Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1860 posts ]  Previous   1 71 72 73 74 75
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 17 May 2020 19:23 
Erelid

Mooi om de eerste pagina van dit topic nog eens terug te lezen. Niet alleen over Ziyech, maar ook of Ajax vaker miljoenen aan spelers uit gaat/moet geven en of we dan weer Europese subtop kunnen worden. Er is veel veranderd in vier jaar. ;)

PostPosted: 17 May 2020 20:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Jnp wrote:
Mooi om de eerste pagina van dit topic nog eens terug te lezen. Niet alleen over Ziyech, maar ook of Ajax vaker miljoenen aan spelers uit gaat/moet geven en of we dan weer Europese subtop kunnen worden. Er is veel veranderd in vier jaar. ;)
In zijn eerste jaar zijn er nog geen vijf hele pagina's over die jongen geschreven. Moet je zien hoeveel dat er nu zijn. Ik mis hem nu al. Dit is zonder twijfel de mooiste, interessantste en beste speler/persoon die ik de laatste jaren bij Ajax heb gezien.

PostPosted: 18 May 2020 08:19 

Ik ben de eerste jaren heel kritisch op hem geweest. Veel te veel onnodig balverlies, zijn houding op het veld, dat verongelijkte. Kreeg daarvoor van sommige forumleden ook veel kritiek hierom maar ik blijf bij mijn kritiek.
De laatste jaren is hij over het algemeen een voorbeeld geworden. Veel minder onnozel balverlies, zijn werklust op het veld waren aanstekelijk. Dat gepaard met zijn voetballende kwaliteiten maakte hem, zeker na het vertrek van Frenkie, De Ligt en Schöne, onmisbaar. Dat zag je goed in de wedstrijden waarin hij niet speelde of niet fit was.
De als zijn vervanger gehaalde Antony kan dat niet opvangen. Ik ken die jongen niet maar wat ik lees is hij een vleugelspeler en geen spelmaker. Bovendien kan zo'n jonge speler het wegvallen van een bepalende speler als Ziyech niet opvangen.
Daarom is het ook een must dat AJAX creativiteit voor het middenveld gaat halen. Daar ontbreekt het met de huidige selectie enorm aan.

PostPosted: 18 May 2020 11:40 
Erelid

renemar wrote:
Kreeg daarvoor van sommige forumleden ook veel kritiek hierom maar ik blijf bij mijn kritiek.
Kritiek is één, maar er werd ook meermaals geroepen dat Ajax ‘met Ziyech niet kampioen zou worden’ of dat Ajax hem moest lozen. Dat is wel weer een stapje verder omdat het dan niet alleen meer over de toenmalige Ziyech gaat maar ook over zijn (niet herkende) potentie.

PostPosted: 18 May 2020 12:12 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Kreeg daarvoor van sommige forumleden ook veel kritiek hierom maar ik blijf bij mijn kritiek.
Kritiek is één, maar er werd ook meermaals geroepen dat Ajax ‘met Ziyech niet kampioen zou worden’ of dat Ajax hem moest lozen. Dat is wel weer een stapje verder omdat het dan niet alleen meer over de toenmalige Ziyech gaat maar ook over zijn (niet herkende) potentie.
Potentie altijd herkend. Juist daarom was zijn optreden toen heel teleurstellend. Van iemand zonder potentie verwacht je niks.

PostPosted: 18 May 2020 13:29 
Erelid

Toch fijn dan dat ie in de tussentijd niet van de hand gedaan is. Anders hadden we gezellig naar de betere teamplayer Siem de Jong gekeken.

PostPosted: 18 May 2020 18:32 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
renemar wrote:
Ik ben de eerste jaren heel kritisch op hem geweest. Veel te veel onnodig balverlies, zijn houding op het veld, dat verongelijkte. Kreeg daarvoor van sommige forumleden ook veel kritiek hierom maar ik blijf bij mijn kritiek.
De laatste jaren is hij over het algemeen een voorbeeld geworden. Veel minder onnozel balverlies, zijn werklust op het veld waren aanstekelijk. Dat gepaard met zijn voetballende kwaliteiten maakte hem, zeker na het vertrek van Frenkie, De Ligt en Schöne, onmisbaar. Dat zag je goed in de wedstrijden waarin hij niet speelde of niet fit was.
De als zijn vervanger gehaalde Antony kan dat niet opvangen. Ik ken die jongen niet maar wat ik lees is hij een vleugelspeler en geen spelmaker. Bovendien kan zo'n jonge speler het wegvallen van een bepalende speler als Ziyech niet opvangen.
Daarom is het ook een must dat AJAX creativiteit voor het middenveld gaat halen. Daar ontbreekt het met de huidige selectie enorm aan.
Klopt.
Ziyech is echt wel gecorrigeerd door de staf en vooral door het AJAX-publiek. Leed ook op momenten teveel balverlies. Dat was gewoon zo. Maar overall was het een geweldige speler voor AJAX. Zeker na de De Boer-jaren.

PostPosted: 20 May 2020 02:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Tadic
Dit jaar heb je al een beetje kunnen zien wat er aan zit te komen. Ajax met of zonder Ziyech zijn 2 verschillende werelden. Wel klote dat het zo abrupt moet eindigen......

Dreigt nu ook een leegloop dus het is maar zien wat er over blijft. Komend seizoen zal ook wel gecomprimeerd worden, denk dat we voorlopig nog niet van Corona af zijn.

Ben echt benieuwd hoe hij zich staande gaat houden bij Chelsea, normaal volg ik buitenlands voetbal niet echt maar voor Frenkie en Hakim maak ik een uitzondering.

EDIT: Oh ik zie dat deze al is gepost. :D

Het ga je goed jonge :cry:

PostPosted: 20 May 2020 12:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik vond hem eerst ook teveel balverlies lijden en het soms te moeilijk doen. Ook de vrije trappen waren ondermaats, voor iemand met zo'n geroemde traptechniek.
De laatste twee jaar heeft hij ( en het team ) zich echter zo geevolueerd dat hij de belangrijkste speler werd, dus dat wordt een zware aderlating.

Nu is het aan ten Hag om dat goed te managen, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Hopelijk doet hij het goed bij Chelsea. Dat zou mooi zijn voor hem en voor Ajax en is ook een goed voorbeeld voor jongens uit Nederland dat je niet per se bij de eerste kans weg hoeft.

PostPosted: 27 Jun 2020 19:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ziyech neemt afscheid na laatste training bij Ajax
https://www.telegraaf.nl/t/1860252253/

Post new topic  Reply to topic  [ 1860 posts ]  Previous   1 71 72 73 74 75

All times are UTC+02:00