Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1860 posts ]  Previous   1 68 69 70 71 72 75  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 22 Jan 2020 10:00 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
marx wrote:
Snake wrote:
Morfe0 wrote:
In dit geval dan maar Vd Beek Gravenberch en Tadic op het middenveld Babel Traore en Promes voorin.
Je kan ook eventueel Promes en Tadic wisselen, Promes op 10 en Tadic op links..
Ik zou Promes op 10 laten spelen, die kan heel goed in dienst van het elftal en op balbezit spelen. Babel op links, Traore in de spits en Tadic op rechts. Dan heb je Babel ook op zijn sterke positie. Denk dat ie dan voor veel meer rendement kan zorgen en gok dat we dat hard nodig hebben komende weken :(
Waarom zou je je belangrijkste speler op een positie willen zetten waar hij het minst uit de voeten kan? En dat allemaal om mindere spelers belangrijker te maken?
Omdat Tadic op 10 te weinig loopvermogen heeft, Ekkelenkamp te onervaren en maakt ook nogal wat fouten, nee, dan is Promes de beste van het stel, en scoorde ook veel vanuit de 10 positie vergeet dat niet.
Dan heb je met Babel op links diepgang, Tadic op rechts en Traore ook een hele goede spits.

PostPosted: 22 Jan 2020 10:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Geen Ziyech, Neres en Blind de komende weken (waarschijnlijk) tegen zware tegenstanders zoals PSV en Utrecht.

De blessures voorin blijven maar aanhouden.
Labyad, Neres, Promes en nu weer Ziyech erbij.

Natuurlijk heeft Ziyech een belangrijke rol maar ook Neres is heel belangrijk voor Ajax. En zeker deze 2 samen zijn goed. De laatste tijd is de tandem Ziyech met Promes ontstaan en die is nu ook ontrafeld.

Vanuit Jong Ajax zit er totaal niks voorin. Je moet het dus gaan doen met Traore, Ekkelenkamp, Marin en Babel. Daarnaast als Tadic niet in de spits staat, mis je toch voetbalgogme en ook de tandem met hem en Vd Beek. Traore is een goede spits maar die kan het gemis van Ziyech nooit opvangen. Niet dat hij dit alleen moet doen maar Ten Hag koos al direct voor Babel. Babel zal nu moeten aantonen een meerwaarde te zijn maar ik daarvoor is hij niet constant genoeg.

Een andere optie kan zijn om Vd Beek als aanvallende middenvelder neer te zetten maar wie zet je dan langs Gravenberch? Alvarez is voetballend niet goed genoeg, Marin mag weg (nu ook nog?), Eiting mag verhuurd worden en Ekkelenkamp is nog heel jong. Misschien moet je wel met Schuurs of Alvarez achterin gaan spelen zodat Martinez weer naar het middenveld kan.

Dus:

-----------------------------Onana-------------------
Dest ---- Schuurs/Alvarez -----Veltman-----Tagliafico
--------------Gravenberch--------Martinez------------
------------------------vd beek------------------------
Tadic/Babel----------Traore/Tadic-------------Promes

Ik twijfel mbt voorin. Traore is echt heel balvast. Dat heb je wel nodig dus die kan je makkelijk in de spits zetten alleen vind ik Tadic ook sterker als spits. Ook in de samenwerking met vd beek. Babel heeft geen diepgang maar bv bij Utrecht uit kan hij met zijn snelheid wel van waarde zijn.

PostPosted: 22 Jan 2020 10:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Schuurs is zeker een optie. Maar dan haal je wel je beste CV weg achterin.
Je kan het ook laten staan en Tadic op 10 zetten en Traore spits.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 22 Jan 2020 11:04 
Erelid

Tadic heeft het loopvermogen niet voor een nr 10 en als je dan ook nog Gravenberch op het middenveld hebt, die niet altijd even scherp is in de omschakeling, ga je daar problemen krijgen.

Martinez heb je nodig op het middenveld en je zit goed in je centrale verdedigers. Alvarez of Schuurs langs Veltman is in mijn ogen goed te doen omdat je je middenveld daardoor goed versterkt. Alle andere middenvelders (Marin, Eiting of Ekkelenkamp) zijn beduidend minder.

PostPosted: 22 Jan 2020 11:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Tadic heeft het loopvermogen niet voor een nr 10 en als je dan ook nog Gravenberch op het middenveld hebt, die niet altijd even scherp is in de omschakeling, ga je daar problemen krijgen.

Martinez heb je nodig op het middenveld en je zit goed in je centrale verdedigers. Alvarez of Schuurs langs Veltman is in mijn ogen goed te doen omdat je je middenveld daardoor goed versterkt. Alle andere middenvelders (Marin, Eiting of Ekkelenkamp) zijn beduidend minder.
V.d. Beek op tien is dan toch nog minder een optie? Die staat op die positie al vaak naast de spitsen, dus dan mis je een middenvelder in de opbouw. Ik zou ook Tadic op 10 zetten. laat het team beter spelen, kan een balletje vasthouden.
Traore in de spits en knallen maar.

PostPosted: 22 Jan 2020 11:21 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Update AJAX.nl: scheurtje in de kuitspier. Enkele weken out.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/upd ... Ziyech.htm

Zou net als Morf ook Promes op het middenveld zetten en Traoré in de spits.

PostPosted: 22 Jan 2020 11:24 

Is heel slecht nieuws. Je zag aan het spel dat heel veel, zo niet alles, op Ziyech is afgestemd. Spelers leveren de bal bij hem in. Zonder Frenkie en Shöne moet dat ook wel voor de creativiteit. We hebben nu achterin en op het middenveld heel weinig creativiteit. Wie brengt mensen in stelling? Voorin staan jongens die afhankelijk zijn van de aanvoer. Vd Beek is ook afhankelijk van spelers als Frenkie vorig seizoen en nu Ziyech. De opbouw zal wss. stroperig verlopen. Verwacht voetbal zoals onder De Boer het laatste jaar.
Bedankt Marc.

PostPosted: 22 Jan 2020 11:32 
Beheerder

Verwacht ik ook. AJAX kan beter gaan counteren. Laat Groningen maar razen.
Uiteraard eens met renemar; het wanbeleid (wat betreft aankopen) wreekt zich nu.

PostPosted: 22 Jan 2020 11:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik schat Ten Hag hoog genoeg in dat het geen De Boer-voetbal gaat worden.
Het spel zal minder worden, absoluut, maar er is genoeg kwaliteit in de selectie om nog wel fatsoenlijk voetbal te spelen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Jan 2020 11:59 

Morfe0 wrote:
marx wrote:
Snake wrote:

Ik zou Promes op 10 laten spelen, die kan heel goed in dienst van het elftal en op balbezit spelen. Babel op links, Traore in de spits en Tadic op rechts. Dan heb je Babel ook op zijn sterke positie. Denk dat ie dan voor veel meer rendement kan zorgen en gok dat we dat hard nodig hebben komende weken :(
Waarom zou je je belangrijkste speler op een positie willen zetten waar hij het minst uit de voeten kan? En dat allemaal om mindere spelers belangrijker te maken?
Omdat Tadic op 10 te weinig loopvermogen heeft, Ekkelenkamp te onervaren en maakt ook nogal wat fouten, nee, dan is Promes de beste van het stel, en scoorde ook veel vanuit de 10 positie vergeet dat niet.
Dan heb je met Babel op links diepgang, Tadic op rechts en Traore ook een hele goede spits.
Eens. Je laat juist de meeste spelers daardoor beter renderen. Promes speelde ook erg gedisciplineerd bij PSV-uit. Is niet vies van verdedigend werk. Dat heb je de komende weken nodig in mijn ogen.

Schuurs achterin erbij en Martinez en V/d Beek linies opschuiven zou ook een goede zijn wellicht. Tadic is alleen hopeloos uit vorm en ik vind Babel op rechts niet zo indrukwekkend.

Eigenlijk moeten ze gewoon 30 miljoen op Ihattaren bieden. PSV heeft geld nodig en dan kom je uit op 35, ook prima. Wordt z'n bedrag dubbel en dwars waard en laten we eerlijk wezen, die jongen hoort hier te spelen. Heb je meteen je vervanger voor Ziyech in huis.

PostPosted: 22 Jan 2020 12:55 

Snake wrote:
Morfe0 wrote:
marx wrote:

Tadic is alleen hopeloos uit vorm en ik vind Babel op rechts niet zo indrukwekkend.

Eigenlijk moeten ze gewoon 30 miljoen op Ihattaren bieden. PSV heeft geld nodig en dan kom je uit op 35, ook prima. Wordt z'n bedrag dubbel en dwars waard en laten we eerlijk wezen, die jongen hoort hier te spelen. Heb je meteen je vervanger voor Ziyech in huis.
Hier ben ik het volledig mee eens.

PostPosted: 22 Jan 2020 12:58 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik zou Ihattaren ook graag willen zien komen, maar punt 1 is nog maar 17 dus alleen een jeugdcontract daar ga je geen 30 miljoen voor betalen want stel hij verlengd niet als hij 18 word dan is het een hele dure speler.
En punt 2 acht ik zijn komst heel erg onwaarschijnlijk aangezien PSV echt niet aan Ajax gaat verkopen.

PostPosted: 22 Jan 2020 13:29 

PSV heeft helemaal niks te willen, de werknemer bepaalt zelf waar hij werkt. Ajax moet Ihattaren overtuigen dat het de ideale vervolgstap is voor hem: CL, spelen met Tadic, Promes, Blind oa (ipv de beste van de selectie te zijn bij PSV), Ten Hag ipv Fabertje, meer salaris, meer exposure. Buitenland is nog te vroeg voor hem.

Als Ajax dat aan hem kan overbrengen kan Ihattaren zelf bij PSV aangeven dat hij graag naar Ajax wil en alleen naar Ajax. Wil niet zeggen dat je hem vervolgens voor 5 miljoen kunt kopen, maar dan kan je gewoon zaken doen in Eindhoven hoor.

PostPosted: 22 Jan 2020 13:45 
Erelid

Ik blijf erbij, dat het te makkelijk is om alles maar in de schoenen te schuiven van Overmars of het aankoopbeleid. Ik snap het idee van het beleid wel.

Ik blijf erbij, dat het een keer ophoudt als je veel blessures hebt/krijgt en al zeker als het je betere spelers betreft. Voor de winterstop heb je 3 grote blessures in je voorhoede. Dat is gewoon niet zomaar op te vangen en dat moet je ook niet willen.

Het enige wat ik niet zo goed snap dat Ajax niets heeft gedaan om 1 a 2 buitenspelers aan te trekken. En dan bedoel afgelopen zomer. Ten Hag liep vanaf het begin van het seizoen om met Tadic in de spits te gaan spelen, Ziyech als aanvallende middenvelder, vd Beek een linie terug en waarschijnlijk Blind erlangs. Dan ben je 2 potentiele buitenspelers kwijt en daar heeft Ajax naar mijn mening niet goed naar gekeken. Ik kan wel begrijpen dat als je het idee had om Ziyech naar het middenveld te halen en vd Beek op 6 je voldoende alternatieven had voor het middenveld. Dan heb je voor een groot gedeelte het gemis van De Jong opgevangen. Dat dan je aankopen wat tegenvallen tot nu toe, blijft een risico dat je altijd blijft houden.

Door een blessure van vd Beek en wat onderlinge afstemming tussen middenveld en acterhoede heeft Ten Hag de boel omgegooid met als gevolg dat je eigenlijk teveel twijfelgevallen in je selectie hebt gecreerd. Martinez en Alvarez zijn hierdoor meer middenvelder geworden (waar ze eigenlijk niet voor gehaald zijn).

Ajax heeft met Marin een middenvelder aangetrokken, met Eiting en Gravenberch 2 mensen, die weleens door konden breken dus qua invulling helemaal zo slecht nog niet. Ook is Alvarez nog aangetrokken, die ook als middenvelder zou kunnen spelen.

Met spelers als Dest (talentvol), Gravenberch (talentvol), Alvarez (beoogde topper), Marin (goed gedaan bij Luik), Schuurs (goede progressie gemaakt), Traore (maakt al een hele tijd een goede indruk), Eiting (veel blessureleed) heb je helemaal geen slechtere bank dan het succesjaar (toen: De Wit, Sinkgraven, Schuurs, Kristensen, Cerny, Dolberg).

Ik vind het een beetje koe in de kont kijken. Tuurlijk zal het voetbal minder worden maar dat is ook logisch.

Je ziet ook dat grote aankopen (Alvarez en Marin) niet zomaar erin staan. Dus om te blijven kopen, is ook niet de oplossing.

Het succesjaar 2018-2019 heeft Ajax ook het geluk gehad dat ze gevrijwaard bleven van blessures en schorsingen. Toen speelde Ten hag bijna altijd met een vast elftal. Toen hoorde je niemand, dat de selectie te krap was want toen had je echt niet zoveel meer "basis-spelers".
En als ook nog eens je sleutelspelers geblesseerd raken, houdt het een keer op. Blind, Neres, Promes en nu Ziyech weer.

Ziyech is de spelmaker van Ajax en zo'n type heb je nooit 2 in de je selectie. Als Messi bij Barca wegvalt, hebben ze ook geen gelijkwaardige vervanger. Man City voetbalt ook al weken met een middenvelder achterin omdat die ook veel geblesseerden achterin hebben. City zonder DeBruyne is ook een paar klasse beter. Haal bij Liverpool ook 2 willekeurige voorhoedespelers weg (voor een tijdje) en dan is het ook een paar klasse minder alleen hebben die clubs sowieso al meer te besteden.

Soms is het ene jaar het andere niet. Het jaar hiervoor viel alles op zijn plek en nu heeft Ajax veel pech met blessures. Stel je eens voor dat Ajax gelijkwaardige spelers had aangetrokken voor Blind, Neres, Promes en nu Ziyech. Dan had je een bank gehad met alleen (grote) aankopen want we doen net alsof iedereen zomaar ten alle tijden te vervangen is of moet vervangen worden.

Ik vind wel, dat Ajax nu een potentiele opvolger voor Ziyech had kunnen aantrekken zodat die een pad zoals Neres had kunnen bewandelen. Maar goed, eigenlijk hoort dit in een ander topic maar ajax heeft nog kwaliteit genoeg om ook deze wedstrijden te winnen. Wie weet keert Blind binnen afzienbare tijd terug.

PostPosted: 22 Jan 2020 13:50 

Morfe0 wrote:
Ik zou Ihattaren ook graag willen zien komen, maar punt 1 is nog maar 17 dus alleen een jeugdcontract daar ga je geen 30 miljoen voor betalen want stel hij verlengd niet als hij 18 word dan is het een hele dure speler.
En punt 2 acht ik zijn komst heel erg onwaarschijnlijk aangezien PSV echt niet aan Ajax gaat verkopen.
Wordt in feb 18 jaar dus dat lijkt me niet zo'n probleem.
Punt 2 zal idd een moeilijker topic worden, maar PSV heeft inkomsten nodig. Als het komend seizoen de selectie wil verversen moet het gaan verkopen. Van de cashcows die ze hebben ligt er eentje nog tot de zomer uit dus die kan je wegstrepen, dan heb je Bergwijn die echt een matig seizoen draait en in waarde is gekelderd. Wie hou je dan naast Ihattaren nog over?

Rond Bergwijn was PSV in het begin ook heel stoer met dat ze niet zomaar aan Ajax gingen verkopen. Paar weken later draaiden ze toch bij en beseften ze dat ze wat geld goed konden gebruiken.

PostPosted: 22 Jan 2020 13:52 
Erelid

Ihattaren kun je wel uit je hoofd zetten. Die gaan ze never nooit aan Ajax verkopen onder de 50 miljoen.

PostPosted: 22 Jan 2020 14:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Stormrage wrote:
Nu gaat blijken hoe afhankelijk Ajax is van de brille van Ziyech.

Ik ben bang heel veel.
Eens. Al het gevaar begint bij Ziyech. Was tegen Sparta maar weer eens heel goed te zien.

PostPosted: 22 Jan 2020 14:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Europees gaat het lastig zijn zonder Ziyech maar in de Nederlandse competitie mag dit geen problemen opleveren, ook niet tegen bv Psv en Utrecht. Vergelijk de selecties/teams maar met elkaar. Als wij het Bayern van NL willen zijn moet je gewoon vol voor Ihataren gaan.
Men vergelijkt het met het missen van Messi en bv de Bruyne (die verleden jaar het merendeel heeft gemist en toch alle prijzen gewonnen) maar die spelen in een totaal andere competitie wat tegenstand betreft. Hier speel je tegen ploegen die niet eens van Lask of VVV winnen of zich niet weten te plaatsen tegen 1 of andere semi amateur club uit Bosnie. Wel even reëel blijven.
Stel dat achterin Schuurs en Veltman spelen, middenveld Martinez, vd Beek en Gravenberch en voorin Babel, Tadic en Promes. Dat moet dat toch geen problemen geven tegen Utrecht of PSV??? Daar moet Ten hag voor zorgen, hij wilt toch een keer hogerop dan mag hij het o.a. nu laten zien. Het zou een schande zijn als je verliest in de NL competitie alleen omdat Ziyech er niet bij zou zijn. Ik zou wel kijken wat er beschikbaar is op de markt maar dat is meer voor volgend seizoen.

Last edited by FortBoekoe on 22 Jan 2020 19:22, edited 1 time in total.

PostPosted: 22 Jan 2020 17:03 
Erelid

Martinez gaat hij niet uit de verdediging halen lijkt mij en ik verwacht ook niet dat hij Tadic naar achteren haalt. Ekkelenkamp lijkt mij de meest logische optie om op het middenveld te zetten, maar dan hopelijk wel áchter Van de Beek.

PostPosted: 22 Jan 2020 18:16 
Beheerder

Bijzondere statistiek: Ajax wint altijd zonder Ziyech
https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... er-Ziyech/

PostPosted: 22 Jan 2020 20:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Poeh, die gaan we echt missen hoor. Niet voor niets dat we weinig mogelijkheden meer kregen nadat hij het veld verliet tegen Sparta. Ons creatieve brein die de aanvallen moet opzetten en de balletjes richting de aanvallers moet geven. Laat zich als middenvelder ook vaak uitzakken om de lijnen uit de zetten.

Nu missen we onze twee spelers die het meest bepalend zijn voor het spelbeeld: Blind en Ziyech.

PostPosted: 23 Jan 2020 09:49 

Heb vroeger veel kritiek op hem gehad. Imo nog altijd terecht. Maar tegenwoordig kan AJAX hem niet missen. Als hij inderdaad een spierscheuring heeft kost dat 6 weken. Voor de winterstop had hij daar geloof ik ook al last van. Mss. te vroeg weer begonnen.
Zes weken zonder Blind en Ziyech is een enorme aderlating. En wie weet Neres ook nog een paar weken. Ik kijk er niet van op als we dan de komende weken veel verspelen. Je kunt een heel seizoen verprutsen. Ongelooflijk als AJAX niet in actie komt.
Zou me niks verbazen als ze o.g.v. de wedstrijd van gisteren concluderen dat Eiting en Siem de oplossing is. Nou, dat zijn ze niet.

PostPosted: 23 Jan 2020 11:07 
Erelid

Op zich toch vreemd dat je binnen 2 dagen hoort wat Ziyech mankeert terwijl we niet eens weten wat Labyad precies heeft of heb ik iets gemist.

Blijft een merkwaardige regel mbt de privacy over blessures.

PostPosted: 23 Jan 2020 11:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Op zich toch vreemd dat je binnen 2 dagen hoort wat Ziyech mankeert terwijl we niet eens weten wat Labyad precies heeft of heb ik iets gemist.

Blijft een merkwaardige regel mbt de privacy over blessures.
Dat komt omdat een speler/medewerker mag bepalen wat er naar buiten wordt gebracht inzake zijn blessure. Hij moet toestemming geven.

PostPosted: 28 Jan 2020 15:15 
Beheerder

ESPN: Chelsea zet zinnen op Ajax-spelmaker Ziyech, ook United in de race
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... resse.html

Post new topic  Reply to topic  [ 1860 posts ]  Previous   1 68 69 70 71 72 75  Next

All times are UTC+02:00