Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 299 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 12  Next
Author Message
PostPosted: 07 Jan 2020 10:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Tomza2 wrote:
Nu lees ik net op Voetbalzone dat Ajax weer interesse heeft in Babel.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365645

Ik mag toch hopen van niet, want dat kan echt niet meer. Ik dacht dat we klaar waren met het halen van spelers voor de bank.
Aub niet nee. Die komt aan alle kanten tekort, zelfs als wisselspeler.

PostPosted: 07 Jan 2020 11:43 

DeRuit wrote:
Tomza2 wrote:
Nu lees ik net op Voetbalzone dat Ajax weer interesse heeft in Babel.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365645

Ik mag toch hopen van niet, want dat kan echt niet meer. Ik dacht dat we klaar waren met het halen van spelers voor de bank.
Inderdaad. het lijkt er wel sterk op dat Ajax tegen het totale loonbudget aanzit. Verschillende lijstjes en blessures om in de gaten te houden etc. Nu dit weer.
Wacht eerst eens totdat een gevestigde krant of journalist meldt dat dit waar is. Voorlopig gejank om een van de zovele bullshit geruchten.

PostPosted: 07 Jan 2020 11:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Enige reden zou zijn dat Ryan Babel voor Ajax zou willen spelen is omdat hij zou willen dat zijn zoontjes straks hier naar de lagere school kunnen gaan maar hij zou eerder voor China kiezen hem kennende.

PostPosted: 07 Jan 2020 12:30 
Erelid

Snake wrote:
Wacht eerst eens totdat een gevestigde krant of journalist meldt dat dit waar is. Voorlopig gejank om een van de zovele bullshit geruchten.
Neeeeeeeeeeeeeeeeee

https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 7476330501

PostPosted: 07 Jan 2020 12:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Snake wrote:
Neeeeeeeeeeeeeeeeee

Mijn primaire reactie schreeuwt ook heel hard nee. Aan de andere kant hadden we hem goed kunnen gebruiken tegen Valencia, AZ en Willem II aangezien Lang een lachertje is.

Maar haal alsjeblieft voor 10-20 miljoen een talent uit Zuid- Amerika (zoals Neres destijds). Dit is een psv/Feyenoord constructie voor als je geen knaken op de bank hebt.

PostPosted: 07 Jan 2020 12:43 
Erelid

Ik snap er werkelijk niks van want Babel is in alles geen speler, die past in het spelletje van Ajax.
Aan de zijkant staan voetballers, die graag in de bal willen komen. Wat Ajax mist is een speler met diepgang en al dit alles is Babel niet.

Babel kan maar 1 kunstje en dat is naar binnen komen en schieten. Verder is het pure middelmaat. Dan kun je net zo goed doorgaan met Lang. Lang was tegen Twente goed en daarna minder. Zo'n prestatiecurve heeft Babel ook.

Bijna jaarlijks komen deze geruchten op gang en elk jaar hoop ik dat het niet waar is.

Babel is gewoon te beperkt.
Babel is nog steeds èèn van de beste uitgaande transfers aller tijden en dat moet je zo houden.

Maar goed, het zal wel kloppen.
Ajax wil graag snel een alternatief voor Labyad, Neres en Promes.

Trouwens ook voor Babel zelf snap ik de move niet zo goed. Promes is weer fit en Neres komt eraan. Dit zijn je beoogde basisspelers voor de flanken. Ook moet je de ontwikkeling van Traore niet laten stangneren door Babel dus welk vooruitzicht heeft hij dan werkelijk?

PostPosted: 07 Jan 2020 13:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Mag hopen dat er dan nog een middenvelder wordt gehaald.
Babel is een solide reserve. Dat dan weer wel.

PostPosted: 07 Jan 2020 13:04 
Erelid

Vind je?

Ik vind Labyad stabieler.
Traore moet je meer speeltijd gaan geven.
Lang is net zo wisselvallig als Babel dus van beide kun je nooit echt op aan.
Daarnaast vind ik Lang in potentie beter dan Babel.

PostPosted: 07 Jan 2020 13:13 

Snake wrote:
Neeeeeeeeeeeeeeeeee

Nu mag je idd zeiken :D

Tja. Hij is beter dan Lang, maar imo moeten we Lang niet als uitgangspunt gebruiken. Niveau moet echt veel hoger liggen.

Waarom halen ze niet gewoon een aankoop als Neres? Half jaar wennen en af en toe mee laten doen, en dan klaar om het stokje in de zomer over te nemen. Nu ga je voor een middelmatige spelers als tussenoplossing. Schiet je echt geen reet mee op.

PostPosted: 07 Jan 2020 13:29 
Erelid

Snake wrote:
Tja. Hij is beter dan Lang, maar imo moeten we Lang niet als uitgangspunt gebruiken. Niveau moet echt veel hoger liggen.

Waarom halen ze niet gewoon een aankoop als Neres? Half jaar wennen en af en toe mee laten doen, en dan klaar om het stokje in de zomer over te nemen. Nu ga je voor een middelmatige spelers als tussenoplossing. Schiet je echt geen reet mee op.
Ik vind hem niet beter dan Lang. Lang heeft best potentie maar zijn houding/mentaliteit is nog niet op topnivo. Babel heeft juist wel een goede mentaliteit maar is te beperkt.

En waarom ze geen speler als Neres halen, is een goede vraag. Je moet ook rekening houden dat niet alle spelers weinig aanpassingstijd nodig hebben. Neres is ook in zijn eerste half jaar bestempeld (door de media) als een miskoop. En je moet je ook afvragen of een jonge talentvolle speler er kan staan als het moet.

Van de andere kant weet je al tijden dat je best iets erbij mag hebben op de vleugels en al helemaal als je ook Tadic en Ziyech op andere plekken gaat inzetten.

Zou Lainez helemaal uit de gratie zijn? Een speler die ze dolgraag wilde hebben maar komt nu totaal niet aan spelen toe. Huur die dan voor een half jaar met een optie.

PostPosted: 07 Jan 2020 13:35 

Ik vind Babel echt wel beter dan Labyad en Lang op dit moment. Doet/deed het verdienstelijk bij Oranje (tegen Duitsland als uitschieter) en Gala (in de champ l wedstrijden die ik heb gezien dan). Kan op alle posities voorin spelen en hoeft niet te wennen.
Hij weet wat ervoor gevraagd wordt. Je moet er niet aan denken dat einde seizoen (als je strijdt op 3 fronten) je weer 2 voorhoede spelers verliest door blessures en dan moet vertrouwen op bv Lang en Huntelaar. We hebben gezien hoe snel dat kan gaan met onze voorsprong en op dat moment gaat wedstrijd/kampioens druk ook meespelen.
Ajax kan sowieso (mocht die beschikbaar zijn) een talent kopen uit Zuid Amerika maar we hebben gezien bij bv Neres dat die ook vaak tijd nodig hebben om te acclimatiseren.
Want de echte toptalenten die er meteen zouden kunnen staan (bv Vinicius/Rodrygo) kan/wil Ajax niet betalen.
Als je ver komt in de Europa L dan ga je sterke ploegen tegenkomen dan heb je weinig aan Lang of Traore en waarschijnlijk een nieuw Zuid Amerikaans talent die nog moeten wennen.
Ik denk goede oplossing voor een half jaar en als het goed uitpakt kan hij stokje van Huntelaar overnemen.

PostPosted: 07 Jan 2020 13:41 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Vind ik ook, FortBoekoe. Beter dan Huntelaar, Lang en Labyad. Een goede tijdelijke oplossing.
Misschien dat AJAX zo meer geld kan spenderen aan een middenvelder. Hopelijk...

PostPosted: 07 Jan 2020 13:42 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Babel als backup is gewoon prima voor de flanken, kost niet zoveel geld, in tegenstelling tot andere die wel speeltijd willen krijgen en als Neres en Promes fit zijn willen die spelen.
Babel kan dan als reserve prima als standin, een speler met diepgang, scorend vermogen en is balvast alleen mist hij echt een goede actie.
Maar als backup meer dan prima speler.

PostPosted: 07 Jan 2020 14:15 

Snake wrote:

Ik vind hem niet beter dan Lang. Lang heeft best potentie maar zijn houding/mentaliteit is nog niet op topnivo. Babel heeft juist wel een goede mentaliteit maar is te beperkt.
Hij is echt wel beter dan Lang joh. Veel meer en langer op hoger niveau gespeeld. Zit vast bij Oranje. Potentie zegt niets over nu, en het gaat om nú.
En waarom ze geen speler als Neres halen, is een goede vraag. Je moet ook rekening houden dat niet alle spelers weinig aanpassingstijd nodig hebben. Neres is ook in zijn eerste half jaar bestempeld (door de media) als een miskoop. En je moet je ook afvragen of een jonge talentvolle speler er kan staan als het moet.
De media zat er dan ook heel erg naast. Overmars heeft meerdere malen aangekondigd dat Neres een aankoop was die er niet per sé direct hoefde te staan.

PostPosted: 07 Jan 2020 14:26 
Erelid

Tsja, dat zie ik toch anders.

Babel is niet het gewenste nivo wat Ajax moet nastreven. Daarnaast moet je ook bij visie blijven staan en met spelers als Lang en Traore heb je spelers die niet zoveel minder zijn. Ook Labyad is in alles beter dan Babel dus waarom nu ineens Babel een welkome aanvulling is, snap ik niet.
Hiervoor is Babel ook niet constant genoeg en te beperkt in zijn mogelijkheden.

Als spits vind ik Traore gewoon veel sterker en beter. Die moet je niet passeren voor een speler als Babel.

Als buitenspeler zou hij van waarde kunnen zijn maar dat is pas als Neres en Promes niet kunnen spelen.

Met spelers als Tadic, Tagliafico, Ziyech, Veltman en vd Beek heeft Ajax genoeg ervaring om spelers als Traore op te vangen. Als je tegen AZ zoveel basisspelers moet missen vallen spelers als Lang eerder door de mand maar in zo'n geval gaat babel je ook echt niet verder helpen. Babel vind ik ook typisch zo'n speler, die in een goed draaiend elftal wel meekan maar is geen speler die juist iets extra's heeft in een periode met meerdere afwezige of als het minder draait.

PostPosted: 07 Jan 2020 14:38 
Erelid

Je moet het zo bekijken, niemand wil hun spelers verkopen in de winterstop, of tegen onrealistische bedragen daarom komen er in de winterstop ook weinig echte topaankopen.
Dan kan je beter een speler halen die als reserve nuttig kan zijn (diepgang, balvast, scorend vermogen) dan een speler kopen voor veels te veel geld.
Nu huur je Babel voor een halfjaar, indien Neres of Promes geblesseerd geraken heb je dadelijk Babel ipv Lang vind dat een vooruitgang.
Dan kan je komende zomer dus wel kijken voor een directe versterking.

PostPosted: 07 Jan 2020 14:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Als hij weinig kost lijkt het me ook een prima back-up, je weet in ieder geval wat je aan hem hebt. En als hij zelf weinig aan spelen toekomt bij Galatasaray is het voor hem ook logisch om in beeld te blijven bij het Nederlands elftal.

Er moet wel echt nog een middenvelder bij die direct van waarde kan zijn, dat lijkt me een grotere zorg.

PostPosted: 07 Jan 2020 15:21 
Erelid

Snake wrote:
Hij is echt wel beter dan Lang joh. Veel meer en langer op hoger niveau gespeeld. Zit vast bij Oranje. Potentie zegt niets over nu, en het gaat om nú.
En je bij Oranje speelt hij geweldig net zoals die vele clubs waar hij gespeeld heeft. Wat heeft hij nu na Ajax laten zien? Heeft toch weinig tot geen progressie geboekt. Onder Koeman is hij wat opgeleeft en voordat Koeman hem bij oranje haalde, had niemand ooit aan Babel gedacht. Een paar wedstrijden bij Oranje zegt mij niet zoveel. Hij geeft ook vaak niet thuis en juist nu moet je een speler hebben, waarbij je meer kans hebt, dat dit wel het geval is. Dat heeft Babel in mijn ogen te weinig.
De media zat er dan ook heel erg naast. Overmars heeft meerdere malen aangekondigd dat Neres een aankoop was die er niet per sé direct hoefde te staan.
Dat weet ik ook wel maar veel papagaaien elkaar na en kan ook overslaan op het publiek.

PostPosted: 07 Jan 2020 15:23 
Erelid

Het gaat erom, toen wij zowel Neres danwel Promes mistten hadden we geen diepgang meer, dat heeft Babel wel, ideale standin dus.
Het gaat om huur, geen koop, voor een half jaartje waardoor je of in de zomer een nieuwe aankoop kan doen voor Neres die waarschijnlijk gaat vertrekken, of misschien een jeugdspeler die dan weer net verder is in zijn ontwikkeling.
Ik vind dit een slimme zaak, maar er moet wel nog een middenvelder bij.

PostPosted: 07 Jan 2020 16:00 
Erelid

Ja Babel heeft diepgang maar dan stopt het ook snel genoeg. Punt is dat hij te weinig met die diepgang doet. Investeer dan bv in Van Bergen van Heerenveen. Die jongen heeft wel snelheid en diepgang met goede voortzetting.

https://twitter.com/pakschaal/status/12 ... 3359775747

Zeer goed verwoord ;)

PostPosted: 07 Jan 2020 16:24 

Ja Babel heeft diepgang maar dan stopt het ook snel genoeg. Punt is dat hij te weinig met die diepgang doet. Investeer dan bv in Van Bergen van Heerenveen. Die jongen heeft wel snelheid en diepgang met goede voortzetting.

https://twitter.com/pakschaal/status/12 ... 3359775747

Zeer goed verwoord ;)
Dus Ajax wilt op 3 fronten mee blijven doen en straks bv kwart/halve finale tegen Inter of RB Salzburg dan wil je aan komen zetten met vd Berg die nog werkelijk helemaal niets heeft bewezen???
Getafe (als je de ploeg kent) wordt al lastig genoeg en dan zou vd berg helemaal weggeblazen worden. Je kunt niet gaan gokken en hopen als je echt mee wilt blijven doen.
Half jaartje / international / ervaren / hoeft niet te wennen/ kan op meerdere posities voorin.... Ideale aanvaller vind ik (men was ook sceptisch over Promes die zich nu wel bewezen heeft).

PostPosted: 07 Jan 2020 16:49 

Vind je?

Ik vind Labyad stabieler.
Traore moet je meer speeltijd gaan geven.
Lang is net zo wisselvallig als Babel dus van beide kun je nooit echt op aan.
Daarnaast vind ik Lang in potentie beter dan Babel.
Los ervan of Babel moet komen is dit natuurlijk onzin wat je zegt.
Op basis waarvan is Labyad stabieler? Die heeft nog helemaal niks laten zien. Komt heel veel te kort.
Traoré op de vleugel? Speelt daar nooit.
Lang in potentie beter? Bij lange na niet.
Babel is imo een redelijk alternatief voor de 2e seizoenshelft. Kan op alle posities voorin uit de voeten, is snel en heeft een goed schot. Bij Oranje doet hij het heel redelijk. En dan zeggen dat Lang in potente beter is. :lol: Op basis van twente uit?

PostPosted: 07 Jan 2020 16:50 

FortBoekoe wrote:
Ik vind Babel echt wel beter dan Labyad en Lang op dit moment. Doet/deed het verdienstelijk bij Oranje (tegen Duitsland als uitschieter) en Gala (in de champ l wedstrijden die ik heb gezien dan). Kan op alle posities voorin spelen en hoeft niet te wennen.
Hij weet wat ervoor gevraagd wordt. Je moet er niet aan denken dat einde seizoen (als je strijdt op 3 fronten) je weer 2 voorhoede spelers verliest door blessures en dan moet vertrouwen op bv Lang en Huntelaar. We hebben gezien hoe snel dat kan gaan met onze voorsprong en op dat moment gaat wedstrijd/kampioens druk ook meespelen.
Ajax kan sowieso (mocht die beschikbaar zijn) een talent kopen uit Zuid Amerika maar we hebben gezien bij bv Neres dat die ook vaak tijd nodig hebben om te acclimatiseren.
Want de echte toptalenten die er meteen zouden kunnen staan (bv Vinicius/Rodrygo) kan/wil Ajax niet betalen.
Als je ver komt in de Europa L dan ga je sterke ploegen tegenkomen dan heb je weinig aan Lang of Traore en waarschijnlijk een nieuw Zuid Amerikaans talent die nog moeten wennen.
Ik denk goede oplossing voor een half jaar en als het goed uitpakt kan hij stokje van Huntelaar overnemen.
Helemaal met je eens.

PostPosted: 07 Jan 2020 16:52 

Wat heeft hij nu na Ajax laten zien?
Zijn periode bij Besiktas gemist?

Ik ben ook lichtelijk sceptisch - hoewel ik het ergens ook wel weer begrijp zo'n makkelijke tussenoplossing - maar kom dan in godsnaam met goede argumenten. Lang en Van Bergen beter vinden dan Babel..... Ik zou bijna denken dat je een troll bent. I rest my case.

PostPosted: 07 Jan 2020 16:56 
Erelid

FortBoekoe wrote:
Dus Ajax wilt op 3 fronten mee blijven doen en straks bv kwart/halve finale tegen Inter of RB Salzburg dan wil je aan komen zetten met vd Berg die nog werkelijk helemaal niets heeft bewezen???
Babel wel dan?
Getafe (als je de ploeg kent) wordt al lastig genoeg en dan zou vd berg helemaal weggeblazen worden. Je kunt niet gaan gokken en hopen als je echt mee wilt blijven doen.
Het gaat niet om 1 speler. Babel zal net zo goed als bv Van bergen best mee kunnen als het elftal staat. Het gaat mij erom welke spelers je hebt als er een deel wegvalt. In mijn ogen brengt Babel dan niet zoveel meer als wat je al hebt.
Half jaartje / international / ervaren / hoeft niet te wennen/ kan op meerdere posities voorin.... Ideale aanvaller vind ik (men was ook sceptisch over Promes die zich nu wel bewezen heeft).
Ieder zijn mening toch. We zullen zien.

En ja ik was ook sceptisch over Promes omdat je niet niet of nauwelijks zag spelen. Alleen heeft Promes is Rusland wel wat indivuduele prijzen gewonnen. Ook is Promes een fijnere voetballer dan Babel is. Dat zegt mij meer dan wat babel tot nu toe gepresteerd heeft.

Post new topic  Reply to topic  [ 299 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 12  Next

All times are UTC+02:00