een Neres-aankoop voldoende was geweest. Deze aankoop moet direct meekunnen vanwege blessures van Neres, Huntelaar en Labyad, en Neres kreeg natuurlijk rustig de tijd.
De blessure van Huntelaar was mij toen nog niet bekend. ;)

PostPosted: 10 Jan 2020 10:42 

renemar wrote:
Ziyech, hangend op rechts.
Snake wrote:
Jensen is geen buitenspeler.
Verder heb je nooit aansluitende generaties. Je hebt altijd wel een gat tussendoor en dan de pech dat jeugdaankopen de stap niet kunnen zetten. Ajax kan geen 22 CL niveau spelers hebben, net als dat je echt niet kan verwachten dat je in Jong voor elke positie een toptalent klaar hebt staan die ook nog eens moeiteloos kan worden ingepast bij Ajax 1. Unuvar en Hansen zijn nog net te jong maar wel grote talenten. Als je zo kijkt is het een teken aan de wand dat het goed zit? Te makkelijk.
Je hebt gelijk dat er niet altijd direct een toptalent klaar kan staan. Dat is te kort door de bocht. Er kan niet elk jaar een nieuwe Stengs doorstromen. Je zou echter wel verwachten dat er een speler rondloopt die goed genoeg is om 'leuk mee te doen' in een goed team. Misschien ben ik ook gewoon te kritisch op Lang, maar die vind ik heel matig.

Je hebt in principe hele goede aanvallers die op meerdere posities uit de voeten kunnen (Tadic, Ziyech, Promes), als er een groot talent op 10, 9 of de vleugels is zou je moeten kunnen schuiven om een goede bezetting voor de vier aanvallende posities te kunnen realiseren. Ook met twee onfortuinlijke blessures (3 als je Bandé telt). Een Kuhn loopt hier toch ook alweer twee jaar rond, als die zelfs in zo'n onfortuinlijke situatie niet mee kan op de bank dan zie ik het somber in voor hem.

PostPosted: 10 Jan 2020 12:20 

Dennis wrote:
renemar wrote:
Het middenveld met Martinez, vd Beek en Ziyech beviel me juist goed. Martinez moet al een linie gaan zakken. Haal je Ziyech ook nog weg van het middenveld hoe ga je dat dan invullen?
Het middenveld was sowieso kwantitatief slecht. We hebben geluk dat verdediger Martinez het daar goed doet en dat Ziyech en Donny dat als creatieveling en lopen goed aanvullen. Maar de eerste twee waren niet voorzien als middenvelders. Allemaal een gevolg van slechte aankooppolitiek. We hebben geluk dat het, mits iedereen aan boord is, goed heeft uitgepakt. Heeft niks met uitgekiend professioneel beleid maar puur met geluk te maken.

PostPosted: 10 Jan 2020 12:37 

renemar wrote:
Dennis wrote:
renemar wrote:
Het middenveld met Martinez, vd Beek en Ziyech beviel me juist goed. Martinez moet al een linie gaan zakken. Haal je Ziyech ook nog weg van het middenveld hoe ga je dat dan invullen?
Het middenveld was sowieso kwantitatief slecht. We hebben geluk dat verdediger Martinez het daar goed doet en dat Ziyech en Donny dat als creatieveling en lopen goed aanvullen. Maar de eerste twee waren niet voorzien als middenvelders. Allemaal een gevolg van slechte aankooppolitiek. We hebben geluk dat het, mits iedereen aan boord is, goed heeft uitgepakt. Heeft niks met uitgekiend professioneel beleid maar puur met geluk te maken.
Dat middenveld beviel me ook beter dan het middenveld met twee verdedigers als blok.

Tegelijkertijd deed Ziyech het ook fantastisch vanaf rechts, dus het is wel degelijk een goede optie. Je hebt met iedereen fit gewoon heel dynamische opties, wat in principe heel goed is, ook om blessures op te vangen. Wat mij betreft was er een creatieve middenvelder gehaald in de zomer, dan had je het probleem dat we nu hebben helemaal niet, want dan kon Ziyech naar rechts zonder dat je het idee van het middenveld Donny - Martinez - Ziyech onderuit haalt (heb op dit forum al meerdere keren beschreven dat ik het belachelijk vind dat Schöne én Frenkie met alleen Marin zijn vervangen).

Ik ben het dan ook helemaal met je eens dat het aankoopbeleid meer geluk dan wijsheid is.

PostPosted: 10 Jan 2020 12:54 
Erelid

343 wrote:
Ik hoop het maar ben niet zo hoopvol zoals jij en vele hier. Dat hij beter is geworden, ben ik wel met je eens maar ik vind zijn nivo nog steeds niet goed genoeg voor Ajax. Ik vind zijn basisnivo gewoon echt veel slechter dan wat je nu hebt met Tadic, Neres en Promes. Daarnaast komt er een talent aan - Traore - die als spits gewoon goed genoeg is.

Nogmaals ik snap de angst ergens wel maar van de andere kant in een maand tijd 3 grote blessures hebben in èèn linie is ook erg veel en als dan Tadic en Huntelaar ook niet in grootse vorm zijn...

Blijf het een beetje een paniek-actie vinden omdat Ajax veel eerder een buitenspeler erbij had moeten halen als je ook meeneemt, dat Ten Hag ook in zijn hoofd had om met Ziyech als middenvelder te spelen en Tadic vast in de spits. Dan is Neres, Promes en Labyad veel te weinig en teveel van hetzelfde.

Ik ben benieuwd hoe Babel het gaat doen.

PostPosted: 11 Jan 2020 11:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Jnp wrote:
Eens, zo zie ik het ook. Niet slecht, maar ik had op meer gehoopt. Uiteindelijk wel een betere optie dan Labyad, Huntelaar, Lang, Bande en dergelijke. Dus na Tadic, Neres en Promes je beste aanvaller, er even vanuitgaande dat Ziyech als middenvelder blijft spelen. Dus je eerste wissel voor al die posities is nu Babel in plaats van Huntelaar/Lang/Labyad en dan ga je er wat mij betreft wel op vooruit in de breedte. Gezien de blessures van de laatste weken geen onverstandige zet.

PostPosted: 11 Jan 2020 19:34 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inmiddels officieel.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... ray-sk.htm

PostPosted: 12 Jan 2020 13:21 
Erelid

Ik vind het wel een goede optie. Onze basiself is in principe indien iedereen fit: Onana; Mazraoui, Veltman, Blind, Tagliafico; Martinez, VD Beek, Ziyech; Neres, Tadic, Promes.

Indien Neres of Promes uitvalt heb je een probleem op de flanken. We hebben wel gezien dat diepgang enorm belangrijk is. Dat heeft Babel. Is een zeer degelijke optie als linksbuiten en in de spits en een ideale invaller om in te brengen bij een voorsprong.

Ik denk dat Overmars en Ten Hag toch richting volgend seizoen al rekening houden dat Hansen en Unuvar al een soort van aansluiting kunnen gaan vinden en dat ook Lang zich blijft ontwikkelen. Dan heb je op de buitenposities 3 extra "versterkingen". Bovendien hebben we op het moment dus ook nog Promes langdurig onder contract staan en heeft Neres ook tot 2023 verlengd (waarbij het bij laatstgenoemde nog lang geen zeker gemaakte zaak is dat hij dus vertrekt).

Ik kan me ook wel voorstellen dat Ajax bijvoorbeeld komende zomer ervoor kiest om Ziyech, VD Beek, Onana en Veltman te laten gaan, maar voor de rest iedereen binnenboord wil houden. Dan heb je volgend jaar op de flanken eventueel wel voldoende opties met Neres, Promes en Lang, Unuvar en Hansen (die allen weer een half jaar verder zijn).

Post new topic  Reply to topic  [ 299 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12  Next

All times are UTC+02:00