Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Previous   1 2 3 4 5
Author Message
 Post subject: Re: Deyovaisio Zeefuik
PostPosted: 20 Jul 2020 17:29 

Als alles correct op papier staat dan is het toch appeltje eitje.

PostPosted: 20 Jul 2020 19:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Ajax is geen factor in deze transfersaga. Of het nu Groningen is dat het deel gaat betalen of het kamp Zeefuik is dat water bij de wijn doet en dit bedrag op tafel legt: lekker boeiend. Zolang het afgesproken geld maar naar Amsterdam komt. Hoe is niet relevant. En de poot stijfhouden en je niet mengen in de discussie, voegt namelijk niets toe. Groningen zoekt het maar met Zeefuik en de kopende club verder uit.

PostPosted: 20 Jul 2020 19:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ajax is geen factor in deze transfersaga. Of het nu Groningen is dat het deel gaat betalen of het kamp Zeefuik is dat water bij de wijn doet en dit bedrag op tafel legt: lekker boeiend. Zolang het afgesproken geld maar naar Amsterdam komt. Hoe is niet relevant. En de poot stijfhouden en je niet mengen in de discussie, voegt namelijk niets toe. Groningen zoekt het maar met Zeefuik en de kopende club verder uit.
Dat bedoelde ik ook meer dat we ze geen gunst verlenen.

PostPosted: 24 Jul 2020 23:56 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ze hebben nu bijna Damil Dankerlui aangetrokken, verbaast mij eigenlijk nog dat Dankerlui bij zo'n club terechtkomt. Hele matige speler.

PostPosted: 25 Jul 2020 06:48 

Droomaankoop: Szoboszlai
Pushkin wrote:
Ze hebben nu bijna Damil Dankerlui aangetrokken, verbaast mij eigenlijk nog dat Dankerlui bij zo'n club terechtkomt. Hele matige speler.
Ik denk dat Dankerlui goed past als wingback, aangezien FC Groningen 352 wil gaan spelen komend seizoen.

PostPosted: 25 Jul 2020 12:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, maar toch een downgrade. En ik vind Zeefuik al niet zo veel. Maar toch leuk voor hem en voor AJAX dat hij die transfer binnenkort wel gaat maken.

PostPosted: 28 Jul 2020 20:09 
Beheerder

Pokerspel rond Zeefuik: 'Fee die agent wil ontvangen vindt Southampton te hoog'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/93 ... hoog-.html

PostPosted: 29 Jul 2020 13:26 

Als ik het goed begrepen heb krijgt Ajax een percentage van de toekomstige transfersom. Dus laten we hopen dat Zeefuik en Groningen een akkoord weten te bereiken met een club. Het zou zonde zijn als we wat tonnen laten liggen omdat Zeefuik en Groningen dwars gaan doen en het uitloopt op een transfervrij vertrek. Daar heeft Zeefuik namelijk al mee gedreigd.

PostPosted: 29 Jul 2020 14:34 

Als ik het goed begrepen heb krijgt Ajax een percentage van de toekomstige transfersom. Dus laten we hopen dat Zeefuik en Groningen een akkoord weten te bereiken met een club. Het zou zonde zijn als we wat tonnen laten liggen omdat Zeefuik en Groningen dwars gaan doen en het uitloopt op een transfervrij vertrek. Daar heeft Zeefuik namelijk al mee gedreigd.
50% las ik ergens. Dus het gaat om miljoenen.

PostPosted: 04 Aug 2020 17:38 
Beheerder

Zo. Weer wat miljoentjes binnen voor AJAX.
https://twitter.com/VI_nl/status/1290660513035231237

PostPosted: 04 Aug 2020 17:52 

Zeer fijn. Toch bij de huurdeals ( die van Sierhuis in dit geval ) een andere constructie bedenken. Bij het verkopen van hem is de terugkoopclausule van 8 ton vervallen en deze constructie bedacht. Dan hadden we nog net wat meer kunnen vangen.

PostPosted: 04 Aug 2020 23:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Zo. Weer wat miljoentjes binnen voor AJAX.
https://twitter.com/VI_nl/status/1290660513035231237
Toch knap. Nooit gedacht dat een club zoveel geld voor zo'n middelmatige speler neerlegt. Oogt allemaal heel energiek maar als je hier doorheen kijkt, blijft het een zeer beperkte back die veel rent en vliegt en ook vaak zijn verdedigende taken vergeet.

Bij Groningen paste hij in het plaatje van Buijs maar of hij bij Hertha past waag ik te betwijfelen.

PostPosted: 04 Aug 2020 23:57 

Ik vind juist dat Zeefuik zich verrassend goed heeft ontwikkeld. Vind hem een soort Dumfries (light). Niet de beste voetballer maar wel die drive om continu maar over de tegenstander heen te blijven gaan en iemand zo kapot te spelen. Verdedigend een stuk beter geworden, laat zich niet meer zo snel piepelen. Klapt er in wanneer nodig en is behoorlijk snel. Wordt niet makkelijk uitgespeeld. En aanvallend is het niet verfijnd maar hij levert wel een flinke bijdrage aan het spel. Bij Groningen een van de absolute sterkhouders. Ik denk dat hij het in Duitsland goed gaat doen, mooie club voor hem.

PostPosted: 05 Aug 2020 14:42 
Erelid

Ik vind Dumfries ook zwaar overschat. Kijk die wedstrijden in Oranje maar eens terug waar hij een vrije rechterkant had en er totaal niks mee deed of anders gezegd mee kon.

Al dat aanvallende geren is leuk maar ik kijk wat verder. Dumfries is aanvallend van meerwaarde dan verdedigend en kijk ook maar eens hoeveel overtredingen hij nodig om alles te corrigeren. Als je aanvallend van waarde bent of kunt zijn, moet je je verdedigende taken ook volbrengen. Zoals bv Tagliafico. Die is zowel verdedigend als aanvallend van waarde. Zo'n Dumfries vind ik puur verdedigend gewoon tekort komen.

Verder moet je ook naar de totaal verdediging kijken. Dumfries mag vaak aanvallend denken maar wat doet dit met de rest verdediging. Bij PSV was het verdedigend vaak slecht de laatste jaren en voegt Dumfries dan zoveel toe dat de restverdediging dan door zijn hoeven blijft zakken? Ik denk van niet.

Vandaar dat ik Zeefuik ook niet zoveel vind. Dat is inderdaad een kopie van Dumfries maar dan nog een stuk slechter.

PostPosted: 05 Aug 2020 14:45 

Ik vind Dumfries ook zwaar overschat. Kijk die wedstrijden in Oranje maar eens terug waar hij een vrije rechterkant had en er totaal niks mee deed of anders gezegd mee kon.

Al dat aanvallende geren is leuk maar ik kijk wat verder. Dumfries is aanvallend van meerwaarde dan verdedigend en kijk ook maar eens hoeveel overtredingen hij nodig om alles te corrigeren. Als je aanvallend van waarde bent of kunt zijn, moet je je verdedigende taken ook volbrengen. Zoals bv Tagliafico. Die is zowel verdedigend als aanvallend van waarde. Zo'n Dumfries vind ik puur verdedigend gewoon tekort komen.

Verder moet je ook naar de totaal verdediging kijken. Dumfries mag vaak aanvallend denken maar wat doet dit met de rest verdediging. Bij PSV was het verdedigend vaak slecht de laatste jaren en voegt Dumfries dan zoveel toe dat de restverdediging dan door zijn hoeven blijft zakken? Ik denk van niet.

Vandaar dat ik Zeefuik ook niet zoveel vind. Dat is inderdaad een kopie van Dumfries maar dan nog een stuk slechter.
Ben ik in grote lijnen ook wel met je eens, maar (een deel van) de voetbalwereld ziet dat blijkbaar anders. Er is volop vraag naar dit soort spelers en hoewel ik ook absoluut geen fan ben van het type voetballer dat Dumfries is wordt hij toch in verband gebracht met Milan en speelt hij veel wedstrijden bij Oranje. Ook bij gebrek aan beter, maar toch. Staat goed op je cv en er zal ongetwijfeld een mooie club komen voor een relatief beperkte speler als Dumfries.

PostPosted: 05 Aug 2020 15:17 
Erelid

Ik ben blij voor Dumfries dat zoveel mensen fan van 'm zijn. Nog blijer ben ik dat ie niet bij Ajax speelt. Wat een houthakker.

Verder mooie stap voor Zeefuik. Ajax had hier echt niet meer uit moeten willen halen qua geld.

PostPosted: 05 Aug 2020 21:51 
Erelid

Ben ik in grote lijnen ook wel met je eens, maar (een deel van) de voetbalwereld ziet dat blijkbaar anders. Er is volop vraag naar dit soort spelers en hoewel ik ook absoluut geen fan ben van het type voetballer dat Dumfries is wordt hij toch in verband gebracht met Milan en speelt hij veel wedstrijden bij Oranje. Ook bij gebrek aan beter, maar toch. Staat goed op je cv en er zal ongetwijfeld een mooie club komen voor een relatief beperkte speler als Dumfries.
Er zal best vraag zijn naar zulke spelers maar ik vind het 3 keer niks. Gebrek aan beter ben ik niet met je eens want zoals gezegd vind ik Dumfries niks aparts maar omdat hij bij PSV speelt, speelt hij waarschijnlijk in Oranje. Maar bv een Hateboer is vele malen beter. Dat was hij bij Groningen al maar omdat die dan bij een 'mindere' club actief is, is hij minder. Dat waag ik te betwijfelen. Kan Dumfries weinig aan doen maar ik vind die hype mbt hem zo overdreven.

En Milan is natuurlijk nog steeds een club van naam maar is eigenlijk ook geen echte topclub meer als je de prestaties van de laatste jaren bekijkt.

PostPosted: 05 Aug 2020 22:06 

Er zal best vraag zijn naar zulke spelers maar ik vind het 3 keer niks. Gebrek aan beter ben ik niet met je eens want zoals gezegd vind ik Dumfries niks aparts maar omdat hij bij PSV speelt, speelt hij waarschijnlijk in Oranje. Maar bv een Hateboer is vele malen beter. Dat was hij bij Groningen al maar omdat die dan bij een 'mindere' club actief is, is hij minder. Dat waag ik te betwijfelen. Kan Dumfries weinig aan doen maar ik vind die hype mbt hem zo overdreven.
Mwah, dat zie ik anders. Dat is ook meer rennen en vliegen dan technisch verfijnd spelen. Die heb ik ook nog nooit een man zien passeren. Die moet ook komen in plaats van er al staan, uit stilstand komt die ook geen lantaarnpaal voorbij. En ook hij kan trouwens niet verdedigen, dat moeten die andere drie achterin doen of dat blok voor de verdediging. Hij moet vooral meters maken en het hebben van zijn aanvallende impulsen. Ook geen speler waar ik warm van wordt en Dumfries of Hateboer is wat mij betreft een beetje lood om oud ijzer. Zou ze beide nooit bij Ajax willen zien.

PostPosted: 06 Aug 2020 13:26 
Beheerder

Inmiddels officieel.
https://twitter.com/HerthaBSC/status/12 ... ingen.html

PostPosted: 06 Aug 2020 23:48 
Erelid

Mwah, dat zie ik anders. Dat is ook meer rennen en vliegen dan technisch verfijnd spelen. Die heb ik ook nog nooit een man zien passeren. Die moet ook komen in plaats van er al staan, uit stilstand komt die ook geen lantaarnpaal voorbij. En ook hij kan trouwens niet verdedigen, dat moeten die andere drie achterin doen of dat blok voor de verdediging. Hij moet vooral meters maken en het hebben van zijn aanvallende impulsen. Ook geen speler waar ik warm van wordt en Dumfries of Hateboer is wat mij betreft een beetje lood om oud ijzer. Zou ze beide nooit bij Ajax willen zien.
Ja ook wel eens maar het ging mij meer om de vraag waarom Dumfries wel in Oranje en Hateboer feitelijk niet. Inderdaad zeer vergelijkbare spelers terwijl Hateboer in een grotere competitie en in europa meer heeft laten zien dan Dumfries. Maar goed, beide hoef ik ook niet in een Ajaxshirt te zien.

Zeefuik overigens ook niet.

Toch knap dat je voor zo'n beperkte speler zo'n groot bedrag ontvangt. Kan Ajax mooi steken in een groot talent.

Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Previous   1 2 3 4 5

All times are UTC+02:00