Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 391 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: Vurnon Anita
PostPosted: 28 Aug 2012 17:19 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Abubakari wrote:
Je speelt in een competitie die 10 keer groter is dan de eredivisie
Je speelt tegen betere tegenstanders
Je kunt je op een hoger nivo beweijzen
Je speelt in grotere stadions voor veel meer publiek
Je speelt niet meer uit bij RKC maar tegen Liverpool, Man Utd, Chelsea, Arsenal, Spurs en noem al die clubs met enorme status en historie maar op.
Je speelt CL
Je speelt voor de prijzen
Je bent zeker van een basisplek
Je speelt pas een half jaar in de basis
Je zou een jaar lang basis bij AJAX kunnen spelen (jong genoeg) en je kan naar Spurs, Arsenal, Liverpool, Valencia, Sevilla, Milan.
Bij AJAX zou hij 1,4m (grens?) gaan verdienen (geen idee wat hij bij NCU krijgt, maar denk toch echt niet meer dan 2m)

Tuurlijk, Premier League is geweldig om te spelen. Ik had het alleen een stuk slimmer gevonden om nog een jaar te blijven.

PostPosted: 28 Aug 2012 17:42 

Seizoenskaart: 427
Bij Ajax zou hij niet meer dan 1 miljoen verdienen (terecht, salarisplafond is salarisplafond) en bij Newcastle krijgt hij echt wel meer dan 2 miljoen hoor.

PostPosted: 28 Aug 2012 18:04 
De Goeie Ouwe Tijd

Abubakari wrote:
Je speelt in een competitie die 10 keer groter is dan de eredivisie
Je speelt tegen betere tegenstanders
Je kunt je op een hoger nivo beweijzen
Je speelt in grotere stadions voor veel meer publiek
Je speelt niet meer uit bij RKC maar tegen Liverpool, Man Utd, Chelsea, Arsenal, Spurs en noem al die clubs met enorme status en historie maar op.

Kom op jongens, Ajax oogklepjes af, Ajax brilletjes aan de kant. Zo raar is het toch niet dat Vurnon daar warm voor loopt?
Allemaal met je eens vriend, maar ik mis het toverwoordje "geld" en daar gaat het om. Vurnon is geen Ajacied maar een ordinaire geldwolf en zo simpel is dat.
Ik zou als echte Ajacied nooit zo snel weg gaan en als ik al zou gaan dan naar een club die groter is dan Ajax....daar hoort dat armetierige Newcastle niet bij en ook Roma niet waar die andere "echte" Ajacied inmiddels op de schopstoel zit.

Maar als reply op jou punten waar ik het helemaal mee eens ben overigens, maar je kunt het ook zo bekijken:

Betere tegenstanders?.....ja, maar geen Champions League
Op een hoger nivo bewijzen?.....hoe doe je dat als je op de bank zit en de meeste zitten daar uiteindelijk.
Grotere stadions, meer publiek......mee eens
Betere tegenstanders ......mee eens, maar dan moet je wel spelen.

PostPosted: 28 Aug 2012 18:31 

Ik ben het met Abubakari eens en snap ook niet waarom de meeste posters hier Newcastle als een grafclub beschouwen. Persoonlijk ben ik er 1 keer geweest en was zeer onder de indruk van het stadion. Newcastle heeft ook een geschiedenis met Champions League. Natuurlijk heeft het recent slechte tijden gekend, maar vorig jaar zijn ze met mooi voetbal 5e geworden in de PL.
Ad wrote:
Betere tegenstanders?.....ja, maar geen Champions League
Bij Ajax zou hij waarschijnlijk 6 topwedstrijden spelen in de Champions League. In de Premier League kan hij 12 topwedstrijden spelen (Man U, Man C, Arsenal, Chelsea, Liverpool, Tottenham). Daarbij speelt Newcastle gewoon Europa League waar zij ook ver kunnen komen.

Ik verwacht ook dat hij door deze transfer meer kans heeft om geselecteerd te worden voor Oranje. Wat waarschijnlijk ook wel mee zal wegen. Door het vertrek van Tiote denk ik dat Anita ook gewoon een basisplaats bemachtigd bij Newcastle. Ik ga hem in ieder geval volgen dit jaar in de Premier League..

PostPosted: 28 Aug 2012 18:42 
Erelid

@Abubakari.
Je noemt dan wel allemaal argumenten op, maar die vallen eigenlijk allemaal onder je eerste argument. De Premier League is 10x groter. Punt. Meer argumenten heb je eigenlijk niet.
Buiten dat is het wel een goed argument. Ik denk wel dat Anita daarom (en een beetje om het geld, maar niet zoveel als Ad denkt) weg is gegaan.

Maar wat Ad zegt. Als ik profvoetballer was en ik speelde als steunpilaar bij mijn grote liefde, dan was ik ondanks dat ik ergens anders 5x zoveel kon verdienen gebleven. Het is toch fantastisch om bij je eigen club clubicoon te worden? Om er gewoon je hele leven te blijven. Natuurlijk snap ik dat je dat je dat niet doet als, met alle respect, RKC 'jouw' club is, maar kom op, we hebben het hier over AJAX! :ajaxsjaal:

Ik heb dan ook meer respect voor bijvoorbeeld Ryan Giggs dan voor C. Ronaldo (z'n persoonlijkheid buiten beschouwing gelaten), ook al is Ronaldo een betere voetballer. Nesta en Del Piero zijn ook van die helden.

PostPosted: 28 Aug 2012 19:34 
De Goeie Ouwe Tijd

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Het zijn niet mijn argumenten maar die Vurnon 'de kleine fanatiekeling voor wie ik een zwak had/heb' Anita he? ;)

Kijk, persoonlijk zou ik ook bij Ajax gebleven zijn en dan na de derde titel op rij en een seizoen CL misschien zijn gaan kijken of ik naar Barcelona, Arsenal, Milan of Cambuur had gekund. (Al was ik natuurlijk net als jullie gewoon van mijn twaalfde tot mijn veertigste bij Ajax blijven voetballen in die oh zo kneuterige eredivisie)
Maar de keuze van Vurnon snap ik ook wel. En ik denk dat geld niet de grootste drijfveer is om het ergens anders te proberen. Ik denk dat dat ook mee zal spelen, maar dat de sportieve uitdaging, het maken in één van de grootste en beste competities ter wereld, de grootste rol speelt. Komt nog bij dat Vurnon natuurlijk ook de geweldige verhalen hoort van andere jongens die PL of Serie A of PD spelen en ik kan mij prima voorstellen dat hij dan een afweging maakt die ons Ajacieden teleur stelt. Ik baalde ook dat hij naar Newcastle ging, had ook gedacht dat hij nog wel een jaartje bij ons zou blijven. Maar ik kan hem ook wel begrijpen/me een beetje in hem verplaatsen.

Om Vurnon dan gelijk af te serveren als "geen Ajacied/vuile geldwolf" vind ik erg zwart wit. Maar goed, Ad is sowieso vaak vrij zwart wit, is op zich soms wel komisch, maar ik ben zelf wat meer van de nuance. Daarnaast gun ik de Ajacieden die vertrekken altijd het beste. En dan stoor ik mij al gauw aan het nare toontje van sommigen zodra Anita vertrekt. Bij mij zit de liefde voor de Ajacieden vaak diep genoeg om ze ook na hun Ajax tijd een glansrijke carierre te gunnen. Niet bij iedereen die vertrekt, maar zeker bij de gasten die uit de eigen jeugd komen. Of bij types als Suarez of Vertonghen, jongens die ik beschouw als echte Ajacieden. En dat respect mis ik wel eens wat, uit het oog, uit het hart en geldwolf/geen Ajacied. Dat is prima van toepassing op El Hamdaoui, maar toch niet op ons Vurnon?

Overigens (Ad), correct me if i'm wrong, maar Vurnon heeft toch gewoon gespeeld in de eerste twee wedstrijden?

@ JNP:
Welshmen Giggs heeft ook niet zijn hele carierre voor Swansea City gespeeld, maar is naar een topcompetitie gegaan.
Del Piero is bij juve gebleven omdat hij al in één van de grootste competities ter wereld speelt. Was Baggio wat Noordelijker ter wereld gekomen, laten we zeggen in Zwitserland, dan had hij heu8s niet 20 jaar bij FC Basel gespeeld, maar had hij ook de stap naar een topcompetitie willen maken. Totaal niet te vergelijken dus.
De hier tegenwoordig nogal verguisde Danny Blind, dat ís een held. Die is altijd bij Ajax gebleven. Had ook wel naar Spanje of Italië gekund. De laatste die Ajax trouw bleef. Zelfs Jari smeerde hem op een gegeven moment. Maar Danny Blind bleef. Ook toen het heel slecht ging met Ajax na de gouden periode. Daar heb ik meer respect voor dan voor Giggs of Del Piero die sowieso al bij een club zitten die elk jaar serieus mee kan om CL winst.

PostPosted: 03 Dec 2012 14:47 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
‘Voor iemand als Anita is het belangrijk dat we wedstrijden gaan winnen’
Bron: Voetbalzone

PostPosted: 03 Dec 2012 15:04 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Dom gel#l van die trainer. Voor iedereen is het goed dat ze winnen.

Dat Vurnon een domme keuze heeft gemaakt lijkt me duidelijk. Newcastle is gewoon een hele middelmatige ploeg die vorig seizoen toevallig een uitschieter had.

PostPosted: 03 Dec 2012 16:58 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
sincere1983 wrote:

Dat Vurnon een domme keuze heeft gemaakt lijkt me duidelijk. Newcastle is gewoon een hele middelmatige ploeg die vorig seizoen toevallig een uitschieter had.
Laat het een waarschuwing zijn voor spelers als Alderweireld, De Jong etc.. Het is leuk als je naar een middenmotor kan in het buitenland maar een jaar extra bij Ajax en je kan naar een groter aangeschreven ploeg dan niveau Newcastle

PostPosted: 03 Dec 2012 18:40 

Seizoenskaart: 413
sincere1983 wrote:

Zo inderdaad ja. Wat een achterlijk commentaar van die trainer. Dat is precies hetzelfde als voor de wedstrijd zeggen dat je niet graag op achterstand komt en snel de 1-0 wil maken........

PostPosted: 04 Dec 2012 08:05 
Erelid

@ Teun: Hahaha, inderdaad...

"Ja, we wilde snel op 1-0 komen"...Pfft, NO f#cking sh*t sherlock..Liefst zelfs snel op 5-0..

Dom geblaat van sommige mensen in het voetbal.

Zou pas zorgelijk worden als iemand zegt: "Ja, ik hoopte eigenlijk snel op 0-1 achter te komen".

PostPosted: 04 Dec 2012 12:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
sincere1983 wrote:
Zou pas zorgelijk worden als iemand zegt: "Ja, ik hoopte eigenlijk snel op 0-1 achter te komen".
Frank de Boer had het vorig seizoen zomaar kunnen zeggen. Toen begon Ajax pas namelijk te voetballen als ze achter stonden en als je snel op achterstand staat, heb je nog tijd genoeg om het goed te maken! :mrgreen:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 04 Dec 2012 13:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Ik ben denk ik de enige maar ik snap echt de hype over Anita niet...
Tuurlijk hij heeft zijn aandeel gehad in het team, maar om nu te zeggen dat hij onmisbaar was......... Technisch & tactisch ok, maar ik heb teveel wedstrijden gezien dat ik mij kapot heb geërgerd aan die tuinkabouter. Vooral europees.
Ben denk ik ook de enige die het niet erg vind dat hij vertrokken is. Naar Newcastle of all places.
Dat tekent welzeker de man - Ajax verlaten (en op wat voor moment) om voor zo'n prutsploeg als dat te gaan. Hij had zich hier echt in de kijker kunnen spelen (ben zeer benieuwd OF dat gelukt was) en dan een grotere stap naar een betere club kunnen maken.
Maar ja, het geld heeft aan hem getrokken EN een grote competitie, beetje jammer dat je dan wel in een grote competitie speelt maar als je in de onderste regionen vertoeft is dat echt niet om te lachen, en dat beetje extra geld gaat het echt niet goed maken !

PostPosted: 04 Dec 2012 13:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank de Boer
Het eerste gedeelte van je reactie daar zijn verschillende meningen over, want ik vond het toch wel met Vertonghen de beste speler van Ajax, steunpilaar zeg maar. Ben het natuurlijk wel met je eens over dat hij naar zo'n club(je) is gegaan in de premier league terwijl ik vind dat hii wel hoger kan halen.

18 Januari. Psv - PEC Zwolle

PostPosted: 04 Dec 2012 13:14 
Erelid

Anita was zeker een meerwaarde bij AJAX.

Maar dat hij voor Newcastle heeft gekozen vind ik echt waardeloos.

Zeker als je je bedenkt dat je daar de helft van de tijd word overgeslagen in de opbouw (lange ballen!).
Ik zou doodongelukkig zijn om in zo'n team te spelen.

PostPosted: 03 Feb 2014 17:47 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Anita: 'We hebben de fans in de steek gelaten'

Bron: VI.nl

PostPosted: 03 Oct 2014 15:22 
Erelid

Hij is op dit moment bankzitter bij Newcastle, en daar is het crisis. Ik heb nog de hoop dat hij deze winter terugkeert, maar dat zal helaas wel valse hoop zijn. Heeft in de winter nog 2.5 jaar contract bij Newcastle.

Wat op zich een mooie deal zou zijn is als je hem voor een miljoen of 5/6 kunt inlijven en hem 2.5 miljoen tekengeld meegeeft met een 5-jarig contract. Dan hebben wij voor de komende jaren een speler die perfect in ons systeem past op CVM en heeft Anita weer een basisplaats en komt evetueel weer in beeld voor het Nederlands elftal.

PostPosted: 03 Oct 2014 15:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Voor ons zou dat ideaal zijn. Maar vraag me af of Anita een type is die dat wel ziet zitten..
Ben al blij als ze hem een half jaartje zouden kunnen huren.

PostPosted: 03 Oct 2014 15:41 
Erelid

Tekengeld?

PostPosted: 03 Oct 2014 16:19 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Tekengeld?
Ja, weet je niet wat dat is?

PostPosted: 03 Oct 2014 16:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Waarom zou je dat geven? Is toch geen normale procedure of wel?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 03 Oct 2014 16:36 
Erelid

Om z'n salaris bij Newcastle "af te kopen". En tekengeld is wel een normale procedure. Gebeurt bij vrijwel iedere transfer, maar dan in wat mindere mate.

Bij Eto'o heeft Ajax ook een hoge som met tekengeld aangeboden, om z'n normale basissalaris onder het plafond te houden. Dan zou ik niet weten waarom dat niet met spelers als Anita zou kunnen.

PostPosted: 03 Oct 2014 16:46 
Erelid

RogerGarcia wrote:
AFCA Niels wrote:
Tekengeld?
Ja, weet je niet wat dat is?
Dat weet ik wel. Maar volgens mij is dat niet iets vanzelfsprekends. En al helemaal niet als dat om 2,5 miljoen(!) euro gaat voor, met alle respect, Vurnon Anita, na uberhaupt al zo'n 6 miljoen euro neergeteld te hebben om zijn contract al af te kopen.

PostPosted: 04 Oct 2014 00:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Lekker daar laten. Een bankzitter bij Newcastle...
Leuk gedaan hoor maar dat hij niet slaagt daar bevestigd voor mij het gebrek aan kwaliteit bij hem. Ajax is verder gegaan, Vernon is gestopt.

PostPosted: 04 Oct 2014 16:37 
Erelid

MvBno1 wrote:
Lekker daar laten. Een bankzitter bij Newcastle...
Leuk gedaan hoor maar dat hij niet slaagt daar bevestigd voor mij het gebrek aan kwaliteit bij hem. Ajax is verder gegaan, Vernon is gestopt.

Hou op joh, Vurnon Anita zou een geweldige CVM zijn voor ons die ineens heel veel problemen oplost. Bij Newcastle heeft hij ook zeer goede wedstrijden gespeeld, maar daar komt hij veel minder tot z'n recht dan bij Ajax.

Post new topic  Reply to topic  [ 391 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16  Next

All times are UTC+02:00