Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 391 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: Vurnon Anita
PostPosted: 13 Aug 2012 07:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Pushkin wrote:
Dan zijn de enige die nog voor echt veel geld op de teller staan Schone, Boilesen, Sigthorsson, Eriksen, Alderweireld en misschien Cilessen. Alhoewel die allemaal nog binnen het salarishuis vallen.
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Schone heeft onder het nieuwe beleid een contract getekend. Boilesen heeft nooit een grote mannen contract getekend geloof ik, Alderweireld weet ik niet. Sigthorsson zou wel goed kunnen. Dat Eriksen in de hoogste schaal zit zou wel terecht zijn en anders moet je hem meteen een dik nieuw contract aanbieden waarmee hij de topverdiener in de selectie wordt (zowieso doen tot 2016/2017)

PostPosted: 13 Aug 2012 08:32 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Telegraaf bericht vandaag ook dat Ajax nog steeds in een financieel dal zit, dankzij de jaren v.d. Boog en Coronel. Hierdoor kan ajax geen "nee" zeggen tegen het bod van Newcastle United. Het grote probleem zit hem dus dat we jaren in een te grote jas hebben geleefd maar deze niet aankonden. Helaas gaat dat jasje uittrekken niet zonder slag of stoot. Ook al halen we 3 jaar C.L achter elkaar, volgens mij is het nog niet eens zeker dat we van het seizoen 2011/2012 zwarte cijfers halen. Dat is toch gewoon triest als dat zelfs MET C.L. niet lukt, dat zou betekenen dat we zonder C.L. weer minimaal 15mil te veel uitgeven.

Dus eerst moeten we ergens 15 mil bezuiningen dan kunnen we weer verder. Zie dit als 1 stap terug om er later 2 vooruit te doen.

Natuurlijk vind ik het dood en dood zonde dat Anita verkocht wordt. Ik had hem ook nog graag een jaar gehouden, 2 spelers op de as laten vertrekken is echt gevaarlijk. Hopelijk ketst het alsnog af.

PostPosted: 13 Aug 2012 10:44 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Mocht hij weggaan, waar het toch ernstig op lijkt, wat zal er dan gebeuren?

Enoh op zijn plek? Sporsklede wellicht? Of zouden ze Boccara ook al bij het 1e halen?
Bonevacia hebben we overigens ook nog rondlopen ergens.

PostPosted: 13 Aug 2012 10:45 
Erelid

Dan lijkt mij dat Enoh wordt doorgeschoven en de geruchten over Maher komen weer om de hoek kijken.

PostPosted: 13 Aug 2012 10:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Enoh gaat sowieso spelen, want het gierige aankoopbeleid wil geen cent uitgeven aan een behoorlijke speler.

Geen rechtsbuiten, geen LCV en nu ook geen verdedigende middenvelder. Gaat lekker zo.

We gaan bevend naar het McDos Goffertstadion toe.... :cry:

PostPosted: 13 Aug 2012 11:01 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Tussen willen en kunnen zit ook een groot woord, verder moet je wel een alternatief voorhanden hebben. Anita is nog niet verkocht of Az loopt alweer te schreeuwen, we verkopen Maher niet voor die prijs.l
Verder ontwikkelen hopelijk Boccara en Sporkslede zich goed.

Al lijkt me Siem de Jong daar ook wel te kunnen spelen.

PostPosted: 13 Aug 2012 11:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Geen rechtsbuiten
Sana
geen LCV
Van Rhijn en Alderweireld speelde goed samen. Alderweireld maakte 2 fouten die beide cruciaal waren. Al mag je het eerste doelpunt ook schrijven op het conto van Vermeer. Nooit ga je zo snel liggen in een 1 vs 1 situatie.
en nu ook geen verdedigende middenvelder. Gaat lekker zo.
Enoh zou het aan moeten kunnen, maar misschien is het een idee om Boccara gelijk voor de leeuwen te gooien. Heel de week met de A-selectie mee.

(Wou hier expres later op reageren)
geenidee4 wrote:
Enoh gaat sowieso spelen, want het gierige aankoopbeleid wil geen cent uitgeven aan een behoorlijke speler.
En terecht. Als je hoort dat we nog behoorlijk te kort komen, moet je dat wel doen. Zoals Riejuh al zei: Stap terug om er later 2 vooruit te zetten. Sowieso is het nu moeilijk om een VM te vinden. Ikzelf had vorig jaar al aangeklopt bij Vormer.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 13 Aug 2012 11:07 
Erelid

Ik zou Viergever, Nuytinck, Assaidi en nog een niet al te duur talent van Barcelona halen, en nu gaat men mij voor gek verklaren en zeggen dat ik de jaren 2005-2010 terug aan het halen ben.
Nou, ik vind dat deze drie spelers die ik net noemde meer potentieel hebben dan namen als Luque, Roger, Juanfran, Gabri, Kennedy, Colin, Ogararu, Urzaiz, Silva, Kuffour, Kerlon en andere miskopen en prutsers.
Desnoods haal je Gouweleeuw, het geld is er toch?

Dat je niet 10 miljoen voor Dost of een anonieme zomeravondvoetballer van Real Murcia neerlegt kan ik begrijpen. Maar voor een toekomst met bekers en schalen zul je toch wat moeten uitgeven, en niet enkel op jeugd focussen. :|

PostPosted: 13 Aug 2012 11:14 

We willen af van middelmaat wat te duur is, waarom haal je dan Nuytinck en Gouweleeuw aan?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 13 Aug 2012 11:15 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Zucht, AJAX heeft eindelijk een duidelijk toekomstbeleid en is dus niet met korte termijn bezig en iedereen struikelt er al over. We zijn psv niet, het kan dus een keer gebeuren dat je een 'tussenjaar' hebt.

Als Anita weggaat zal er wel een andere speler opstaan op die positie, weliswaar een talent, maar gun zo'n jongen de kans, als bijvoorbeeld Sporsklede daar komt te staan zou het me niet verbazen dat die straks zich goed ontwikkelt.

Enoh is overigens nog geen optie want die is nog geblesseerd volgens mij.

@geen idee: Die 3 (of 4) namen die je noemt kosten je veel te veel. Totaal onnozel om dat te gaan doen als AJAX zijnde.

PostPosted: 13 Aug 2012 11:22 
Erelid

Een tussenjaar, dat hoop ik dan maar. Kan ook riskant uitpakken, want Twente, PSV (en zelfs Feyenoord) gaan maar door met spelers halen hoor. En daar staan wij dan over een aantal jaar, met alleen maar jeugd tegen de beste spelers van de Eredivisie. Ook op lange termijn gaat dat niet goed uitpakken.

Sorry hoor, maar denken jullie dat je het in dit moderne voetbal met enkel jeugd gaat redden?

Er moeten snel, dit jaar of volgende zomer, zo'n 5 a 6 nieuwe spelers bij. Of we zakken naar middenmoot.

PostPosted: 13 Aug 2012 11:24 

Ovenwant wrote:
Geen rechtsbuiten
Sana
Van niveau. Die er nu staat, zonder aanpassingsperiode en die met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bepaalde fatsoenlijke stats gaat kunnen overleggen en waar ze niet zoals in het geval van die bebaarde pad die we daar nu nog hebben lopen zaken aardiger doen laten lijken dan ze zijn, met gestolen goals en een resem aan slecht ingeschoten strafschoppen. Leuk, een helft een enthousiaste Zweed, maar je moet niet de illusie hebben dat-ie op z'n Suarez' je op z'n eentje overeind gaat houden en zodra de nieuwigheid er af is zal het optimisme over'm vanzelf gaan liggen, zal het een hele normale wisselvallige buitenspeler blijken te zijn waar we er al een stuk of 8 van hebben lopen. Narsingh was de uitzondering geweest.

PostPosted: 13 Aug 2012 11:26 

De jeugd wordt weer aangepakt, dus komen er weer spelers al beter uit. Waardoor je veel makkelijker jeugd in kan zetten. Aangezien je jeugd beter wordt, hoef je minder snel spelers te halen. Omdat er dan spelers a la Denswil op de deur kloppen.

@Vienna, Narsingh niet gezien tegen Dijks, en ook niet tegen RKC. Narsingh valt ineens enorm tegen.

Sowieso zie ik meer in Sana dan Ozbiliz, Lukoki en Ebecilio bij elkaar. Sana speelt op techniek en flair, plus z'n acties lukken (in tegenstelling tot Ozbiliz). Hij is niet beperkt (zoals Lukoki) en hoeft niet hard te werken om enigszins op te vallen (zoals Ebecilio)

PostPosted: 13 Aug 2012 11:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Dimc85 wrote:
Ovenwant wrote:
Ik kan de gedachtegang van Ajax wel indenken hoor. Je kan geen speler behouden die weg wil. Werkt je alleen maar tegen.
Ja maar Janssen wil weg, Gregory wil weg en wie zegt ons dat als zij vertrekken Toby ook niet zoiets heeft van dan ga ik ook maar is klagen.... Soms moet je een speler aan zijn contract houden. Gaat nu wel erg makkelijk allemaal.
Je moet Anita gewoon voor l*l zetten in de kleedkamer of op het trainignsveld (liefst openbare training!). Ik denk dat De Boer dit uitstekend kan.

Eerste beste foute bal van iemand: ''Wil je wel het maximale, hè? Wil je uiteindelijk net als Dennis en ik bij Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Arsenal of AC Milan spelen; of wil je als een mislukkeling naar een clubje als Kuban Krasnodar, Racing Santader of Newcastle United..? Zeg het maar.. Wil je niet in de top spelen? Of tenminste Champions League.., of überhaupt Europees?
Vurnon.. ik zie jou ook alleen maar k#t ballen geven.''

:mrgreen:

PostPosted: 13 Aug 2012 11:43 

Ovenwant wrote:
Sowieso zie ik meer in Sana dan Ozbiliz, Lukoki en Ebecilio bij elkaar. Sana speelt op techniek en flair, plus z'n acties lukken (in tegenstelling tot Ozbiliz). Hij is niet beperkt (zoals Lukoki) en hoeft niet hard te werken om enigszins op te vallen (zoals Ebecilio)
Zo zijn er ook mensen die al dik vier jaar hartstikke tevreden zijn met Sulejmani, werkt ook niet hard en daar lukt ook weleens een actie, doet lekker alles met z'n buitenkant en met goede wil zou je daar enige flair in kunnen ontwaren. Het gaat er natuurlijk om dat je spelers hebt die er mede voor zorgen dat je niet jaarlijks één van de drie thuisoverwinningen in een seizoen van FC Utrecht vormt. En daar gaat deze blits gecoiffuurde nieuweling niet voor zorgen, mogen we ook helemaal niet verwachten.

PostPosted: 13 Aug 2012 12:04 

Sulejmani heeft de techniek, maar wil er niet voor werken. Dat is weer een ander probleem en staat buiten die 3 die ik noemde. Ook grappig dat je dat bij Sana atm wel ziet

PostPosted: 13 Aug 2012 12:24 
Erelid

Dit is natuurlijk een zwaar beïnvloedde mening(onbewust vrees ik), maar ik vond Anita helemaal niet zo goed spelen gister. De 2e goal was ook grotendeels zijn schuld:

Waar loopt hij!?

PostPosted: 13 Aug 2012 12:29 

Vermeer staat ook te veel naar links (voor ons rechts)

PostPosted: 13 Aug 2012 12:45 
Erelid

Ovenwant wrote:
Vermeer staat ook te veel naar links (voor ons rechts)
Ja, maar die heeft het niveau gewoon niet. Anita word bijna heilig verklaard, maar in de PL moet je ook zo'n grote kans afmaken.

PostPosted: 13 Aug 2012 13:34 
Erelid

Non-Flying Dutchman wrote:
Ja, maar die heeft het niveau gewoon niet. Anita word bijna heilig verklaard, maar in de PL moet je ook zo'n grote kans afmaken.
Misschien, heel misschien is het dan juist wel goed dat we hem verkopen...?

Ik bedoel maar; toen Van der Wiel een goed WK had gespeeld konden we hem voor 18m kwijt aan Bayern, nu biedt niemand meer dan 5m. Toen werd Van der Wiel ook door iedereen (behalve door Toby natuurlijk) heilig verklaard.
Misschien is Anita ook wel zo'n gevalletje. Op dit moment wordt hij door iedereen heilig verklaard, en u kunnen we hem (...voor ik vind weinig, maar het is natuurlijk niet niks, geld...) verkopen. De afgelopen twee wedstrijden was Anita niet de Anita van vorig seizoen, dus misschien is hij dit seizoen helemaal niet in vorm en hadden we hem anders na dit seizoen voor veel minder verkocht. Zoals nu dus eigenlijk met Greg aan de hand is.

Het is natuurlijk maar een gedachtegang, maar het ZOU kunnen..

PostPosted: 13 Aug 2012 13:50 
Erelid

Ben net terug van vakantie waarin ik bewust even afstand heb genomen van het nieuws enzo maar zie nu een salarisplafond langskomen van 0,9 tot 1 mio. Is dit een aanname of een feit?

Tsja als Anita echt weg wil dan kun je als Ajax zijnde wel je poot stijf houden maar daar win je niets mee, speler zal zeker de eerste maanden nooit die 110% halen die je wil zien en dat zal zowel sportief als financieel een negatief effect inhouden.

Vanuit Anita kan ik het alleen niet begrijpen. Je hebt na veel troubles eindelijk een coach die in je geloofd en die je nu als eerste op het formulier zet op jouw favoriete positie ook nog. Waar je in je eerste jaar op VMC vooral in de schaduw van (vooral) Vertonghen rustig jouw ding kon doen zou je nu DE man gaan worden wat ook weer een stap vooruit zou betekenen in jouw ontwikkeling. Je bent pas 23 en je zou de laatste stap kunnen zetten in jouw volwassenheid om na dit jaar echt uitgeleerd te zijn in Nederland. Komende zomer ben je pas 24 en zou je de clubs voor het uitkiezen hebben als dragende kracht en vormgever van Ajax. Waarom dan in godsnaam Newcastle? Een al meer dan een decennium in gebruik zijnd kerkhof voor spelers met een droom, voor spelers die zich willen ontwikkelen en voor spelers die door willen stoten naar een niveau hoger in een stad waar je niet dood gevonden wil worden. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk...... Waarom?

Nou wil ik echt niet zeggen dat Ajax een zaligmakende club is voor spelers en men vooraan zou moeten staan om het rood-witte shirt te willen dragen. Die naiviteit is bij mij compleet verdwenen tegelijk met het Bosman arrest in de vorige eeuw.

Maar Anita naar Newcastle, op de een of andere manier voelt dat als een intelligent, spontaan, vrolijk, ondernemend, sociaal, grappig en lief bloedmooi Russisch fotomodel van 23 die gaat trouwen met een dikke, uitgezakte, sjagerijnige, zijn vrouw slaande, nurkse en onbetrouwbare mid 50-er met een dikke portemonnee.

PostPosted: 13 Aug 2012 14:36 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Peter79 wrote:
Ben net terug van vakantie waarin ik bewust even afstand heb genomen van het nieuws enzo maar zie nu een salarisplafond langskomen van 0,9 tot 1 mio. Is dit een aanname of een feit?
Dit kunnen we wel een feit noemen. Zal wel rond de 1 miljoen liggen met misschien wat bonussen erbij.
Welkom terug, Peter. Geldt ook voor oa Justin.

Verder een prima beschrijving van Newcastle. Wat een grafclub is dat.

PostPosted: 13 Aug 2012 22:50 

Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Iedereen heeft het over een CVM maar is het niet zo dat Lasse ook prima op die positie kan spelen? Daarnaast heb ik een zwak voor Enoh technisch misschien niet de beste speler maar kan op deze positie prima uit de voeten zeker zonder een opkomende Vertonghen had het idee dat Enoh dat niet prettig vind.

Nu weer over Anita vond hem ook niet geweldig spelen tegen AZ maar dat geldt voor bijna het gehele elftal (uitzonderingen zijn van Rhijn en Sana). Dat hij vertrekt is nu wel duidelijk. Het werd al lastig om kampioen te worden en zonder Anita gaat het nog een stapje lastiger worden maar dit houdt je helaas niet tegen.

PostPosted: 14 Aug 2012 01:51 

Droomaankoop: Gewoon eigen jeugd
Seizoenskaart: 425
Met alle respect, maar een middenveld met Enoh, Janssen en de Jong is echt de nachtmerrie voor iedere liefhebber van het Ajax spelletje.

Verder blijkt Anita dus gewoon een ordinaire geldwolf te zijn, iets anders kan ik er niet van maken. Erg jammer, zag in Anita altijd wel een goed persoon met hart voor de club. Dat Vertonghen die gare club uit Londen boven Ajax verkiest vind ik al erg, maar dat je zelfs Ajax verlaat voor Newcastle f*cking united, slaat echt alles.

Goed, ik zal het wel weer te veel romantiseren, maar ik zou zelfs geld toe willen leggen als ik een bal een beetje goed kon raken om bij Ajax te mogen spelen.

PostPosted: 14 Aug 2012 09:11 
Erelid

Justin wrote:
Met alle respect, maar een middenveld met Enoh, Janssen en de Jong is echt de nachtmerrie voor iedere liefhebber van het Ajax spelletje.

Verder blijkt Anita dus gewoon een ordinaire geldwolf te zijn, iets anders kan ik er niet van maken. Erg jammer, zag in Anita altijd wel een goed persoon met hart voor de club. Dat Vertonghen die gare club uit Londen boven Ajax verkiest vind ik al erg, maar dat je zelfs Ajax verlaat voor Newcastle f*cking united, slaat echt alles.

Goed, ik zal het wel weer te veel romantiseren, maar ik zou zelfs geld toe willen leggen als ik een bal een beetje goed kon raken om bij Ajax te mogen spelen.
99% van de spelers zou dat doen. Geef me eens 1 reden waarom een speler het niet zou doen anno 2012.......

Post new topic  Reply to topic  [ 391 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14 16  Next

All times are UTC+02:00