Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 391 posts ]  1 2 3 4 5 16  Next
Author Message
 Post subject: Vurnon Anita
PostPosted: 11 Oct 2011 19:52 
Erelid

Image
Naam : Vurnon Anita
Positie : Middenveld
Rugnummer : 5
Geboren : 04-04-1989
Lengte : 167 cm.
Gewicht : 65 kg.
Geboorteplaats : Willemstad

Post subject: Re: Vurnon Anita
PostPosted: 12 Oct 2011 22:00 

Ik zou graag zien dat Anita op de plaats van De Jong komt te spelen. Met hem als rechtshalf kan Ajax vroeger druk zetten op de opbouw van de tegenpartij. Janssen zal dan ook beter gaan spelen omdat Anita verdedigend veel meer werk zal verrichten dan De Jong. Daarbij zal de bal veel sneller rondgespeeld kunnen worden als De Jong niet meer op het middenveld staat.

PostPosted: 12 Oct 2011 23:36 

Eens met Ghostwriter, maar zolang Boilesen niet fit is zal er eerst een held uit het tweede of de A1 moeten opstaan, want anders speel je weer met Blind op linksback.

PostPosted: 12 Oct 2011 23:52 

Anita hoort in de basis, vind ik, als verdedigende middenvelder achter Eriksen en Janssen.

Als Boilesen weer fit is, zou Anita er zomaar weer naast kunnen staan, wat ik niet hoop.

PostPosted: 13 Oct 2011 16:52 

Rudolph wrote:
Anita hoort in de basis, vind ik, als verdedigende middenvelder achter Eriksen en Janssen.

Als Boilesen weer fit is, zou Anita er zomaar weer naast kunnen staan, wat ik niet hoop.
Ook al wordt er veel geklaagd over de zwakte van de selectie, zie ik dat toch meer als een luxeprobleem voor Frank de Boer. Hij heeft de keuze tussen 3 spelers die als CVM kunnen spelen, Anita, Enoh en , ook al vinden velen van niet, Janssen. Daarnaast heeft hij Lodeiro, Eriksen, De Jong, Serero , weer Janssen en de aankomende talenten als aanvallende middenvelders. Alleen achterin blijkt onze zwakte te liggen. Als er ook maar een blessure is , op de linksback positie na, waar dan wel weer 3 man kunnen spelen, is er geen Back-up. Althans, ik zie Ooijer niet als speler, meer als hulp voor de trainer. We hebben daarnaast een goede links-buiten, spits en rechts-buiten, maar als een van hen geblesseerd is, komt een speler als Ozbiliz of nog erger, Ebecillio erin. Ondanks dat in mijn ogen het middenveld de beste spelers heeft, met aankomend top-speler Eriksen en speler van het jaar 2010/2011 Janssen en daarnaast nog ongeveer drie opties, spelen zij momenteel het slechts van het hele elftal. Ik was kritisch over de aankoop van de nog een middenvelder, ook al was het Theo Janssen. Wat heeft hij tot dusver laten zien, vrijwel niets. Hij is uit vorm en ik heb het gevoel dat er heel wat moer gebeuren wil dit veranderen.

PostPosted: 26 Oct 2011 18:09 

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=150586
Anita in voorselectie Nederlands elftal.

PostPosted: 26 Oct 2011 19:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Nigel de Jong
Website: http://kipislekker.wordpress.com
Ik denk dat Vurnon als back in de voorselectie zit, aangezien de twee controleur posities al druk genoeg bezet zijn. Op zich ook niet heel gek, want Nederland zit wel heel erg dun in de backs op dit moment.

PostPosted: 26 Oct 2011 19:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Ja na het wegvallen van Pieters zal hij Vurnon wel in beeld zijn gekomen.
Beetje pijnlijk voor Urby ?

PostPosted: 26 Oct 2011 19:57 

Droomaankoop: Nigel de Jong
Website: http://kipislekker.wordpress.com
Ik vind het wel logisch, aangezien Urby volgens mij bij Milan altijd op het middenveld staat opgesteld.

PostPosted: 26 Oct 2011 20:00 

SprUtch wrote:
Ik vind het wel logisch, aangezien Urby volgens mij bij Milan altijd op het middenveld staat opgesteld.
Volgens mij zit Urby meer op de bank.
Maar goed, qua ervaring en dergelijke zou hij ook voor Urby hebben kunnen kiezen.
Hij kan op elke plek op de linkerflank wel uit de voeten.
Ben blij dat hij voor Vurnon heeft gekozen.

PostPosted: 26 Oct 2011 20:29 

ajax 4 ever wrote:
Ik vind Anita weinig brengen in aanvallend opzicht, terwijl Pieters toch wel eens mee opkomt. Ook al kan ik me zijn mooie goal tegen PSV (??) dacht ik nog herrineren, als opkomende back mooi onder de laat om/over de keeper heen.

Maar dan nog, zou ik eerst Royston bellen of hij daar wil spelen en daarna Urby vragen, die voetballend toch sterker is.

PostPosted: 27 Oct 2011 00:40 

X-chasing-X wrote:
ajax 4 ever wrote:
Ik vind Anita weinig brengen in aanvallend opzicht, terwijl Pieters toch wel eens mee opkomt. Ook al kan ik me zijn mooie goal tegen PSV (??) dacht ik nog herrineren, als opkomende back mooi onder de laat om/over de keeper heen.

Maar dan nog, zou ik eerst Royston bellen of hij daar wil spelen en daarna Urby vragen, die voetballend toch sterker is.
Urby? Anita is niet de ideale linksback, maar toch nog wel een klasse beter dan Emanuelson.

PostPosted: 08 Dec 2011 14:11 
Erelid

Nou hebben we het vaak over Van der Wiel, Blind en Ooijer. Maar Anita speelt ook als een krant de laatste weken.

PostPosted: 09 Dec 2011 00:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
AFCA Niels wrote:
Nou hebben we het vaak over Van der Wiel, Blind en Ooijer. Maar Anita speelt ook als een krant de laatste weken.
Tja, linksback is nu eenmaal niet zijn positie. Als verdedigende middenvelder vind hem dan wel weer erg goed.

PostPosted: 09 Dec 2011 12:18 
Erelid

Het is alleen niet te hopen dat hij dit niveau doortrekt op VM.

PostPosted: 19 Mar 2012 17:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Meest constante speler met Vertonghen. Jammer dat veel mensen het zagen maar dat de Boer het pas zag na het falen van Janssen en de blessure van Enoh.. Anders hadden we nu wat puntjes meer gehad. Toppertje.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 19 Mar 2012 18:03 
Erelid

Als de Boer vanaf het begin met Anita op VMC had gespeeld, geen Janssen had gehaald en gewoon op de lijn van vorig seizoen was verder gegaan, waren we nu al zo goed als kampioen geweest.

PostPosted: 19 Mar 2012 18:31 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
RogerGarcia wrote:
Als de Boer vanaf het begin met Anita op VMC had gespeeld, geen Janssen had gehaald en gewoon op de lijn van vorig seizoen was verder gegaan, waren we nu al zo goed als kampioen geweest.
Ik kan zijn redenatie met Janssen eropzich ook snappen. Zo'n bal als de 0-1 op Lukoki had de Boer veel vaker willen zien. Anita zal dit niet doen. Verder verliezen onze buitenspelers ook extreem veel ballen waardoor er meer van een defensieve middenvelder geëist wordt.

Maar ik moet toe geven dat Anita het er gewoon prima doet en daar een prima speler voor die positie is. Gelukkig ziet de Boer dit nu ook in.

PostPosted: 19 Mar 2012 22:03 
Erelid

Nou, ik ben er nog steeds ziek van dat deze man van VMC werd afgehaald om een onverklaarbare reden. En de reden Janssen snap ik helemaal niet. Die man heeft alles wat een Ajax-VMC niet moet hebben en dat wist ik van tevoren en heb dat ook meerdere malen gezegd. Kan niet open draaien, niet wendbaar, geen handelingssnelheid, geen uithoudingsvermogen, geen duelkracht.

Als we eens Football Manager als voorbeeld nemen, die de beschrijving van een Ajax-VMC geven: De dikgedrukte termen zijn belangrijk voor een VMC.

Image

Janssen voldoet zowat aan geen enkele dikgedrukte benaming: Mandekking kan hij totaal niet, evenals tackelen. Neemt altijd de verkeerde beslissingen (Lange bal), positioneel zeer zwak op VMC, had geen idee waar hij moest lopen. Inzet toont hij ook niet, loopt op het veld als een zoutzak en is een kilo of 4 te zwaar. Teamwork? tsja... En over het fysiek helemaal maar zwijgen: Eerste meters, kracht, uithoudingsvermogen om van te huilen.

Blijft enkel de passing over. Die kunnen we bij Theo Janssen ook nog opsplitsen in lange passes en korte passes. Want van korte combinaties heeft Theo nog nooit gehoord. Dan worden enkele benamingen als druk zetten, handelingssnelheid en balaanname nog weggelaten hier. Janssen bezit het geen van alle.

Dat zorgt er dus voor dat ik dit een blunder van het allergrootste formaat vind. Een kinderlijke beginnersfout die ik, eigenlijk een leek op voetbalgebied, zelf nooit zou maken.

PostPosted: 19 Mar 2012 22:12 

Theo was wat mij betreft gister wel motm.
Jij bent gewoon anti Theo.
Anita doet het beter op die positie dat lijkt me duidelijk, maar we gaan Theo in de strijd om de titel nog hard nodig hebben denk ik.

PostPosted: 19 Mar 2012 22:14 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Kracht bij Janssen ondermaats? Ja joh! Voor een cross pass is een zuchtje wind genoeg :roll:

Overigens zou een blok Anita - Strootman in 't Nederlands Elftal ideaal zijn. Zowel voetballend als verdedigend sterk.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 19 Mar 2012 22:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Janssen was 1e helft dramatisch, daarna tegen 10 man van een degradatiekandidaat uit vorm. Een prachtige assist en een paar crossballetjes en hij is ineens weer goed en Motm en in vorm. Dat wordt elke wedstrijd van hem verwacht en niet 1 helftje tegen 10 man van Ado, waar hij alle ruimte krijgt...

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 19 Mar 2012 22:21 

Dat roepen RG en ik al maanden. Reken maar eens de punten uit die Ajax haalt met Anita op CVM en zonder Anita. Je zult schrikwekkende cijfers krijgen. Ook vorig seizoen in de 2e seizoenshelft gingen 2 competitieduellen verloren. Tegen Utrecht en tegen Ado. Mogen jullie eens raden wie toen niet op CVM speelde!
Anita is een topper, na Vertonghen de beste speler uit de selectie.

PostPosted: 19 Mar 2012 22:26 
Erelid

ajax 4 ever wrote:
Theo was wat mij betreft gister wel motm.
Jij bent gewoon anti Theo.
Anita doet het beter op die positie dat lijkt me duidelijk, maar we gaan Theo in de strijd om de titel nog hard nodig hebben denk ik.
@Ajax 4 ever: Oh, nu zou ik ineens anti Theo zijn? Nee, ik ben niet anti Theo. Ik ben tegen geen enkele speler van Ajax. Ik vind het alleen een groot probleem als spelers niet voldoen, maar toch opgesteld blijven worden, zoals bij Janssen het geval is. In de hoop dat er nog een keer iets goeds uitkomt wat duidelijk niet gaat gebeuren.

@Ovenwant: Ok, kracht is dan misschien een kleine voldoende, maar leuk dat je 1 aspect uitlicht ipv er eens inhoudelijk op in te gaan. Theo voldoet zelfs niet als aanvallende middenvelder van Ajax en voldoet triljoenmiljard000000% niet als VMC bij Ajax.

En over dat blok Anita-Strootman. Klinkt aardig, maar wel over een jaar of 5. Wanneer De Jong, van Bommel, VDV en Sneijder over the top zijn.

@Abruzzi: Je hebt gelijk.

Als we trouwens nog eens kijken naar die aspecten voor een VMC voldoet Anita aan alle aspecten die benodigd zijn voor de VMC positie.

PostPosted: 19 Mar 2012 22:35 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Waarom zou ik er verder op ingaan als je voor de rest gelijk hebt in mijn ogen?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

Post new topic  Reply to topic  [ 391 posts ]  1 2 3 4 5 16  Next

All times are UTC+02:00