Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 596 posts ]  1 2 3 4 5 24  Next
Author Message
 Post subject: Mike van der Hoorn
PostPosted: 28 May 2013 08:53 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/ajax-wil-van-der-hoorn/

Reden: Frank de Boer ziet in Veltman nog geen verdediger die Europees ook mee kan.

Persoonlijke mening:
Ik vind het jammer, want ik vrees dat dit ten koste gaat van Denswil. Persoonlijk had ik liever gezien Moisander op rechts, Denswil op links en Veltman/Boilesen als reserves. Ik denk ook dat het e.e.a. te maken heeft met de Jupiler League status van Jong-Ajax. Dit wordt dan waarschijnlijk een ontwikkel traject om de spelers het laatste fysieke stapje te laten maken. Nuttig voor bijvoorbeeld Veltman. Om dan 4 miljoen voor van der Hoorn neer te leggen vind ik weer wat ver gaan.

Hier wat back-ground information over Virgil van Dijk vs Mike van der Hoorn
http://www.tussendelinies.nl/mike-van-d ... l-van-dijk

Ander scenario: Overmars heeft een goede propaganda machine. Door de interesse in van der Hoorn kenbaar te maken gaan Marcelleke Brands zweten. Hierdoor gaat hij haast maken met de transfer van Van der Hoorn en dus meer betalen dan oorspronkelijk zou moeten.

Post subject: Re: Mike van der Hoorn
PostPosted: 28 May 2013 09:15 
Erelid

Dus komend seizoen Denswil Veltman en Boilesen op de bank? Zou belachelijk en een sneer naar je jeugdopleiding zijn.

PostPosted: 28 May 2013 09:20 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ja daar ben ik ook niet helemaal happy me om eerlijk te zijn. Tenzij ze zich alleen maar melden om de prijs voor PSV op te drijven.

PostPosted: 28 May 2013 09:25 
Erelid

De CV positie is de positie waar je vastigheden moet hebben en niet veel moet rouleren. Zullen dus vaak dezelfde spelers staan. Dan is 3 volwaardige centrale verdedigers (Denswil, Moisander, Veltman) genoeg. Als 4e back-up kun je altijd nog Boilesen erneer zetten wanneer Blind op linksback geposteerd staat.

Boilesen dus laten richten op de back en centrale verdediger positie en je probleem is opgelost.

Van der Hoorn is echt niet beter dan een Denswil. Het is een soort Veltman die misschien ietsje verder in zijn ontwikkeling is.

Gezien de volgende quotes van de Boer kan ik me echt niet voorstellen dat Van der Hoorn of een andere CV gaat komen hoor. Lijkt me dan ook pure onzin:

Ajax hoeft deze zomer niet op zoek naar een opvolger van de vermoedelijk vertrekkende Toby Alderweireld. Die persoon heeft het namelijk al in huis, zo stelt trainer Frank de Boer in het ELF Voetbal Magazine.

De succestrainer doelt hiermee op jongeling Joel Veltman. Hierdoor is het vermeende target Virgil van Dijk van FC Groningen niet meer in beeld. "Natuurlijk is hij een geweldige voetballer, daar hoef je geen verstand van voetbal voor te hebben. Jongens die absoluut voor Ajax in aanmerking komen. Maar we kijken ook gewoon naar wat we zelf in huis hebben."

"Ik denk dat Joël Veltman bijvoorbeeld niets onderdoet voor Virgil van Dijk. Voor iedere positie geldt: als wij denken dat een aankoop niet veel beter is dan een talent uit de eigen opleiding - of dat de kans zelfs groot is dat het talent binnen een halfjaar misschien wel beter is - dan houden wij ons geld op zak."

"Maar als we opeens een uitzonderlijk talent ontdekken dat we zelf niet hebben rondlopen, dan is de beslissing snel genomen." Toch haalde Ajax het afgelopen jaar meerdere talenten vanuit het buitenland. "Het betekent niet dat onze jeugdopleiding niet voldoende heeft gerendeerd", stelt de keuzeheer tot slot.

PostPosted: 28 May 2013 09:35 
Erelid

Om PSV een beetje te jennen hoop ik nog steeds, verder gewoon hopen dat dit afspringt.

PostPosted: 28 May 2013 09:46 
Erelid

Pushkin wrote:
Om PSV een beetje te jennen hoop ik nog steeds, verder gewoon hopen dat dit afspringt.
Lijkt me ook. Van der Hoorn zal al snel weer een miljoen of 4 moeten kosten, wat me een beetje te gortig is voor een verdediger die waarschijnlijk de slechtste opbouwer is van de 4 centrale verdedigers dan bij Ajax.

Maher en een rechtsbuiten zijn topprioriteit. In principe heb je dan je selectie al op orde. Dan kun je eventueel verder kijken naar een extra middenvelder en een extra verdediger.

PostPosted: 28 May 2013 09:51 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, zo denk ik er ook over. Een soort afleidingsmanoeuvre, rookgordijn. De prioriteit van AJAX ligt ook helemaal niet bij de verdediging nog.

PostPosted: 28 May 2013 10:08 

Seizoenskaart: 427
Het zou in ieder geval niet in lijn liggen met de gedane uitspraken van de afgelopen weken, laten we het hopen. Ben niet overtuigd en een verdediger is wel het laatste wat we op dit moment nodig hebben.

PostPosted: 28 May 2013 10:31 
Erelid

RogerGarcia wrote:
Pushkin wrote:
Lijkt me ook. Van der Hoorn zal al snel weer een miljoen of 4 moeten kosten, wat me een beetje te gortig is voor een verdediger die waarschijnlijk de slechtste opbouwer is van de 4 centrale verdedigers dan bij Ajax.

Maher en een rechtsbuiten zijn topprioriteit. In principe heb je dan je selectie al op orde. Dan kun je eventueel verder kijken naar een extra middenvelder en een extra verdediger.
Het enige wat ik me kan voorstellen is als bijvoorbeeld een Jaap Stam tegen het TH heeft verteld dat hij grote potentie in deze jongen ziet en ze daarom overstag zijn gegaan of iets dergelijks.

Wat natuurlijk ook opvallend is, er komt in de Deense media naar buiten dat Ajax in onderhandeling is voor de verkoop van Eriksen. Als Ajax slim is rond het haar zaken af voor dat definitief rond komt anders heb je weer het 'hoofdprijs effect maal factor 2'.

PostPosted: 28 May 2013 11:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Ik geloof het niet, als dit waar is kan je de jeugdopleiding wel opdoeken. Moisander gaat voorlopig niet weg en als van Der Hoorn komt blijft die ook minimaal 2/3 jaar. Ga je dan Denswil/Veltman tot hun 23e op de bank zetten? Die gast gaan dan echt niet meer bijtekenen en gaan er vandoor.

Gelukkig heeft van Der Hoorn een contract tot 2016 en gaan ze lekker een miljoen of 8 vragen hoop ik. En Psv heeft hem meer nodig en gaan dus ver voor van Der Hoorn hoop ik.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 28 May 2013 13:07 

En als Ajax Veltman nou een jaar eerstedivisie wil laten spelen, om zo te laten rijpen voor het eerste; dan wordt de evt komst van VD Hoorn een stuk begrijpelijker.. :)

PostPosted: 28 May 2013 13:58 
Erelid

Ik ben niet overtuigd van Van der Hoorn. Maar dat ben ik van Veltman ook niet. Veltman is de betere voetbaer, Van der Hoorn kan fysiek belangrijk worden. Maar als je alleen daarom een verdediger wil...

Ik zie hem in elk geval liever niet komen. Middelmatige voetballer.

PostPosted: 28 May 2013 14:55 
Erelid

Rinus wrote:
Het zou in ieder geval niet in lijn liggen met de gedane uitspraken van de afgelopen weken, laten we het hopen. Ben niet overtuigd en een verdediger is wel het laatste wat we op dit moment nodig hebben.
Het eerste zou natuurlijk ook een tactische zet geweest kunnen zijn om de prijs te drukken. Persoonlijk huiver ik een beetje om met vlieggewicht Veltman op CV te spelen, het hoeft echt geen beer te zijn van 2 meter en 1 meter breed maar met Van Rhijn, Veltman, Moisander, Blind en Vermeer is elke hoge bal voor de pot alarmfase 1.

PostPosted: 28 May 2013 15:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank de Boer
Hoop dat dit niet waar is, zie ook liever Denswil en Veltman. Maar hopen dat dit is om PSV een beetje te stangen.

18 Januari. Psv - PEC Zwolle

PostPosted: 28 May 2013 16:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Dit zal toch niet waar zijn?

Denswil en Veltman zijn er gewoon klaar voor.
Veltman heeft het heel goed gedaan op die fout tegen Vitesse na, maar die fouten heb ik ook gezien bij Moisander en Anderweireld.

Ik hoop dat Overmars flinke rookgordijnen aan het oplaten is om andere clubs de idee te geven dat Ajax nog veel meer opties aan het bekijken is: vd Hoorn, Chadli, v Ginkel. Maar ondertussen gewoon voor Maher gaat tegen een redelijke (6 mio) vergoeding. Daarna nog een rechtsbuiten zoeken en Siem nog een jaar aan zijn contract houden.

PostPosted: 28 May 2013 16:51 
Erelid

020Topper wrote:
Veltman heeft het heel goed gedaan op die fout tegen Vitesse na, maar die fouten heb ik ook gezien bij Moisander en Anderweireld.
Verschil is natuurlijk wel dat Moisander en Alderweireld veel meer kans hebben gehad om fouten te maken.

Stel, Moisander en Alderweireld hebben evenveel fouten gemaakt als Veltman. Veltman maakt dan in 1 op de 7 (bron: VI) wedstrijden een fout, terwijl Alderweireld dat in 1 op de 33 doet en Moisander in 1 op de 29 wedstrijden. Dat is wel een verschil natuurlijk.

PostPosted: 28 May 2013 17:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Droomaankoop: KJH
Seizoenskaart: Helaas (nog) niet
Website: http://www.meet4football.webnode.nl
Natuurlijk zullen de spelers wel fouten maken, maar dat zal van der Hoorn ook wel gaan doen. In potentie zijn Veltman en Denswil er beiden klaar voor. Met de begeleiding van de Boer en Stam buiten het veld, en Moisander in het veld verwacht ik ook dat ze snel zullen groeien. We moeten alleen spelers kopen als er niks klaar staat of ook als de potentie er niet is bij een speler. Dit zou een overbodige aankoop zijn!

PostPosted: 28 May 2013 17:09 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Welkom! :ajaxsjaal:

Helemaal met je eens. Het liefst zie ik Moisander-Denswil achterin. Hopelijk gebeurt dat ook dit seizoen ondanks ze beide linksbenig zijn.

PostPosted: 28 May 2013 18:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Rafal Wolski
Seizoenskaart: 112
Onbegrijpelijk om hem te willen, terwijl Kenny Tete binnen een half jaar beter is.

PostPosted: 28 May 2013 19:05 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
esquire0346 wrote:
Onbegrijpelijk om hem te willen, terwijl Kenny Tete binnen een half jaar beter is.
Tete zal doorbreken als rechtsback, Van der Hoorn is een centrale verdediger. Die moeten nogal wat andere kwaliteiten hebben. Er gaan diverse scenario's in de rondte misschien is het alleen maar polsen indien Alderweireld en Moisander weggaan.

PostPosted: 28 May 2013 20:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Rafal Wolski
Seizoenskaart: 112
Wezenlijk is Van der Hoorn evenals Veltman niet als Alderweireld en als De Vrij.

Tete is wezenlijk niet als Van Rhijn, maar zoals Veltman en Van der Hoorn. En Tete heeft in de A junioren verscheidene wedstrijden in het centrum gestaan, waar hij eigenlijk zijn beste prestaties afwerkte. Ik zie hem niet als een tweede Van Rhijn, daarvoor is hun invulling van taken te verschillend.

PostPosted: 28 May 2013 22:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Ik ken van der hoorn niet echt, maar er lijkt een ware hype te zijn ontstaan. Het succes van Utrecht wordt voor een groot deel aan hem toegeschreven. Of dat klopt weet ik niet. Ik weet wel dat hij met Kali en Wuytens voor het niveau fc utrecht topspelers om zich heen heeft.

Als het om de prijs op te drijven is: prima zet.

Als ze hem echt willen hebben, zullen de Boer en Stam hem hebben beoordeeld als een speler die beter is dan wat we in huis hebben. Kortom een speler die Ajax naar een hoger plan brengt. Ook dat is een uitstekende zaak

PostPosted: 28 May 2013 22:21 
Erelid

Tenzij die beoordeling 'fout' is.

PostPosted: 28 May 2013 23:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Droomaankoop: KJH
Seizoenskaart: Helaas (nog) niet
Website: http://www.meet4football.webnode.nl
Jnp wrote:
Tenzij die beoordeling 'fout' is.
Denk niet dat je met van der Hoorn een miskoop zou doen, hij zou het zeker wel gaan redden. Maar het is gewoon een overbodige aankoop. Boilesen, Veltman, Denswil en Bazoer kunnen die leegte allemaal opvullen. Moisander kan tenslotte ook RCV spelen.

PostPosted: 28 May 2013 23:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Overbodige aankoop inderdaad totaal niet kloppend met de Cruijff filosofie ook. Als je dit doet moet je ook niet gaan zeggen dat je met de jeugd wil gaan spelen en zo ook een stap in Europa wil maken etc.

Post new topic  Reply to topic  [ 596 posts ]  1 2 3 4 5 24  Next

All times are UTC+02:00