Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 371 posts ]  Previous   1 11 12 13 14 15
Author Message
 Post subject: Re: Luis Suarez
PostPosted: 28 Oct 2018 19:42 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Helemaal eens, behalve dan over het laatste. We zullen zien waar De Jong en De Ligt over 3 jaar staan.

PostPosted: 29 Oct 2018 23:07 

Droomaankoop: Matthijs de Ligt :)
Voor het geld hoeft ie het niet te doen. Ik hoop dat hij terugkomt bij Ajax als speler of assistent trainer.

PostPosted: 30 Oct 2018 22:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Staat duidelijk op nu Messi er niet bij is. Mooi om te zien. Niet alleen qua doelpunten maar ook voetballend probeert hij het voortouw te nemen. Bemoeit zich meer met het spel en laat het elftal beter spelen. Ik zie best een groot verschil tussen Suarez met en zonder Messi. Zonder Messi laat hij zich veel meer gelden en neemt hij een leidende rol op zich, met Messi erbij focust hij zich meer op het afmaken en speelt hij meer dienend aan Messi. Levert de ballen daar in en laat hem het spel maken. Met Messi erbij speelt hij wezenlijk anders dan de afgelopen potjes vind ik.

PostPosted: 31 Oct 2018 08:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik had de hoop dat Suarez wellicht komende zomer al zou terugkomen bij Ajax. Supporters van Barcelona hadden het er al over dat hij te oud werd en dat hij niet meer zo effectief was als voorheen. En dan speelt hij ineens weer een paar goede wedstrijden met als kerst op de taart de wedstrijd tegen Madrid.

Het zal waarschijnlijk nog één of twee jaar duren voordat hij gaat nadenken over een stap terug.

PostPosted: 31 Oct 2018 10:32 

I.t.t. velen hoop ik niet op een terugkeer van Suarez. We hebben nu Dolberg. Voor de nabije toekomst (over max. 2 jaar) zie ik in Pereira ook een prima spits voor AJAX worden, en daarachter komt Brobbey die ik ook hoog heb zitten. Jongen veelbelovende spitsen die je dan remt in hun ontwikkeling.

PostPosted: 31 Oct 2018 14:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Tomza2 wrote:
Ik had de hoop dat Suarez wellicht komende zomer al zou terugkomen bij Ajax. Supporters van Barcelona hadden het er al over dat hij te oud werd en dat hij niet meer zo effectief was als voorheen. En dan speelt hij ineens weer een paar goede wedstrijden met als kerst op de taart de wedstrijd tegen Madrid.

Het zal waarschijnlijk nog één of twee jaar duren voordat hij gaat nadenken over een stap terug.
En jij denkt dat die stap terug dan Amsterdam is? Die gaat straks denk ik lekker naar Los Angeles ofzo. Groot gelijk trouwens.

PostPosted: 31 Oct 2018 15:08 
Erelid

GJ1402 wrote:
En jij denkt dat die stap terug dan Amsterdam is? Die gaat straks denk ik lekker naar Los Angeles ofzo. Groot gelijk trouwens.
Zeker weten doe ik het niet, maar bijna elk jaar komt er wel weer een nieuwsbericht waarin hij zegt dat hij graag zou terugkeren naar Ajax, maar dan nog wel op een leeftijd dat hij van waarde kan zijn. Dus ja, ik heb de hoop dat hij naar Ajax gaat.

PostPosted: 31 Oct 2018 16:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
renemar wrote:
I.t.t. velen hoop ik niet op een terugkeer van Suarez. We hebben nu Dolberg. Voor de nabije toekomst (over max. 2 jaar) zie ik in Pereira ook een prima spits voor AJAX worden, en daarachter komt Brobbey die ik ook hoog heb zitten. Jongen veelbelovende spitsen die je dan remt in hun ontwikkeling.
Ik denk dat als ze met Suarez kunnen trainen en spelen je hun ontwikkeling echt niet in de weg zit hoor.
Bovendien, als je een speler van het kaliber Suarez kunt halen, moet je dat altijd doen. Het is nog maar de vraag of de jonkies zich zo blijven ontwikkelen en als Ajax moet je altijd voor het hoogste gaan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 31 Oct 2018 16:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Suarez komt niet terug als speler, 100%. Die sluit zijn carrière gewoon af bij Barcelona. Kan daar nog genoeg winnen en is volgens mij ook enorm goed bevriend met Messi. Ik denk dat we al blij mogen zijn als hij een keer terugkeert bij Ajax om als trainer in opleiding wat bij te leren, een soort stage a la Poulsen.

PostPosted: 31 Oct 2018 19:39 
Erelid

100% nog wel... :lol:

PostPosted: 01 Nov 2018 16:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Tomza2 wrote:
GJ1402 wrote:
Zeker weten doe ik het niet, maar bijna elk jaar komt er wel weer een nieuwsbericht waarin hij zegt dat hij graag zou terugkeren naar Ajax, maar dan nog wel op een leeftijd dat hij van waarde kan zijn. Dus ja, ik heb de hoop dat hij naar Ajax gaat.
Ja natuurlijk zegt hij dat. Dat verhoogt zijn sympathie onder goedgelovigen. Is alleen maar goed voor zijn eigen naam.

PostPosted: 02 Nov 2018 08:09 
Erelid

GJ1402 wrote:
Ja natuurlijk zegt hij dat. Dat verhoogt zijn sympathie onder goedgelovigen. Is alleen maar goed voor zijn eigen naam.
Haha, oke.

PostPosted: 02 Nov 2018 15:50 

renemar wrote:
Suarez is van de buitencategorie. Kijk anders Barcelona-Real nog even terug. Die jongen moet je áltijd halen als hij beschikbaar is en zou willen komen. Die jongen is ontiegelijk goed ondanks dat het niet altijd even gepolijst is. Je moet juist op dit soort namen inzetten. Die komen 99 van de 100 keer niet, maar je moet nooit op voorhand al stellen dat hij niet wil komen. Altijd polsen en het contact warm blijven houden. Wie weet komt hij als we zijn mattie Lodeiro ook contracteren ;)

En leuk hoor, zo'n Brobbey en Danilo maar die jongens hebben nog geen klap bewezen. Daar ga je toch geen Suarez voor afwijzen. Sterker nog, ik denk zelfs dat die jongen ongelofelijk veel van Suarez kunnen leren en zich aan dat niveau op kunnen trekken. Je moet zo hoog mogelijk inzetten. En de jeugd moet zich blijven ontwikkelen en concurrentie kunnen bieden op niveau, anders zijn ze waarschijnlijk niet goed genoeg. We zijn geen liefdadigheidsinstelling hé. Knokken voor je plek!

PostPosted: 02 Nov 2018 16:09 
Erelid

Rafael van der Vaart wrote:
Wie weet komt hij als we zijn mattie Lodeiro ook contracteren ;)
Z’n mattie is nu vooral Messi volgens mij dus denk dat we beter die kunnen contracteren.

Verder in grote lijnen eens; Suarez afwijzen vanwege Danilo of Brobbey is (vooralsnog) van de zotte.

PostPosted: 02 Nov 2018 20:27 

renemar wrote:
Suarez is van de buitencategorie. Kijk anders Barcelona-Real nog even terug. Die jongen moet je áltijd halen als hij beschikbaar is en zou willen komen. Die jongen is ontiegelijk goed ondanks dat het niet altijd even gepolijst is. Je moet juist op dit soort namen inzetten. Die komen 99 van de 100 keer niet, maar je moet nooit op voorhand al stellen dat hij niet wil komen. Altijd polsen en het contact warm blijven houden. Wie weet komt hij als we zijn mattie Lodeiro ook contracteren ;)

En leuk hoor, zo'n Brobbey en Danilo maar die jongens hebben nog geen klap bewezen. Daar ga je toch geen Suarez voor afwijzen. Sterker nog, ik denk zelfs dat die jongen ongelofelijk veel van Suarez kunnen leren en zich aan dat niveau op kunnen trekken. Je moet zo hoog mogelijk inzetten. En de jeugd moet zich blijven ontwikkelen en concurrentie kunnen bieden op niveau, anders zijn ze waarschijnlijk niet goed genoeg. We zijn geen liefdadigheidsinstelling hé. Knokken voor je plek!
Je hebt eerst nog Dolberg. Als die over 2 jaar vertrekt zijn de andere twee jongens aan het eerste toe. Tenminste als ze zich blijven ontwikkelen.
Nu kom jij met Barca-Real. Ik heb ook genoeg wedstrijden gezien waarin Suarez niet goed was.
Alle jonge spelers die een kans krijgen hebben nog geen klap bewezen. Daar moeten ze eerst die kans voor krijgen.

PostPosted: 02 Nov 2018 20:38 

Je hebt eerst nog Dolberg. Als die over 2 jaar vertrekt zijn de andere twee jongens aan het eerste toe. Tenminste als ze zich blijven ontwikkelen.
Nu kom jij met Barca-Real. Ik heb ook genoeg wedstrijden gezien waarin Suarez niet goed was.

Alle jonge spelers die een kans krijgen hebben nog geen klap bewezen. Daar moeten ze eerst die kans voor krijgen.
Die kans moeten ze niet krijgen, maar verdienen. En niet omdat er een plekje wordt vrijgehouden maar omdat ze de concurrentiestrijd winnen of tijdens invalbeurten wat laten zien. Vind jij Danilo en/of Brobbey dan zo'n grote talenten? Ik vind het vooralsnog geen jongens waar ik heel overtuigt van ben. Ik heb talenten in de opleiding zien spelen die veel meer indruk op me maken en hebben gemaakt. En of ze zich ontwikkelen is ook maar de vraag, ik kan een scala aan 'toptalenten' opnoemen waar de ontwikkeling stagneerde om wat voor redenen dan ook. En dan schaar ik Danilo en Brobbey nog niet eens tot de toptalenten.

En een 'slechte Suarez' kan nog steeds een wedstrijd beslissen. Je gaat het echt niet aan mij verkopen dat Suarez geen versterking is voor Ajax of weet ik het wat. Dat vind ik pertinente onzin en daar ga ik dan ook niet in mee. Dan moet je echt vaker naar Barcelona en/of Uruguay kijken hoor.

Daarbij rendeert Suarez ook uitstekend op de flank, moet Dolberg eerst maar eens laten zien dat hij weer een jaar fit kan blijven en denk ik dat je spelers van het kaliber Suarez überhaupt nooit moet laten lopen. Maar goed, ik vrees dat we het niet eens gaan worden. Prima, ieder zijn mening natuurlijk. Ik ga er ook niet vanuit dat Suarez komt, maar ik zou wel alles op alles zetten om het in ieder geval te proberen. Daar zou ik ook ver voor gaan, heel ver.

PostPosted: 03 Nov 2018 08:49 

Die kans moeten ze niet krijgen, maar verdienen. En niet omdat er een plekje wordt vrijgehouden maar omdat ze de concurrentiestrijd winnen of tijdens invalbeurten wat laten zien. Vind jij Danilo en/of Brobbey dan zo'n grote talenten? Ik vind het vooralsnog geen jongens waar ik heel overtuigt van ben. Ik heb talenten in de opleiding zien spelen die veel meer indruk op me maken en hebben gemaakt. En of ze zich ontwikkelen is ook maar de vraag, ik kan een scala aan 'toptalenten' opnoemen waar de ontwikkeling stagneerde om wat voor redenen dan ook. En dan schaar ik Danilo en Brobbey nog niet eens tot de toptalenten.

En een 'slechte Suarez' kan nog steeds een wedstrijd beslissen. Je gaat het echt niet aan mij verkopen dat Suarez geen versterking is voor Ajax of weet ik het wat. Dat vind ik pertinente onzin en daar ga ik dan ook niet in mee. Dan moet je echt vaker naar Barcelona en/of Uruguay kijken hoor.

Daarbij rendeert Suarez ook uitstekend op de flank, moet Dolberg eerst maar eens laten zien dat hij weer een jaar fit kan blijven en denk ik dat je spelers van het kaliber Suarez überhaupt nooit moet laten lopen. Maar goed, ik vrees dat we het niet eens gaan worden. Prima, ieder zijn mening natuurlijk. Ik ga er ook niet vanuit dat Suarez komt, maar ik zou wel alles op alles zetten om het in ieder geval te proberen. Daar zou ik ook ver voor gaan, heel ver.
Jij mag het onzin vinden en van mij hoef je daar helemaal niet in mee te gaan.
Ja, ik vind Danilo en Brobbey talenten. Eerstgenoemde is Sierhuis al gepasseerd in de pikorde.
En ja, de ontwikkeling van een speler kun je nooit voorspellen. Net zo goed als je nooit vooraf kunt weten of een aankoop gaat slagen.
AJAX speelt nu heel anders dan in het verleden met Suarez. En wss. heeft hij nu ook meer rendement dan die jongens. Maar die wordt alleen maar minder. Omdat zijn explosiviteit minder wordt naarmate hij ouder wordt.
Wanneer verdient een jongen volgens jou de kans? Is imo heel moeilijk te bepalen voor een buitenstaander. Mensen die dagelijks werken met die jongens kunnen dat beoordelen.
Ik niet, jij niet.

PostPosted: 28 Apr 2019 10:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
http://www.soccernews.nl/news/575035/su ... n-aan-ajax

PostPosted: 30 Jul 2019 15:27 
Beheerder

Deur staat open voor Suarez, aldus Mikey.
https://www.telegraaf.nl/sport/13246120 ... oor-suarez
https://www.voetbal4u.com/2019/07/30/lu ... n-voldoen/
:roll:

PostPosted: 30 Jul 2019 16:40 
Erelid

Gevalletje open deur.

PostPosted: 06 Mar 2020 11:00 
Beheerder

LODEIRO OVER TERUGKEER SUÁREZ NAAR AJAX: 'HIJ ZOU GRAAG TERUGKOMEN'
https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/5046 ... terugkomen

Post new topic  Reply to topic  [ 371 posts ]  Previous   1 11 12 13 14 15

All times are UTC+02:00