Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 394 posts ]  Previous   1 9 10 11 12 13 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: Vurnon Anita
PostPosted: 12 Aug 2012 13:43 
Erelid

Rinus wrote:
RogerGarcia wrote:
Als Anita verkocht wordt doen we niet meer mee voor het kampioenschap. Een vertrek van Vertonghen en Anita, de belangrijkste spelers afgelopen jaar, is niet op te vangen. Dan doe je gewoon te grote stappen terug.
Ach, toen Suarez weg ging, die echt alle wedstrijden voor Ajax besliste, zouden we degraderen, we werden kampioen. Ik wil alleen maar zeggen dat er altijd wel iemand op staat.

Maar Anita is belangrijker voor het positiespel dan Suarez. En als dat in elkaar valt, dan kun je niks meer. Enoh kan het niet, dat hebben we gezien, en de jeugd is er nog lang niet klaar voor. Misschien dat Boccara of Sporkslede het zouden kunnen doen, maar dat zou nog 2 jaar gaan duren.

PostPosted: 12 Aug 2012 13:51 

Anita is een speler die bijna nooit gepasseerd is en bijna altijd alle wedstrijden heeft gespeeld. Op VMC rendeert hij inderdaad beter dan op linksback, maar we moeten niet vergeten dat het opstellen van Anita op die positie bijna altijd een noodgreep is geweest.

Zo rendeerde Emanuelson niet op linksback en was Atouba een van de grootste miskopen ooit. Jol moest er daarom misschien wel voor kiezen om Anita linksback op te stellen. Ook onder de Boer heeft Anita wat wedstrijden op linksback gespeeld, maar dat was omdat de Boer Janssen wilde uitproberen op VMC en Boilesen geblesseerd was.

Anita is trouwens niet de allergrootste, maar als hij vertrekt omdat hij niet altijd op zijn favoriete positie heeft gespeeld, dan is het een echte calimero.

PostPosted: 12 Aug 2012 15:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
Eredivisie Live meldt net dat Ajax en Newcastle eruit zijn over de transfer van Anita. k#tzooi, dag kampioenschap!

PostPosted: 12 Aug 2012 15:45 
Erelid

Godverdomme. :x :x :x

PostPosted: 12 Aug 2012 15:59 
Erelid

Als De Boer geen korte reactie zou hebben gegeven had ik nog hoop dat het een gerucht zou zijn, maar nu...

:( :o :shock: :? :x :oops: :cry: :evil: :|

PostPosted: 12 Aug 2012 16:07 

Dit zou het meest beroerde nieuws van het seizoen betekenen.. En dan vraag ik me ook meteen af wie er als vervanger gehaald wordt.. Ik zie het alweer gebeuren met een Toornstra, oid.. :S

PostPosted: 12 Aug 2012 17:21 
Erelid

Castel di Sangro wrote:
Dit zou het meest beroerde nieuws van het seizoen betekenen.. En dan vraag ik me ook meteen af wie er als vervanger gehaald wordt.. Ik zie het alweer gebeuren met een Toornstra, oid.. :S
Ik zou voor Van Bommel gaan! :mrgreen:

PostPosted: 12 Aug 2012 18:52 
De Goeie Ouwe Tijd

Klote k#t beleid !!! En maar verkopen en verpatsen.....stelletje luizen.....echt Joden gedrag.
Theo ook weg en maar blijven jagen achter onduidelijke Spanjaarden.....het is echt ongelooflijk.
Dan komen ze aankakken met een trol uit Zweden, wat een wanbeleid zeg en dat praat niemand me uit mijn hoofd. Dit slaat helemaal nergens meer op.....stelletje centen neukers dat het geworden zijn. Aisaidi gaat ook niet komen vanwege die kruideniers mentaliteit. :evil:
Het Pisvee word in een zetel naar de titel en de CL gedragen, die zijn in Maart al kampioen.
Tjonge jonge jonge..... :evil:

PostPosted: 12 Aug 2012 19:44 
Erelid

Anita over interesse van Newcastle: 'Nu is het aan mij'

Bron; VI

PostPosted: 12 Aug 2012 21:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
http://eredivisielive.nl/video/71361-an ... kbaar.html
Anita heeft Ajax een tegenvoorstel gedaan. Ajax is niet akkoord gegaan. Ik ben benieuwd hoe óf belachelijk hoog het tegenvoorstel was, óf wat voor meireneukerij dit van Ajax is.

PostPosted: 12 Aug 2012 21:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Als Anita voor 8,5 miljoen wordt verkocht vind ik dat onvoorstelbaar. Dat valt niet te verkopen aan de seizoenkaarthouders. Hier had Ajax zijn poot stijf moeten houden. Anita had nog een tweejarig contract! Volgend seizoen hadden we dat bedrag nog voor hem kunnen krijgen.

Voor een sleutelspeler is 8,5 miljoeneen een weggooiprijs

PostPosted: 12 Aug 2012 21:40 

De salarissen van de spelers slaan nergens meer op. In één jaar meer dan een miljoen euro verdienen, daar doet Jan modaal meer dan 30 jaar over en dan moet hij ook nog werken voor zijn geld!

PostPosted: 12 Aug 2012 21:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
WANBELEID. Anders kan ik dit niet noemen. Alle spelers met echte kwaliteiten worden verkocht voor niet bijzondere bedragen (9 voor Vertonghen, 8.5 voor Anita) en vervolgens wordt er geen geld uitgegeven aan nieuwe transfers 'omdat dat niet met het beleid strookt'. Nou, als dat het nieuwe beleid is dan kunnen ze Europees voetbal volgend jaar wel vergeten. Eens zien hoe het mislopen van die miljoenen met het 'nieuwe beleid strookt'. Er moet nu heel snel een topverdediger en een heel sterke controlerende middenvelder gekocht worden. En niet een onbekend Zweeds talent van 23, een 26-jarige, niet bijzondere middenvelder van NEC en een 'groot talent van PSG' waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Kwaliteit wil ik zien op het veld, maar de grote clubs zullen dit beleid ook wel doorhebben en ook nog even snel Eriksen voor een spotprijsje komen ophalen. Blind, de Jong en Vermeer mogen ze komen ophalen, niet onze toppers.

PostPosted: 12 Aug 2012 21:51 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
JL10 wrote:
Als Anita voor 8,5 miljoen wordt verkocht vind ik dat onvoorstelbaar. Dat valt niet te verkopen aan de seizoenkaarthouders. Hier had Ajax zijn poot stijf moeten houden. Anita had nog een tweejarig contract! Volgend seizoen hadden we dat bedrag nog voor hem kunnen krijgen.

Voor een sleutelspeler is 8,5 miljoeneen een weggooiprijs
Ik was pas gaan nadenken vanaf 20 miljoen

PostPosted: 12 Aug 2012 22:29 

Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Anita weg, dan mogen we de doelstellingen toch echt wel bij gaan stellen hoor.....

PostPosted: 12 Aug 2012 22:42 
Erelid

Ongelooflijk, hier verkoopt Ajax de laatste hoop op het landskampioenschap. Onvoorstelbaar, nog een 2(!) jarig contract en dan voor 8.5 miljoen weg. Nadat ook Vertonghen al is gegaan. Wat wil Ajax over gaan houden? Bizar voor woorden, er moet gewoon een goede vervanger komen en anders hebben Overmars en co voor deze zomer in mijn ogen keihard gefaald.

PostPosted: 12 Aug 2012 22:49 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Ik kan de gedachtegang van Ajax wel indenken hoor. Je kan geen speler behouden die weg wil. Werkt je alleen maar tegen.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 12 Aug 2012 22:52 

Ovenwant wrote:
Ik kan de gedachtegang van Ajax wel indenken hoor. Je kan geen speler behouden die weg wil. Werkt je alleen maar tegen.
Ja maar Janssen wil weg, Gregory wil weg en wie zegt ons dat als zij vertrekken Toby ook niet zoiets heeft van dan ga ik ook maar is klagen.... Soms moet je een speler aan zijn contract houden. Gaat nu wel erg makkelijk allemaal.

PostPosted: 12 Aug 2012 22:55 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Als Vd Wiel, Janssen en Anita vertrekken, sta je denk ik juist sterker bij Alderweireld. Want dan wordt hij, samen met Eriksen, de belangrijkste in het veld

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 12 Aug 2012 22:59 

Ovenwant wrote:
Als Vd Wiel, Janssen en Anita vertrekken, sta je denk ik juist sterker bij Alderweireld. Want dan wordt hij, samen met Eriksen, de belangrijkste in het veld
Ik bedoel ook maar bij wijze van, dat zou kunnen gebeuren toch? Als je zo makkelijk spelers laat gaan en een speler kan bijvoorbeeld naar Engeland dan zeggen ze dat ze weg willen en dan moet je ze maar laten gaan? Slaat natuurlijk nergens op. Ajax moet uitkijken dat het niet slachtoffer van het eigen beleid gaat worden.

PostPosted: 12 Aug 2012 22:59 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Nee dat is perfecte schoonzoon De Jong.

Ouasim Bouy hadden we nu wel kunnen gebruiken. In dat geval was er minder veel aan de hand geweest en stond de opvolger al klaar.

Als er nu niet nog een CV, CVM en vleugel komt, dan hoop ik dat we nog in de top3 komen.

PostPosted: 12 Aug 2012 23:56 

Heel erg tragisch dat jongens die alles, maar dan ook alles aan Ajax te danken hebben, hun club zo gemakkelijk in de steek laten.
Als ze niet toevallig het talent hadden en door Ajax in de gelegenheid gesteld waren dit verder te ontwikkelen, wat was er dan van ze terecht gekomen? Plantsoenendienst ( met alle respect), achterop de vuilniswagen (ook met alle respect), ze beseffen zich niet wat een geluk ze hebben dat ze toevallig uitblinken in een hobby waarmee ze minimaal 20 x meer kunnen verdienen dan een ander die moet werken vooor zij geld, waardeloze k*t mentaliteit.

Last edited by RobK on 13 Aug 2012 00:34, edited 1 time in total.

PostPosted: 13 Aug 2012 00:19 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
En hier komt de aap uit de mouw. Het probleem is natuurlijk dat het huidige salarisgebouw uitgaat van een bedrag van rond de 9 ton - 1 miljoen (ex kampioenspremie van 3 ton). Dat is voor sommige van de huidige spelers natuurlijk moeilijk te verkroppen als je ziet dat spelers zoals Sulejmani en El hamdaoui 1,8 miljoen verdienden of Janssen 1,3 miljoen. Bij Van der Wiel kwam dat een in een interview ook al terug, dat extern gehaalde spelers meer verdienden. Dat ligt natuurlijk gevoelig binnen zo'n groep, opzich is het ook niet verdedigbaar dat Sulejmani 1,8 miljoen verdient maar dat zijn wel uitwassen uit een verleden. Maar veel spelers zullen natuurlijk - ook onder druk van hun zaakwaarnemer - de verwachting hebben dat ze dat ook gaan verdienen.......en dan komt de teleurstelling hard aan.

PostPosted: 13 Aug 2012 00:25 
Moderator De Toekomst

Let op mijn woorden: Sulejmani is de volgende die Ajax een tegenbod doet boven het salarishuis en Ajax daarin niet meegaat.

Assaiti verdiende 1,2 miljoen. Ajax bood hem een halvering aan van z'n salaris naar 6 ton. Aissati wilde 8 ton en Ajax bedankte vriendelijk. Ik kan uit het oogpunt van de spelers begrijpen dat ze zwaar teleurgesteld zijn. In het normale/bedrijfsleven wil niemand z'n salaris gehalveerd zien worden. Daarom denk ik dat Ajax de dure krachten moet verkopen en opnieuw moet beginnen met het bouwen in het salarishuis.

PostPosted: 13 Aug 2012 00:38 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Volgens Sportweek verdiende Aissati 8 ton, en was het nieuwe voorstel inderdaad iets van 6 ton. Een iets minder spectaculaire terugang, maar voetballers zijn sowieso gewend salarisverbetering te krijgen ipv verslechtering. Zeker wanneer spelers transfervrij of nagenoeg transfervrij zijn gaan ze er wel van uit dat ze via hun zaakwaarnemer er meer geld uit kunnen peuren.
Bij Sulejmani verwacht ik dat zijn management alleen nog even voor de vorm in gesprek gaan. Die gaan hem straks transfervrij wegbrengen naar een club die 2 miljoen netto betaalt, en dan maakt het kamp Sulejmani echt niet uit waar dat is.

Wat je stelt - dat Ajax afscheid neemt van alle hoge salarissen - is natuurlijk al lang gaande.

Lodeiro, Bulykin, Ooijer (relatief gezien dan), Vertonghen, etc zijn al weg daar komen dus nog Janssen, Van der Wiel en Sulejmani bij voor de toekomst.

Dan zijn de enige die nog voor echt veel geld op de teller staan Schone, Boilesen, Sigthorsson, Eriksen, Alderweireld en misschien Cilessen. Alhoewel die allemaal nog binnen het salarishuis vallen.

Post new topic  Reply to topic  [ 394 posts ]  Previous   1 9 10 11 12 13 16  Next

All times are UTC+02:00