Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 299 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 12  Next
Author Message
PostPosted: 07 Jan 2020 16:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Los ervan of Babel moet komen is dit natuurlijk onzin wat je zegt.
Dat is jouw mening.
Op basis waarvan is Labyad stabieler? Die heeft nog helemaal niks laten zien. Komt heel veel te kort.
Is ook jouw mening en ik heb liever Labyad ja.
Traoré op de vleugel? Speelt daar nooit.
Ik bedoel Babel als spits en niet Traore als buitenspeler.
Lang in potentie beter? Bij lange na niet.
Lang is een betere technische voetballer dan Babel ja.

PostPosted: 07 Jan 2020 17:03 
Erelid

Snake wrote:
Wat heeft hij nu na Ajax laten zien?
Zijn periode bij Besiktas gemist?
Waarschijnlijk wel maar is dus alleen die periode en die paar wedstrijden in Oranje is dan de norm dat hij goed genoeg is?
Ik ben ook lichtelijk sceptisch - hoewel ik het ergens ook wel weer begrijp zo'n makkelijke tussenoplossing - maar kom dan in godsnaam met goede argumenten. Lang en Van Bergen beter vinden dan Babel..... Ik zou bijna denken dat je een troll bent. I rest my case.
Dank u. Lekker makkelijk om zo te reageren als je een afwijkende mening hebt.
Maar goed we zullen zien wat hij gaat klaarspelen als hij komt.

PostPosted: 07 Jan 2020 17:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Babel als tijdelijke oplossing zie ik wel zitten. Dit is puur voor de korte termijn en dan kun je niet gokken op een onbekende aankoop die misschien nog aanpassingstijd nodig heeft (zoals bijvoorbeeld Neres) of op een jeugdspeler. Jeugdspelers moeten bij Ajax uiteraard wel een kans krijgen, maar als ze die niet pakken heb je wel een fatsoenlijk alternatief nodig.

Denk dat Babel dat prima kan invullen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 07 Jan 2020 17:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Stormrage wrote:
Babel als tijdelijke oplossing zie ik wel zitten. Dit is puur voor de korte termijn en dan kun je niet gokken op een onbekende aankoop die misschien nog aanpassingstijd nodig heeft (zoals bijvoorbeeld Neres) of op een jeugdspeler. Jeugdspelers moeten bij Ajax uiteraard wel een kans krijgen, maar als ze die niet pakken heb je wel een fatsoenlijk alternatief nodig.

Denk dat Babel dat prima kan invullen.
Het is ook een beetje het gevolg dat we op CL niveau begroten. We moeten nu kampioen worden, anders zit je tot aan augustus met onzekerheid qua begroting met de voorrondes. Kampioenschap betekent dit jaar directe plaatsing voor de CL.

Lang heeft het wat laten afweten en in Jong Ajax loopt ook nog geen aantoonbaar goede vleugelflitser rond. Maar aan de andere kant moet je Jensen of Kuhn ook eens gewoon proberen bij het eerste. Waarom zijn die nu niet mee om zich misschien er in te spelen zoals Dest? Die ging eerst ook mee als opvulling, net als Taylor bij Jong Ajax. Nu heb je ruimte op de vleugels en neem je alleen Timber die er wel eens speelt, maar geen echte vleugelspeler is mee.

Er is in de zomer bewust gekozen voor een kleinere kleedkamer om talent de kans te geven en dan ga je nu huren. Het is begrijpbaar omdat je die super league in wil en ook CL moet halen. Maar het is wel tegenstrijdig met waar Ajax voor staat en ook met wat je gezegd hebt aan het begin van het seizoen wat mij betreft.

PostPosted: 07 Jan 2020 19:20 
Erelid

DeRuit wrote:
Er is in de zomer bewust gekozen voor een kleinere kleedkamer om talent de kans te geven en dan ga je nu huren. Het is begrijpbaar omdat je die super league in wil en ook CL moet halen. Maar het is wel tegenstrijdig met waar Ajax voor staat en ook met wat je gezegd hebt aan het begin van het seizoen wat mij betreft.
Dit ook ja.

Je voorhoede is normaal gesproken:
Promes - Tadic - Neres.

Je hebt nog Huntelaar die als supersub nog best belangrijk kan zijn. Ook Troare heeft een goede indruk gemaakt. De vraag is alleen of en wanneer Labyad terugkomt. Echter heb je ook nog steeds de mogelijkheid om Ziyech weer als buitenspeler op te stellen waardoor er misschien ruimte vrijkomt voor een ander groot talent Gravenberch.

Ik vind daarnaast Traore alleen al de reden, dat je Babel niet moet halen. Juist nu heeft Ajax een stabiel elftal wat niet doorslaat in enkel jeugd en kan Traore toch makkelijk mee langs spelers als Tadic, Neres of Promes. Het mag ook wel weer een keer dat een jeugdspeler de kans krijgt. Maar nee dan gaan we Babel aantrekken. Boadu speelt ook gewoon bij Az en is net zo oud als Traore.

Ook wordt er vaak gezegd en gesuggereerd dat we nu aanhaken in Europa en een CL-waardige selectie moeten hebben. Nou daar voldoet Babel ook niet aan.

Ik pleit al langer voor een diepgaande snelle buitenspeler maar dan denk ik zeker niet aan Babel.

PostPosted: 07 Jan 2020 23:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Ik zou tevreden zijn met een Babel als je achter wat anders aan hebt gevist en je alsnog snel wat moet vinden. Dan zou het nog wel te billijken zijn. Maar nu - terwijl de transfermarkt nog lang open is - met zo'n speler aankomen vind ik niet matchen met de ambities die Ajax heeft en uitspreekt. En er valt best wat voor Babel te zeggen; meteen inzetbaar, neemt waarschijnlijk genoeg met rouleren, weinig financiële risico's, kent het systeem en de club goed, International van Oranje dus geen koekenbakker, beter dan Huntelaar, Lang, Bande en Labyad en multifunctioneel. Maar nul restwaarde, geen directe versterking en met het oog op de toekomst ook geen speler waar je op kan bouwen.

Ik had gehoopt op een kanon uit Zuid-Amerika met snelheid en diepgang zoals Neres. Die wat mij betreft ook hetzelfde traject mag doorlopen. In de luwte kunnen wennen aan de club en toch aan je minuten komen en flarden van je kwaliteit laten zien. Ook vind ik Babel niet direct een speler die het van zijn diepgang moet hebben. Ik vond hem in zijn tweede periode het best als spits, als aanspeelpunt. Met name de klik met Eriksen was toen goed zichtbaar, die vonden elkaar makkelijk. Ik hoop dan ook dat hij primair als spits wordt gehaald en niet als vleugelspeler.

Al met al niet de speler waar ik op had gehoopt. Ik had gehoopt dat Ajax een diepte-investering zou doen om het elftal direct te versterken. Nu Marin en Alvarez als middenvelders niet voldoen moet je een middenvelder halen (zeker als Martinez centraal achterin komt te spelen ipv Blind) en nog een buitenspeler met diepgang. Je moet voorsorteren en anticiperen op wat er in de zomer staat te gebeuren.

PostPosted: 08 Jan 2020 00:24 
Erelid

Rafael van der Vaart wrote:
Ik had gehoopt dat Ajax een diepte-investering zou doen om het elftal direct te versterken. Nu Marin en Alvarez als middenvelders niet voldoen moet je een middenvelder halen (zeker als Martinez centraal achterin komt te spelen ipv Blind) en nog een buitenspeler met diepgang. Je moet voorsorteren en anticiperen op wat er in de zomer staat te gebeuren.
Maar dat sluit de interesse in Babel ook niet uit natuurlijk

PostPosted: 08 Jan 2020 09:01 

renemar wrote:
Los ervan of Babel moet komen is dit natuurlijk onzin wat je zegt.
Dat is jouw mening.
Op basis waarvan is Labyad stabieler? Die heeft nog helemaal niks laten zien. Komt heel veel te kort.
Is ook jouw mening en ik heb liever Labyad ja.
Traoré op de vleugel? Speelt daar nooit.
Ik bedoel Babel als spits en niet Traore als buitenspeler.
Lang in potentie beter? Bij lange na niet.
Lang is een betere technische voetballer dan Babel ja.
Waarom heb je liever Labyad?
Babel is een international die zich al bewezen heeft, Labyad heeft bij ons hooguit in een enkele wedstrijd redelijk gespeeld.
Wat heeft Lang laten zien op grond waarvan je tot de conclusie komt dat hij technisch beter is?

PostPosted: 08 Jan 2020 09:12 

DeRuit wrote:
Lang heeft het wat laten afweten en in Jong Ajax loopt ook nog geen aantoonbaar goede vleugelflitser rond. Maar aan de andere kant moet je Jensen of Kuhn ook eens gewoon proberen bij het eerste. Waarom zijn die nu niet mee om zich misschien er in te spelen zoals Dest? Die ging eerst ook mee als opvulling, net als Taylor bij Jong Ajax. Nu heb je ruimte op de vleugels en neem je alleen Timber die er wel eens speelt, maar geen echte vleugelspeler is mee.
Blijkbaar voldoen Jensen (geen vleugelspeler, maar oke) en Kuhn niet, en op basis van wedstrijden die ik heb gezien van O19 en Jong vind ik de keuze om hen niet mee te nemen niet zo heel raar ofzo. Zijn er echt nog lang niet klaar voor en de vraag is of ze er uberhaupt ooit klaar voor zullen zijn. Spelers moeten kansen verdienen, en niet krijgen. Anders kun je iedereen wel gaan testen.

PostPosted: 08 Jan 2020 09:15 

Ik zou tevreden zijn met een Babel als je achter wat anders aan hebt gevist en je alsnog snel wat moet vinden. Dan zou het nog wel te billijken zijn. Maar nu - terwijl de transfermarkt nog lang open is
Mwa, competitie begint volgende week alweer he. Best handig om dan al iemand erbij te hebben.
Maar nul restwaarde, geen directe versterking en met het oog op de toekomst ook geen speler waar je op kan bouwen.
Vandaar dat ze 'm willen huren waarschijnlijk.

Ik geloof wel dat Ajax eerst heeft gekeken naar categorie Neres, maar blijkbaar is daarin niets haalbaar of vinden ze dat de gok te groot is. Dan kun je wel klakkeloos miljoenen gaan smijten zoals bij een Marin of Alvarez, maar ergens vind ik het ook verdomde fijn dat er nu eens op de rem wordt getrapt. Stel je voor dat je anders weer met zo'n type op de bank komt te zitten. (Zoals een Lainez bijv. bij Betis) Is iedereen óók weer niet tevreden.

Last edited by Snake on 08 Jan 2020 09:18, edited 2 times in total.

PostPosted: 08 Jan 2020 09:17 

Snake wrote:
DeRuit wrote:
Blijkbaar voldoen Jensen (geen vleugelspeler, maar oke) en Kuhn niet, en op basis van wedstrijden die ik heb gezien van O19 en Jong vind ik de keuze om hen niet mee te nemen niet zo heel raar ofzo. Zijn er echt nog lang niet klaar voor en de vraag is of ze er uberhaupt ooit klaar voor zullen zijn. Spelers moeten kansen verdienen, en niet krijgen. Anders kun je iedereen wel gaan testen.
Dat snap ik wel, maar Dest ging ook meer als opvulling mee aan het begin van het seizoen omdat er geblesseerden of afwezigen waren volgens mij. Niet als serieuze optie om bij 1 aan te sluiten. Daar deed hij het dermate goed dat hij mocht blijven. Nu kan ik begrijpen dat je ze misschien niet als optie ziet. Maar je kan ze toch meenemen en hopen op het Dest effect. Je hebt er ruimte voor zou ik zeggen.

PostPosted: 08 Jan 2020 09:22 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
DeRuit wrote:
Dat snap ik wel, maar Dest ging ook meer als opvulling mee aan het begin van het seizoen omdat er geblesseerden of afwezigen waren volgens mij. Niet als serieuze optie om bij 1 aan te sluiten. Daar deed hij het dermate goed dat hij mocht blijven. Nu kan ik begrijpen dat je ze misschien niet als optie ziet. Maar je kan ze toch meenemen en hopen op het Dest effect. Je hebt er ruimte voor zou ik zeggen.
Ik vind dat Dest echt wel meer indruk maakte bij O19 en Jong dan nu Jensen en Kuhn doen/hebben gedaan. Verder kun je je afvragen of er de ruimte voor is als andere jongens beter presteren (en dat doen ze). Is nu ook al - volgens mij - 30 man mee. Ergens ligt er een grens.

PostPosted: 08 Jan 2020 10:43 
Erelid

renemar wrote:
Omdat ik van mening ben, dat Labyad door vele ondergewaardeerd wordt. Heeft ook de schijn tegen. Labyad is gewoon een technische goede voetballer. In vergelijk met Babel veel slimmer, technisch vaardiger en een veel beter overzicht en trap. Alleen wil ik niet vergelijken met Babel want ik vind hem gewoon geen typische Ajaxspeler (meer). Toen niet, toen hij al eens terugkeerde niet en nu ook niet.
Babel is een international die zich al bewezen heeft, Labyad heeft bij ons hooguit in een enkele wedstrijd redelijk gespeeld.
Dit vind ik ook een beetje een snelle conclusie. Voorin is het heel schaars bij Oranje en Babel speelt voornamelijk om het vuile werk voor Depay te compenseren. Dat hij af en toe "redelijk tot goed" is, vind ik nog lang geen maatstaaf wat wij voorin moeten hebben. En laten we ook eerlijk zijn, Oranje is langzaam vanuit underdog beter geworden en kwam Babel ook beter tot zijn recht omdat Oranje helemaal niet zo aanvallend speelde.

Daarnaast is Babel geen speler, die zo goed is, dat hij in een minder draaiend elftal de boel openbreekt. Babel kan alleen van waarde zijn als je als Ajax onder de verdrukking moet uitspelen maar dat gebeurd niet zo vaak.

Maar zie jij of jullie Babel meedoen in het soms vloeiende aanvalsspel zoals bv thuis tegen Utrecht? Ik totaal niet.
Wat heeft Lang laten zien op grond waarvan je tot de conclusie komt dat hij technisch beter is?
Ten eerste omdat Babel geen technische voetballer is. Ten tweede is Lang best een aardige speler maar zal mentaal moeten groeien. Je ziet vaak bij zulke spelers dat het er een keer uitkomt of misschien wel niet. Het mentale aspect speelt ook mee maar ik vind Lang an sich een goede voetballer.

Ik vind ook dat "we" enigszins doorslaan want als nederlandse topclub kan en wil je geen 20 volwaardige selectiespelers hebben. Het jaar hiervoor heeft veel meegezeten en dit jaar hebben we wat pech gehad in de CL. Ook met blessures. Als je dan tegen AZ ineens ook nog eens spelers als Blind en Tagliafico ineens moet missen langs Neres en Promes dan heb je gewoon een keer pech. Maar het jaar ervoor met bv De Jong en De Ligt verloor je ook van AZ.
Ajax is Ajax en moet Ajax blijven en zoiets opvangen vanuit de Jeugd. Op basis van dit hoef je van mij geen extra dure spelers aan trekken en al zeker niet als je die al hebt. Babel is in mijn optiek niet beter dan Lang of Traore. Babel heeft in zijn lange carriere eenzelfde prestatiecurve als Lang nu in korte tijd laat zien.

Maar om even iets recht te zetten. In mijn optiek zijn Laybad, Lang, Babel of de door mij aangehaalde van Bergen niet in eerste instantie spelers, die Ajax beter maken. In mijn optiek zijn dit spelers, die je erbij kan hebben mits je selectie in balans is.

Babel past in mijn optiek niet in dit Ajax en ook niet in het beleid.

En als spits heb je Traore die je gewoon voorrang moet geven. In alles nu al beter dan Babel ooit heeft laten zien als spits. Daarnaast is en blijft Ziyech een beter alternatief als rechtsbuiten en komt er weer een plekje vrij voor bv Gravenberch.

PostPosted: 08 Jan 2020 11:12 
Erelid

https://www.telegraaf.nl/sport/88838203 ... -ajax-deal

Volgens de telegraaf wordt vandaag of morgen de knoop doorgehakt en is dit afhankelijk van een fiscaal aspect.

PostPosted: 08 Jan 2020 11:17 

Maar beweren dat Labyad onderschat wordt en beter is omdat hij technisch beter is dan Babel vind ik nogal kortzichtig. Techniek is een belangrijk facet, maar er komt wel iets meer bij kijken he. Lucas Andersen was technisch nog beter, maar kwam overall zwaar tekort voor Ajax 1.

Bewijs daarnaast maar eens dat Labyad stabieler is dan Babel. Vind ik ook nogal uit de lucht gegrepen. Kijkende naar statistieken maakt Babel veel meer minuten en is veel meer bij doelpunten betrokken dan Labyad. Hoezo is Labyad stabieler? Hij is wel stabieler in presteren ja. Zit al bijna 1,5 jaar stabiel op de bank.

PostPosted: 08 Jan 2020 11:30 

Mexicaan Alvarado hoog op lijstje Ajax:
https://www.vi.nl/nieuws/mexicaans-tale ... lijst-ajax
Ajax heeft zijn oog laten vallen op Roberto Alvarado. De 21-jarige Mexicaan is een serieuze kandidaat om Donny van de Beek of Hakim Ziyech op te volgen bij de Eredivisie-koploper.

Alvarado is veelzijdig en kan zowel als aanvallende middenvelder als op de flanken uit de voeten. Met het halen van de speler van Cruz Azul kan worden ingespeeld op een mogelijk vertrek van Ziyech en Van de Beek, voor wie er al een tijdje interesse is uit het buitenland. Een winterse transfer deal tussen Ajax en Cruz Azul is niet in de maak, mocht het tot een overstap komen dan gebeurt dat waarschijnlijk komende zomer.

Bij Cruz Azul heeft Alvarado een ontsnappingsclausule in zijn contract. Naar verluidt gaat het om een bedrag van vijftien miljoen euro. Daarmee heeft hij op financieel vlak een streepje voor op bijvoorbeeld Calvin Stengs, voor wie AZ een hogere transfersom zal willen.

Alvarado heeft al achttien interlands voor Mexico achter zijn naam staan en is al tijden basisspeler bij Cruz Azul. Leicester City en Crystal Palace hebben de international ook concreet in het vizier. Na Edson Álvarez zou Alvarado de tweede Mexicaan in de huidige Ajax-selectie kunnen worden.

PostPosted: 08 Jan 2020 11:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
renemar wrote:
Omdat ik van mening ben, dat Labyad door vele ondergewaardeerd wordt. Heeft ook de schijn tegen. Labyad is gewoon een technische goede voetballer. In vergelijk met Babel veel slimmer, technisch vaardiger en een veel beter overzicht en trap. Alleen wil ik niet vergelijken met Babel want ik vind hem gewoon geen typische Ajaxspeler (meer). Toen niet, toen hij al eens terugkeerde niet en nu ook niet.
Dit vind ik ook een beetje een snelle conclusie. Voorin is het heel schaars bij Oranje en Babel speelt voornamelijk om het vuile werk voor Depay te compenseren. Dat hij af en toe "redelijk tot goed" is, vind ik nog lang geen maatstaaf wat wij voorin moeten hebben. En laten we ook eerlijk zijn, Oranje is langzaam vanuit underdog beter geworden en kwam Babel ook beter tot zijn recht omdat Oranje helemaal niet zo aanvallend speelde.

Daarnaast is Babel geen speler, die zo goed is, dat hij in een minder draaiend elftal de boel openbreekt. Babel kan alleen van waarde zijn als je als Ajax onder de verdrukking moet uitspelen maar dat gebeurd niet zo vaak.

Maar zie jij of jullie Babel meedoen in het soms vloeiende aanvalsspel zoals bv thuis tegen Utrecht? Ik totaal niet.
Ten eerste omdat Babel geen technische voetballer is. Ten tweede is Lang best een aardige speler maar zal mentaal moeten groeien. Je ziet vaak bij zulke spelers dat het er een keer uitkomt of misschien wel niet. Het mentale aspect speelt ook mee maar ik vind Lang an sich een goede voetballer.

Ik vind ook dat "we" enigszins doorslaan want als nederlandse topclub kan en wil je geen 20 volwaardige selectiespelers hebben. Het jaar hiervoor heeft veel meegezeten en dit jaar hebben we wat pech gehad in de CL. Ook met blessures. Als je dan tegen AZ ineens ook nog eens spelers als Blind en Tagliafico ineens moet missen langs Neres en Promes dan heb je gewoon een keer pech. Maar het jaar ervoor met bv De Jong en De Ligt verloor je ook van AZ.
Ajax is Ajax en moet Ajax blijven en zoiets opvangen vanuit de Jeugd. Op basis van dit hoef je van mij geen extra dure spelers aan trekken en al zeker niet als je die al hebt. Babel is in mijn optiek niet beter dan Lang of Traore. Babel heeft in zijn lange carriere eenzelfde prestatiecurve als Lang nu in korte tijd laat zien.

Maar om even iets recht te zetten. In mijn optiek zijn Laybad, Lang, Babel of de door mij aangehaalde van Bergen niet in eerste instantie spelers, die Ajax beter maken. In mijn optiek zijn dit spelers, die je erbij kan hebben mits je selectie in balans is.

Babel past in mijn optiek niet in dit Ajax en ook niet in het beleid.

En als spits heb je Traore die je gewoon voorrang moet geven. In alles nu al beter dan Babel ooit heeft laten zien als spits. Daarnaast is en blijft Ziyech een beter alternatief als rechtsbuiten en komt er weer een plekje vrij voor bv Gravenberch.
Ik raad je aan om wedstrijden van Babel terug kijken bij Galasataray (ook in Champ L), Besiktas (Champ L) en Oranje. Deze zijn nog steeds online beschikbaar.
Als je daarna nog steeds beweert dat Lang, van Bergen, Traore en Labyad hetzelfde kunnen brengen in deze wedstrijden en in de basis bij die clubs/land zouden zijn dan houdt het op.
Ajax MOET kampioen worden zodat eventuele aankopen vd zomer(liefst eerder) langer kunnen acclimatiseren omdat ze dan zeer waarschijnlijk geen voorronde spelen.
Met de vele nieuwe spelers (omdat er zeer waarschijnlijk veel gaan vertrekken) gaat het wel even duren voordat die op het gewenste niveau zijn om de champ l te halen.
Babel voor nu lijkt mij een goede optie.

PostPosted: 08 Jan 2020 11:59 
Erelid

Snake wrote:
Maar beweren dat Labyad onderschat wordt en beter is omdat hij technisch beter is dan Babel vind ik nogal kortzichtig. Techniek is een belangrijk facet, maar er komt wel iets meer bij kijken he. Lucas Andersen was technisch nog beter, maar kwam overall zwaar tekort voor Ajax 1.

Bewijs daarnaast maar eens dat Labyad stabieler is dan Babel. Vind ik ook nogal uit de lucht gegrepen. Kijkende naar statistieken maakt Babel veel meer minuten en is veel meer bij doelpunten betrokken dan Labyad. Hoezo is Labyad stabieler? Hij is wel stabieler in presteren ja. Zit al bijna 1,5 jaar stabiel op de bank.
Jij vind dit uit de lucht gegrepen maar dat is jouw bewering niet dan? Hoe kun jij bewijzen dat Babel wel gaat presteren dan? Ook een beetje makkelijk om willekeurig een speler te pakken en dan een vergelijk te starten.

Het is appels met peren vergelijken want we zullen het nooit weten. Ik denk nog steeds dat Labyad best meekan zoals hij speelde tegen Utrecht en Lyon maar om een of andere reden krijgt hij die kans niet.

En wat je zegt over de bank is natuurlijk ook onzin want som jij even op wat meneer Babel na Ajax allemaal wel niet klaar gespeeld heeft. Beetje makkelijk zoeken. Labyad heeft bij Utrecht ook een heel sterk seizoen gedraaid en uiteindelijk meegenomen door Ten Hag. Er was al twijfel met de aanstelling van Ten Hag en hieraan direct gekoppeld het meenemen van Labyad.
Volgens mij was Labyad bij Utrecht ook heel bepalend dus dat streep ik even af tegen wat jij beweert over Babel.

Maar goed, we zullen het het komende half jaar zien wat Babel gaat presteren. Ben benieuwd of hij meekan met het combinatievoetbal met Tadic, Ziyech, Promes, Neres en Vd Beek.

Maar ik stop met deze discussie want Babel is volgens vele het gewenste nivo wat Ajax nastreeft. Tadic, Neres, Promes en Ziyech zijn gewoon zoveel beter. Babel past niet in dat rijtje.

PostPosted: 08 Jan 2020 12:04 
Erelid

FortBoekoe wrote:
Ik raad je aan om wedstrijden van Babel terug kijken bij Galasataray (ook in Champ L), Besiktas (Champ L) en Oranje. Deze zijn nog steeds online beschikbaar.
Neem jij ook mee dat deze clubs een soort van reactievoetbal speelt waarbij Babel veel meer ruimte heeft om in te spelen? Ajax speelt voornamelijk op de helft van de tegenstander dus veel minder ruimte.
Als je daarna nog steeds beweert dat Lang, van Bergen, Traore en Labyad hetzelfde kunnen brengen in deze wedstrijden en in de basis bij die clubs/land zouden zijn dan houdt het op.
Dan houdt het misschien op ja en sorry als ik een andere mening heb.
Ajax MOET kampioen worden zodat eventuele aankopen vd zomer(liefst eerder) langer kunnen acclimatiseren omdat ze dan zeer waarschijnlijk geen voorronde spelen.
Met de vele nieuwe spelers (omdat er zeer waarschijnlijk veel gaan vertrekken) gaat het wel even duren voordat die op het gewenste niveau zijn om de champ l te halen.
Babel voor nu lijkt mij een goede optie.
Ja en met Babel wordt je zeker kampioen. Gehele geruststelling.

Nogmaals I rest my case en we zullen zien het komende half jaar.

PostPosted: 08 Jan 2020 12:23 
Erelid

Volgens de Telegraaf is de zaak zo goed als rond.

Voornaamste reden om Babel binnen te halen is omdat Ajax Neres in februari pas terug verwacht.

Ik blijf erbij, dat je met Promes, Tadic, Traore, Ziyech, Huntelaar en Lang tot Februari genoeg opties over hebt.

PostPosted: 08 Jan 2020 13:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Tot er nog iemand geblesseerd raakt en iedereen weer valt over het feit dat daar niet op ingespeeld is.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 08 Jan 2020 13:20 
Erelid

Stormrage wrote:
Tot er nog iemand geblesseerd raakt en iedereen weer valt over het feit dat daar niet op ingespeeld is.
Nee hoor wat dit wordt uit zijn verband gerukt.

Ik pleit al vanaf de voorbereiding dat Ajax een ander type buitenspeler nodig heeft. Maar als je 3 geblesseerde hebt binnen 1 linie (Promes, Neres en Labyad) houdt het mij inziens een keer op.

Als je dan ook nog eens op andere linies belangrijke spelers mist, wordt in mijn ogen niks uit zijn verband gerukt.

Zoals gezegd speelde Ajax zonder Blind, Tagliafico, Neres en Promes en half fitte Ziyech tegen AZ. Dan kan je verliezen (al was dit niet nodig). Maar met een veel betere ploeg het jaar ervoor verlies je ook. Dus wat zegt dit?

Het heeft er alle schijn van dat Neres ook zeer binnenkort aansluit en met Promes en Traore heb je er weer mogelijkheden bij, die in mijn ogen beter zijn dan Babel. Als Neres erbij is heb je weer meer speling totdat Labyad weer fit is.

Post subject: Re: Ryan Babel
PostPosted: 08 Jan 2020 15:36 

Jij vind dit uit de lucht gegrepen maar dat is jouw bewering niet dan? Hoe kun jij bewijzen dat Babel wel gaat presteren dan? Ook een beetje makkelijk om willekeurig een speler te pakken en dan een vergelijk te starten.
Nee dat is niet mijn bewering, jij maakte die. Niemand kan bewijzen dat Babel hier gaat presteren, ik maak dat punt daarom ook niet. Jij beweert iets maar onderbouwen kun je het niet. Dat vind ik dan uit de lucht gegrepen. Ik probeer enigszins te onderbouwen waarom ik vind dat jouw bewering niet voldoet.

Je moet de context van m'n Andersen-vergelijking wel een beetje in z'n geheel proberen te begrijpen. De techniek van een voetballer bepaalt niet of die speler daadwerkelijk beter is dan een andere omdat de andere speler een mindere techniek heeft. Er komt meer bij kijken. Net als dat renemar zich afvraagt of jij vindt dat Lang meer potentie heeft, en jij vervolgens reageert me: Lang is technisch beter ja. Potentie en techniek staan echt los van elkaar. Het is dus geen antwoord op de vraagstelling van renemar. Net als dat je zou zeggen: Unuvar is beter dan Alvarez want die heeft een betere techniek. Dat is natuurlijk nonsens.
En wat je zegt over de bank is natuurlijk ook onzin want som jij even op wat meneer Babel na Ajax allemaal wel niet klaar gespeeld heeft. Beetje makkelijk zoeken. Labyad heeft bij Utrecht ook een heel sterk seizoen gedraaid en uiteindelijk meegenomen door Ten Hag.
Ik zoek omdat jij niets onderbouwt. Jij vindt Labyad stabieler dan Babel, maar je wist bijv. niet eens van Babel's goede seizoen bij Besiktas. Ik probeer te begrijpen welke speler stabieler is. Iets roepen is makkelijk, maar onderbouw het eens.
Maar ik stop met deze discussie want Babel is volgens vele het gewenste nivo wat Ajax nastreeft. Tadic, Neres, Promes en Ziyech zijn gewoon zoveel beter. Babel past niet in dat rijtje.
Want dat beweert ook iedereen inderdaad.
Labyad is ook in alles beter toch? Waarom noem je die nu ineens niet meer?

PostPosted: 08 Jan 2020 15:49 
Erelid

Babel is ook niet mijn gewenste versterking, maar onbegrijpelijk vind ik het nou ook niet. We zitten mager in de buitenspelers en Tadic heeft het ook lastig in de spits. We misten op de bank wat spelers die het spel open konden breken. Niet het niveau Promes, Neres, etc., maar voor de breedte misschien best nuttig.

Lang minstens zo goed? De Lang die nu op het veld loopt gaat never nooit niet in de top van Turkije voetballen.

PostPosted: 08 Jan 2020 16:18 

AFCA Niels wrote:
Babel is ook niet mijn gewenste versterking, maar onbegrijpelijk vind ik het nou ook niet. We zitten mager in de buitenspelers en Tadic heeft het ook lastig in de spits. We misten op de bank wat spelers die het spel open konden breken. Niet het niveau Promes, Neres, etc., maar voor de breedte misschien best nuttig.

Lang minstens zo goed? De Lang die nu op het veld loopt gaat never nooit niet in de top van Turkije voetballen.
Klopt, ik zie Lang het nog wel halen mits hij vooral mentaal lijkt het nog wat stappen zet. Hij is ook nog steeds jong. Frenkie brak ook pas echt door op zijn 21e / 22e.

De huur zou op enkele juridische zaken rond zijn. Ik kan me voorstellen dat je met hem ook wat eerder kan rouleren zodat spelers niet onnodig met pijntjes hoeven doorvoetballen.

Post new topic  Reply to topic  [ 299 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 12  Next

All times are UTC+02:00