Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1860 posts ]  Previous   1 71 72 73 74 75  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 13 Feb 2020 17:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Sommigen hebben het over afspraken tussen AJAX en Ziyech. Weten jullie meer? Het enige dat ik weet is hetgeen in de media is gekomen na het openbreken van zijn contract.Toen werd alleen gezegd dat de gelimiteerde transfersom van 30 miljoen is vervallen.
Welke andere afspraken? Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het niets anders dan vermoedens zijn. Anders hoor ik graag van jullie.
Zijn er geen afspraken (behalve het meedenken) dan is 44 miljoen een schande. Daar blijf ik bij.
En mss. is even teruglezen wel zo handig alvorens gereageerd wordt. Dit schreef ik namelijk gisteren: Tenminste als het bedrag klopt dat wordt genoemd en er geen afspraken zijn gemaakt met Ziyech.
Lijkt mij toch een duidelijk voorbehoud.
Waarschijnlijk denken ze bij Ziyech meer mee dan bij jongere jongens of jongens die korter bij Ajax gespeeld hebben. Nu heeft hij o.a. een Europa League Finale gespeeld en de halve finales CL gehaald met Ajax. Zich ondanks het incident met de supporters loyaal opgesteld en altijd woord gehouden door niet in een winter weg te gaan.

Verder is hij 27. Dat is best een aardige leeftijd voor iemand uit de eredivisie om nog naar een (semi)topclub te gaan. De jongens die jij noemt zijn nog erg jong, dus veel meer kans om de transfersom terug te verdienen. Verder zijn hun teams kapitaalkrachtiger en interessanter om te blijven, zeker Dortmund. Die betalen meer en spelen in een betere competitie en ook gewoon Champions League. Daarnaast zijn die jongens Engels en dus Home Grown. Wat het extra interessant maakt voor Engelse clubs en dus ook duurder.

Ik denk dat het meer had kunnen zijn, maar al met al een leuk bedrag aan hem overgehouden. Kan je weer twee leuke spelers met een leuk salaris voor halen.

PostPosted: 13 Feb 2020 18:03 

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=367772 Nu zou Lampard misschien moeten vertrekken van de zomer om plaats te maken voor Diego Simone ( voor zover het waar is ).

PostPosted: 13 Feb 2020 21:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
GJ1402 wrote:
United betaalt 55 miljoen + 25 miljoen bonus aan Sporting Portugal voor Fernandes. Vergelijkbare situatie. Dan is 44 miljoen een koopje.
Snap aan de ene kant wel wat Renemar wil zeggen. 40 miljoen is in de huigige tijd helaas wel gewoon een koopje. Ik ben ook nog steeds van mening dat De Ligt en De Jong meer hadden moeten opleveren. Ziyech heeft de finale van de EL gehaald met Ajax. Heeft een doelpunt gemaakt in de halve finale CL. Heeft in datzelfde toernooi geweldige statistieken afgeleverd. Er worden gekkere bedragen neergelegd voor mindere spelers. Waarom kan dat wel? Heeft dat toch met de eredivisie te maken?
Aan de andere kant heeft Overmars goed werk gedaan door afgelopen zomer het contract van Ziyech open te breken. Dat is ook veel geld waard.
Maar hadden ze dit niet harder kunnen spelen? Het is pas februari en een dag nadat De Telegraaf de primeur had is de transfer al officieel. Gezien de situatie was het onfatsoenlijk geweest richting Ziyech om de transfer te laten afketsen; maar ze hadden best wel wat meer eruit mogen halen. Zeg gewoon tegen Ziyech dat die transfer echt wel rondkomt, maar dat je het onderste uit de kan wilt halen en dat het daarom nog wel een paar weken kan duren. Als de voorbereiding nou al begonnen was en hij wilde perse naar een club die niet veel te besteden heeft dan was het een goed bedrag geweest. Maar het is pas februari en een toplcub uit de PL...

PostPosted: 13 Feb 2020 21:26 
Erelid

Afspraken hoeven ook niet altijd op papier te staan hè. Je Zoals hierboven al aangegeven heeft Ziyech zich altijd heel loyaal opgesteld. Had twee jaar terug ook al wel de deur achter zich dicht kunnen trekken, maar bleef en heeft het fantastisch gedaan met Ajax. De afspraak was zo'n 30 en nu is 't 44 geworden. Dat is toch prima? Wat hij voor Ajax heeft betekend is onbetaalbaar. Ajax moet hierin niet te moeilijk doen. We zijn geen Real Madrid hè.

PostPosted: 13 Feb 2020 21:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Plus, het kan andere spelers ook overtuigen om in de toekomst bij te tekenen als ze zien hoe Ajax daarmee omgaat.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 13 Feb 2020 22:31 
Erelid

Ja dus? Die transfer moet doorgaan en ook ruim op tijd. Verder kan je je toch gewoon wel harder opstellen tegenover de kopende club? Dan komt die transfer niet in februari maar in maart rond. Ook prima toch?

PostPosted: 13 Feb 2020 23:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Ik vind het ook aan de lage kant, had zelf tussen de 50 en 60 miljoen verwacht. Maar ik gun het Ziyech wel. En Ajax dus blijkbaar ook.
Als hij uiteindelijk 44 miljoen opbrengt dan heeft Overmars toch 9 à 10 miljoen extra verdiend in één jaar voor Ajax. Verleden jaar was hij voor 30 miljoen op te halen en bij zijn contractverlenging heeft hij een salaris van 4,5 miljoen gehad dacht ik? Dus als je dat aftrekt van die 44 miljoen dan kom je op dat bedrag uit.

Ik ga hem zoooo missen... zijn linkerpoot, inzicht en techniek. Wie we ook halen, we gaan er altijd op achteruit.

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200213_ ... ter-wereld

PostPosted: 13 Feb 2020 23:26 
Erelid

guy_ajax wrote:
Ja dus? Die transfer moet doorgaan en ook ruim op tijd. Verder kan je je toch gewoon wel harder opstellen tegenover de kopende club? Dan komt die transfer niet in februari maar in maart rond. Ook prima toch?
Want als je een maand rekt krijg je standaard 10 miljoen meer voor je speler?

PostPosted: 14 Feb 2020 08:47 

Mss. hadden zich wel andere grote clubs gemeld.
Ik kijk alleen naar de prijs/kwaliteit verhouding. En die is behoorlijk scheef. Als Real straks 50 miljoen voor Donny betaald staat dat in geen verhouding. Kwalitatief is Ziyech beduidend beter.
Of er afspraken zijn gemaakt na het openbreken van het contract weten we natuurlijk niet. Of weet iemand meer?

PostPosted: 14 Feb 2020 08:49 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
Sommigen hebben het over afspraken tussen AJAX en Ziyech. Weten jullie meer? Het enige dat ik weet is hetgeen in de media is gekomen na het openbreken van zijn contract.Toen werd alleen gezegd dat de gelimiteerde transfersom van 30 miljoen is vervallen.
Welke andere afspraken? Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het niets anders dan vermoedens zijn. Anders hoor ik graag van jullie.
Zijn er geen afspraken (behalve het meedenken) dan is 44 miljoen een schande. Daar blijf ik bij.
En mss. is even teruglezen wel zo handig alvorens gereageerd wordt. Dit schreef ik namelijk gisteren: Tenminste als het bedrag klopt dat wordt genoemd en er geen afspraken zijn gemaakt met Ziyech.
Lijkt mij toch een duidelijk voorbehoud.
Waarschijnlijk denken ze bij Ziyech meer mee dan bij jongere jongens of jongens die korter bij Ajax gespeeld hebben. Nu heeft hij o.a. een Europa League Finale gespeeld en de halve finales CL gehaald met Ajax. Zich ondanks het incident met de supporters loyaal opgesteld en altijd woord gehouden door niet in een winter weg te gaan.

Verder is hij 27. Dat is best een aardige leeftijd voor iemand uit de eredivisie om nog naar een (semi)topclub te gaan. De jongens die jij noemt zijn nog erg jong, dus veel meer kans om de transfersom terug te verdienen. Verder zijn hun teams kapitaalkrachtiger en interessanter om te blijven, zeker Dortmund. Die betalen meer en spelen in een betere competitie en ook gewoon Champions League. Daarnaast zijn die jongens Engels en dus Home Grown. Wat het extra interessant maakt voor Engelse clubs en dus ook duurder.

Ik denk dat het meer had kunnen zijn, maar al met al een leuk bedrag aan hem overgehouden. Kan je weer twee leuke spelers met een leuk salaris voor halen.
Je zegt het, die jongen zijn nog erg jong. Hebben dus ook nog niks bewezen. Wie weet stokt hun ontwikkeling wel.

PostPosted: 14 Feb 2020 09:00 

guy_ajax wrote:
Ja en dan haakt Chelsea af en zit je met een ontevreden Ziyech. Tekent er geen enkele speler van het kaliber Ziyech meer een langdurig contract, want bij Ajax kom je niet weg. Er waren gewoon duidelijke afspraken, als je dat niet hebt meegekregen heb je niet goed opgelet. Ziyech was vrij in zijn keuze en Ajax zou meedenken. Het ging in deze helemaal niet om de centen, want Ziyech heeft die Ajax allang opgeleverd.

PostPosted: 14 Feb 2020 10:14 
Erelid

Snake wrote:
guy_ajax wrote:
Ja en dan haakt Chelsea af en zit je met een ontevreden Ziyech. Tekent er geen enkele speler van het kaliber Ziyech meer een langdurig contract, want bij Ajax kom je niet weg. Er waren gewoon duidelijke afspraken, als je dat niet hebt meegekregen heb je niet goed opgelet. Ziyech was vrij in zijn keuze en Ajax zou meedenken. Het ging in deze helemaal niet om de centen, want Ziyech heeft die Ajax allang opgeleverd.
Chelsea haakt niet af als ze hem echt willen hebben en Ajax vraagt geen onmogelijk prijs van 80 miljoen. Wij haken toch ook niet af voor Antony? Op het moment dat een club weggaat kan je altijd via tussenpersonen laten weten dat je toch nog water bij de wijn wilt doen.

PostPosted: 14 Feb 2020 10:24 
Erelid

renemar wrote:
Ik kijk alleen naar de prijs/kwaliteit verhouding. En die is behoorlijk scheef. Als Real straks 50 miljoen voor Donny betaald staat dat in geen verhouding. Kwalitatief is Ziyech beduidend beter.
Of er afspraken zijn gemaakt na het openbreken van het contract weten we natuurlijk niet. Of weet iemand meer?
Volgens mij heb je dan dus geen idee hoe de transfermarkt werkt.
Maar goed, dat hebben anderen ook al aangestipt.

PostPosted: 14 Feb 2020 10:25 

guy_ajax wrote:
Snake wrote:
guy_ajax wrote:
Chelsea haakt niet af als ze hem echt willen hebben en Ajax vraagt geen onmogelijk prijs van 80 miljoen. Wij haken toch ook niet af voor Antony? Op het moment dat een club weggaat kan je altijd via tussenpersonen laten weten dat je toch nog water bij de wijn wilt doen.
Je gaat volledig voorbij aan het feit dat er afspraken waren. Ajax kon Ziyech een jaar langer binden tegenover: niet de hoofdprijs vragen als de gewenste club langskomt en hij weg wil. Ajax geniet daardoor 1 jaar extra van hem en pakt 14m meer aan opbrengsten. Je kunt bij zoiets niet ineens 80 miljoen gaan vragen want dan heb je stront aan de knikker.

PostPosted: 14 Feb 2020 11:54 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Ahh, een kenner. Leg het mij a.u.b. maar uit. Van een echte kenner neem ik graag iets aan.

PostPosted: 14 Feb 2020 12:27 

renemar wrote:
Jnp wrote:
renemar wrote:
Ahh, een kenner. Leg het mij a.u.b. maar uit. Van een echte kenner neem ik graag iets aan.
Ziyech is ouder en komt uit een laag aangeschreven competitie. Dat duidt er op dat het geen super talent is en daardoor is hij alleen al goedkoper. Verder is hij dus al 27 dadelijk. Dan hebben clubs veel minder kans hun geld terug te verdienen door merchandise of prijzen of doorverkoop. Dat drukt de prijs ook al weer. Verder zal hij niet heel veel beter worden, waar dat bij eerder de Ligt, Frenkie en dadelijk ook van de Beek nog wel waarschijnlijk is. Al is het alleen al dat hun fysiek nog een aantal jaar door ontwikkelt omdat je op je 28-30 pas het op je toppen bent. Ziyech is daar dus al bijna.

Verder had hij zijn contract waarschijnlijk niet verlengd als Ajax hoog in de boom gaat zitten en had hij voor een lager salaris nog een jaartje gespeeld en dan voor 30 miljoen weggegaan. Andere spelers denken dan ook, Ajax doet moeilijk als er een topclub langs komt dus ik wil of een lage clausule of ik ga gewoon niet naar Ajax maar ergens heen waar ik wel weg kan wanneer ik een mooie stap kan maken. Dat is funest omdat Ajax zich zeker in Zuid Amerika profileert als een opstap naar de echte top (op dit moment ) en daarmee een extra voordeel heeft ten opzichte van andere clubs die daar talenten willen ophalen.

PostPosted: 14 Feb 2020 12:42 
Erelid

renemar wrote:
Jij kijkt alleen maar naar prijs/kwaliteit. Maar er zijn veel meer factoren. Ik verwijs je even door naar deze kenner, die eerder al op jou reageerde:
Ik kijk hier dus heel anders tegenaan. Allereerst vergelijk je de (vermeende) transfer van iemand van 16 met Ziyech. Die is nu op z'n top, maar zal over een paar jaar geen weinig restwaarde vertegenwoordigen en dan ligt het potentiële transferbedrag altijd lager.
Dan heb je altijd nog de contractduur die van invloed is op transferbedrag.
Maar nog veel belangrijker is dat er dus gewoon duidelijke afspraken zijn gemaakt tussen Ziyech en de club.
Belangrijkste verschil tussen Van de Beek en Ziyech is leeftijd. Voetballers bereiken hun piek ongeveer op hun 27e, een leeftijd die Ziyech dus al bereikt heeft. Heel veel beter zal hij dus niet meer worden, terwijl Van de Beek zijn beste jaren nog voor zich heeft.

Verder, niet specifiek op deze situatie van toepassing, zijn bijvoorbeeld ook van toepassing:
1. De competitie en hoe deze bekend staat: Eredivisie is een matige competitie maar staat bijvoorbeeld wel bekend als talentenfabriek.
2. De club: voor een speler van Ajax wordt meer betaald dan voor een speler van PSV.
3. De nationaliteit: denk aan de home-grown regel in Engeland of dat er voor Brazilianen over het algemeen te veel betaald wordt.
4. De coommerciële waarde van een speler: een van de redenen waarom Neymar (naar PSG), Bale (naar Real), en Ronaldo (naar Juventus) relatief duur waren.

Dus om nou te zeggen dat je louter naar prijs/kwaliteit kijkt vind ik nogal kortzichtig.

Edit: zie ook de bijdrage van DeRuit.
renemar wrote:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... yech-.html

PostPosted: 14 Feb 2020 15:14 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Jij kijkt alleen maar naar prijs/kwaliteit. Maar er zijn veel meer factoren. Ik verwijs je even door naar deze kenner, die eerder al op jou reageerde:
Ik kijk hier dus heel anders tegenaan. Allereerst vergelijk je de (vermeende) transfer van iemand van 16 met Ziyech. Die is nu op z'n top, maar zal over een paar jaar geen weinig restwaarde vertegenwoordigen en dan ligt het potentiële transferbedrag altijd lager.
Maar nog veel belangrijker is dat er dus gewoon duidelijke afspraken zijn gemaakt tussen Ziyech en de club.
Belangrijkste verschil tussen Van de Beek en Ziyech is leeftijd. Voetballers bereiken hun piek ongeveer op hun 27e, een leeftijd die Ziyech dus al bereikt heeft. Heel veel beter zal hij dus niet meer worden, terwijl Van de Beek zijn beste jaren nog voor zich heeft.

Verder, niet specifiek op deze situatie van toepassing, zijn bijvoorbeeld ook van toepassing:
1. De competitie en hoe deze bekend staat: Eredivisie is een matige competitie maar staat bijvoorbeeld wel bekend als talentenfabriek.
2. De club: voor een speler van Ajax wordt meer betaald dan voor een speler van PSV.
3. De nationaliteit: denk aan de home-grown regel in Engeland of dat er voor Brazilianen over het algemeen te veel betaald wordt.
4. De coommerciële waarde van een speler: een van de redenen waarom Neymar (naar PSG), Bale (naar Real), en Ronaldo (naar Juventus) relatief duur waren.

Dus om nou te zeggen dat je louter naar prijs/kwaliteit kijkt vind ik nogal kortzichtig.

renemar wrote:
Wat vd Beek betreft, die zal nooit zoveel voetbal brengen als Ziyech. Ook niet als hij 27 is.
Vd Beek is een speler die afhankelijk is van anderen. Een loper. Hij zal nooit een creatieve speler worden. Spelers als Ziyech zijn veel schaarser. Dus ook duurder. Donny kan zeer waardevol zijn met zijn specifieke kwaliteit maar zoals ik zei ook afhankelijk van creatieve geesten. Hij heeft een functionele techniek maar is niet fijn besnaard en creëert i.t.t. Ziyech veel minder. Hij staat vaak aan het eind van een aanval.
Is ook maar de vraag wat een "redelijk normale"prijs is. Dat is natuurlijk subjectief. In Engeland vinden ze het in ieder geval heel weinig wat Chelsea betaald.
Als ik 44 miljoen vergelijk met bedragen die betaald worden voor spelers met gelijke kwaliteit blijf ik erbij dat het weinig is.

PostPosted: 14 Feb 2020 15:51 
Erelid

renemar wrote:
Jnp wrote:
renemar wrote:

renemar wrote:
Wat vd Beek betreft, die zal nooit zoveel voetbal brengen als Ziyech. Ook niet als hij 27 is.
Vd Beek is een speler die afhankelijk is van anderen. Een loper. Hij zal nooit een creatieve speler worden. Spelers als Ziyech zijn veel schaarser. Dus ook duurder. Donny kan zeer waardevol zijn met zijn specifieke kwaliteit maar zoals ik zei ook afhankelijk van creatieve geesten. Hij heeft een functionele techniek maar is niet fijn besnaard en creëert i.t.t. Ziyech veel minder. Hij staat vaak aan het eind van een aanval.
Is ook maar de vraag wat een "redelijk normale"prijs is. Dat is natuurlijk subjectief. In Engeland vinden ze het in ieder geval heel weinig wat Chelsea betaald.
Als ik 44 miljoen vergelijk met bedragen die betaald worden voor spelers met gelijke kwaliteit blijf ik erbij dat het weinig is.
Ziyech is voor onze spelbelaling belangrijker dan Donny van de Beek. Dat klopt, zeker. Donny van de Beek is veel jonger (dus nog potentie om meer te groeien dan Ziyech), Donny is completer en gewilder door veel topclubs. Waarom? Omdat ze bij die topclubs vaak al beschikken over spelers die in hetgeen wat Ziyech kan, nog beter zijn.

Je zegt dus dat Ziyech schaarser is. Ben ik niet met je eens. Daarnaast zijn er dus afspraken gemaakt, waardoor niet ineens de absolute hoofdprijs kan gaan vragen. Dan gooi je je hele reputatie ten grabbel en zal Ziyech ook gedemotiveerd raken. 44 miljoen is een goede prijs.

PostPosted: 14 Feb 2020 19:01 
Erelid

Ik vind dat jullie ''niet de hoofdprijs vragen'' en ''meewerken'' wel heel erg strict interpreteren. In mijn optiek betekent dit alleen dat wanneer er een club komt waar de speler graag naartoe wilt, je dit niet kan laten afketsen (mits ze een fatsoenlijk bedrag op tafel leggen) zoals ze bij Dest deden in de winter. 45 miljoen is een fatsoenlijk bedrag, maar je kan er toch best wel meer uithalen?

PostPosted: 14 Feb 2020 20:12 
Erelid

guy_ajax wrote:
Ik vind dat jullie ''niet de hoofdprijs vragen'' en ''meewerken'' wel heel erg strict interpreteren. In mijn optiek betekent dit alleen dat wanneer er een club komt waar de speler graag naartoe wilt, je dit niet kan laten afketsen (mits ze een fatsoenlijk bedrag op tafel leggen) zoals ze bij Dest deden in de winter. 45 miljoen is een fatsoenlijk bedrag, maar je kan er toch best wel meer uithalen?
Hoe weet je dat er meer uit te halen viel? Was je bij de onderhandelingen? Weet jij welke afspraken met Ziyech zijn gemaakt bij een contractverlenging bij Ajax?

PostPosted: 14 Feb 2020 22:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
guy_ajax wrote:
Hoe weet je dat er meer uit te halen viel? Was je bij de onderhandelingen? Weet jij welke afspraken met Ziyech zijn gemaakt bij een contractverlenging bij Ajax?
Die vraag kun je ook andersom stellen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Feb 2020 22:04 
Erelid

Stormrage wrote:
guy_ajax wrote:
Die vraag kun je ook andersom stellen.
Die wordt andersom ook constant gesteld. Dat is juist het punt.

PostPosted: 15 Feb 2020 08:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Wellicht dat Overmars wel gewoon keihard die 40 miljoen direct overgemaakt heeft gekregen ipv 50 of 60 miljoen in termijnen, zodat hij dat geld direct kon overmaken naar Sao Paulo?

PostPosted: 15 Feb 2020 11:10 
Erelid

Wellicht dat Overmars wel gewoon keihard die 40 miljoen direct overgemaakt heeft gekregen ipv 50 of 60 miljoen in termijnen, zodat hij dat geld direct kon overmaken naar Sao Paulo?
Dat doet er voor Ajax echt niet toe. Ajax heeft voldoende liquiditeit om geld over te maken naar Sao Paulo als zij daar een speler van willen hebben.

Post new topic  Reply to topic  [ 1860 posts ]  Previous   1 71 72 73 74 75  Next

All times are UTC+02:00