Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 708 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kasper Dolberg
PostPosted: 17 Aug 2019 00:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Daar ziet het voorlopig alleszins niet naar uit Toby, als we TH en Overmars moet geloven.

Al speelde Olmo vanavond niet. ;)

PostPosted: 17 Aug 2019 07:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Volgens Hans Kraaij jr. is er geen sprake van dat Ajax Dolberg wil verkopen. Benieuwd hoe goed zijn bronnen zijn.

PostPosted: 17 Aug 2019 09:01 

343 wrote:
Ook VI meldt het. Grotere kans dat AJAX Dolberg gaat verkopen aan Nice.
https://www.vi.nl/nieuws/nice-grijpt-de ... ng-dolberg
Zou het ongelooflijk vinden als AJAX dit geld niet zou herinvesteren in een middenvelder.
Met zou mij niks verbazen gezien het niveau van de technische leiding wat aankopen betreft.
2/3 Van het middenveld weg en daar spelers zetten die voor het elftal elders beter tot hun recht komen of opvullen met middelmaat.
Ze zijn stekeblind.

PostPosted: 17 Aug 2019 09:12 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Gewoon Dolberg verkopen en Olmo halen... niet zo moeilijk doen, we hebben geld zat man.. en het middenveld loopt voor geen klote.

PostPosted: 17 Aug 2019 11:42 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
rebuah wrote:
Daar ziet het voorlopig alleszins niet naar uit Toby, als we TH en Overmars moet geloven.

Al speelde Olmo vanavond niet. ;)
Ja, maar of we ze moeten geloven?
Volgens Hans Kraaij jr. is er geen sprake van dat Ajax Dolberg wil verkopen. Benieuwd hoe goed zijn bronnen zijn.
Die l*lt ook maar wat.
Swart verklapt bij NH Nieuws: 'Dolberg is weg'
https://sportnieuws.nl/voetbal/transfer ... rkocht-is/

PostPosted: 17 Aug 2019 12:25 
Beheerder

De onderhandelingen met Nice gaan de goede kant op.
https://twitter.com/GFFN/status/1162667136491409409

PostPosted: 17 Aug 2019 12:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zou het jammer vinden als hij gaat. Weer een speler waar je de potentie kan zien die het bij Ajax niet gaat halen. Net als Cerny, Riedewald, Fischer, Bazoer, Andersen en eerder misschien ook wel een v.d. Wiel, Lodeiro,

PostPosted: 17 Aug 2019 13:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
DeRuit wrote:
Zou het jammer vinden als hij gaat. Weer een speler waar je de potentie kan zien die het bij Ajax niet gaat halen. Net als Cerny, Riedewald, Fischer, Bazoer, Andersen en eerder misschien ook wel een v.d. Wiel, Lodeiro,
Dolberg is toch wel het opmerkelijkste. Hij is ook de enige die echt een seizoen lang top heeft gepresteerd. Fischer liet het alleen in de Eredivisie zien en raakte geblesseerd. Van der Wiel heeft gewoon veel gespeeld bij PSG.

Cerny, Riedewald, Bazoer, Andersen en ook El Ghazi, Boilesen, Tete en Krishna hadden allemaal potentie, maar zijn nooit echt verder gekomen dan een paar leuke wedstrijdjes om verschillende redenen.

PostPosted: 17 Aug 2019 13:29 

guy_ajax wrote:
DeRuit wrote:
Dolberg is toch wel het opmerkelijkste. Hij is ook de enige die echt een seizoen lang top heeft gepresteerd. Fischer liet het alleen in de Eredivisie zien en raakte geblesseerd. Van der Wiel heeft gewoon veel gespeeld bij PSG.

Cerny, Riedewald, Bazoer, Andersen en ook El Ghazi, Boilesen, Tete en Krishna hadden allemaal potentie, maar zijn nooit echt verder gekomen dan een paar leuke wedstrijdjes om verschillende redenen.
El Ghazi, Tete en Kishna heb ik bewust niet genoemd. Die laatste had gewoon slechte knieen en is gaan cashen. Daarna ook weer geblesseerd geweest dus een begrijpelijke keuze. Tete was verdedigend prima en snel. Moest vaak zijn fouten herstellen en daarom spectaculair. Maar niet uitzonderlijk goed. El Ghazi heb ik ook nooit speciaal gevonden.

Vroeg me af of ze deze jongens mentaal beter kunnen conditioneren zodat er toch een paar wel slagen of dat je daar weinig aan kan doen en ze dus toch niet genoeg ( mentaal ) talent hebben om te slagen in de echte top.

PostPosted: 18 Aug 2019 09:24 

Dolberg zou 25 miljoen (moeten) opbrengen. Toch wel een stevig bedrag gezien zijn prestaties de laatste jaren.

Als je daar dan Olmo voor terug kan halen..

PostPosted: 18 Aug 2019 10:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Dolberg zou 25 miljoen (moeten) opbrengen. Toch wel een stevig bedrag gezien zijn prestaties de laatste jaren.

Als je daar dan Olmo voor terug kan halen..
Zou kunnen oplopen tot 25 miljoen had ik begrepen. Dat is iets heel anders natuurlijk. We moeten eerst weten wat het basisbedrag is dat ze nu betalen en wat die bonus clausules zijn. Om in te schatten hoe waarschijnlijk het is dat we die krijgen in de toekomst.

Daarnaast hoop ik dat Marc minstens 20% doorverkoop percentage heeft bedongen.

PostPosted: 18 Aug 2019 12:07 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
25 miljoen euro is gewoon een heel mooi bedrag als Ajax dat er voor kan krijgen, ook al is het 25 miljoen inclusief bonussen.
Met dat geld kan Ajax makkelijk Olmo kopen, Ajax heeft ook nog heel veel geld over van de andere transfers, + CL miljoenen.
Ik zou het positief vinden als je doorselecteert, Traore kan dan als backup ook wat minuten kunnen maken.

PostPosted: 18 Aug 2019 12:20 

Morfe0 wrote:
25 miljoen euro is gewoon een heel mooi bedrag als Ajax dat er voor kan krijgen, ook al is het 25 miljoen inclusief bonussen.
Met dat geld kan Ajax makkelijk Olmo kopen, Ajax heeft ook nog heel veel geld over van de andere transfers, + CL miljoenen.
Ik zou het positief vinden als je doorselecteert, Traore kan dan als backup ook wat minuten kunnen maken.
Inderdaad. Want zelfs bij een uitstekend seizoen in Nice bv. kom je volgend jaar weer in dezelfde situatie terecht. Gaat hij dan wél goed passen in het systeem dat ten Hag ambieert te spelen? Traoré dan een jaar verder, Brobbey. Tadic die er blijft rondlopen.

Dus wellicht in teamverband beter dat je hem door selecteert als je dit soort bedragen ervoor kan vangen.

PostPosted: 18 Aug 2019 12:34 

Als Overmars hem verkoopt voor 25 miljoen doet hij uitstekende zaken.

PostPosted: 18 Aug 2019 12:50 

Toch van mening dat wanneer Donny minder als centrumspits speelt ( dus zoals nadat Huntelaar ingebracht werd ) dat Dolberg het beter zou doen. Vaak zie je wanneer Dolberg speelt dat Donny nog steeds op de penaltystip uitkomt aan het eind van een aanval. Huntelaar staat daar ook altijd dus dan is v.d. Beek daar minder te vinden.

PostPosted: 18 Aug 2019 23:59 
Beheerder

Bijna naar Nice voor 20 miljoen euro minimaal.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 1574768645
Volgens VI door bonussen 25 miljoen euro.
https://www.vi.nl/nieuws/dolberg-op-weg ... oord-clubs#_=_

Misschien nog een addertje onder het gras vanwege overname van Nice.
https://twitter.com/JurrVanWessem/statu ... 8301504512

PostPosted: 19 Aug 2019 08:21 

20 mil excl is gewoon zeer netjes gedaan door Overmars. Prima gedaan en weer een stukje gesneden in de selectie. Nu nog de spelers die niets meer toevoegen.

PostPosted: 19 Aug 2019 08:26 

Snake wrote:
20 mil excl is gewoon zeer netjes gedaan door Overmars. Prima gedaan en weer een stukje gesneden in de selectie. Nu nog de spelers die niets meer toevoegen.
Ik ben zeer kritisch op Overmars maar dit doet hij goed als het doorgaat. Tot nu toe samen met de verkoop van Kristensen en de komst van Martinez lichtpunten deze transferperiode.
Ik zou geen nieuwe spits halen. Traoré, Danillo en Brobbey dienen zich aan. Is voldoende achter Tadic en Huntelaar.
Ben wel benieuwd of er nu nog wat aan het middenveld gedaan wordt. Dat is imo noodzakelijk.

PostPosted: 19 Aug 2019 08:30 

renemar wrote:
Snake wrote:
Ik ben zeer kritisch op Overmars maar dit doet hij goed als het doorgaat. Tot nu toe samen met de verkoop van Kristensen en de komst van Martinez lichtpunten deze transferperiode.
Ik zou geen nieuwe spits halen. Traoré, Danillo en Brobbey dienen zich aan. Is voldoende achter Tadic en Huntelaar.
Ben wel benieuwd of er nu nog wat aan het middenveld gedaan wordt. Dat is imo noodzakelijk.
Sinkgraven is ook nog wel prima verkocht imo.

Maar eens, qua spitsbezetting is het echt ruimschoots voldoende. Ik denk dat Traoré niet zo lang nodig heeft om het niveau van Dolberg te halen, en er voorbij te gaan zelfs. Tot die tijd heb je Tadic en Huntelaar en dat is echt meer dan prima. Ik vind het zelfs heel luxe, net als afgelopen zaterdag. 2 blessures en je kunt gewoon Neres en Huntelaar brengen. Je gaat er niet eens zoveel op achteruit. Dat is lekker.

PostPosted: 19 Aug 2019 08:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Toch een erg dubbel gevoel hierover. Hij presteert natuurlijk al twee seizoenen lang bijna niks, dus dan moet je gewoon doorschakelen Ajax zijnde. Aan de andere kant weet je wat hij kan, af en toe laat hij dat ook nog zien en dat is dan zó goed. Je wil zo graag dat dat er structureel uitkomt, want dan heb je echt een topper in huis.

Voor alle partijen lijkt me dit uiteindelijk wel het beste. Ik hoop dat Kasper zijn vorm (en plezier?) weer terugvindt bij Nice en Ajax krijgt nog een heel mooie transfersom.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 19 Aug 2019 10:17 

20 miljoen oplopend tot 25 door bonussen klinkt als een prima deal. Prachtige voetballer in potentieel, maar het komt er nu al jaren niet uit. Merk ook dat ik teleurgesteld ben als hij opgesteld wordt.

Hopelijk haalt Ajax nu een goede 6, Sander Berge bij voorkeur. Zou in 1 klap het elftal veel sterker maken. Helaas zie ik Ajax niemand halen of het moet die Olmo zijn. Weer een aanvaller / aanvallende middenvelder. Balans nog verder zoek.

PostPosted: 19 Aug 2019 11:44 

de dominee wrote:
20 miljoen oplopend tot 25 door bonussen klinkt als een prima deal. Prachtige voetballer in potentieel, maar het komt er nu al jaren niet uit. Merk ook dat ik teleurgesteld ben als hij opgesteld wordt.

Hopelijk haalt Ajax nu een goede 6, Sander Berge bij voorkeur. Zou in 1 klap het elftal veel sterker maken. Helaas zie ik Ajax niemand halen of het moet die Olmo zijn. Weer een aanvaller / aanvallende middenvelder. Balans nog verder zoek.
Vraag me wel echt af wat de gedachtegang is bij de technische staf als ze Dolberg laten gaan. Want ik ben een groot voorstander van het herinvesteren van zijn opgebrachte transfersom in de komst van Olmo, maar ik ben het ook helemaal eens met jouw kijk de dominee, dat eigenlijk het grootste 'gat' op de '6' positie lijkt te liggen.

Tenzij ze Alvarez voor die plek nu echt zien en het vertrouwen in Schuurs houden voor de opvolging van de Ligt. Of Donny een linie terughalen voor naast Blind als ze Olmo op CAM willen zetten..

PostPosted: 19 Aug 2019 12:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik zie dat 'gat op 6' niet zo alleen wordt het de vraag hoe Ajax dit gaat oplossen omdat je Frenkie De Jong simpelweg niet kunt vervangen.

Begin vorig jaar was er ook kritiek mbt de invulling naast Frenkie en liep het ook niet zo soepel als maanden erna. Dat heeft tijd nodig. Ook De Ligt is weg en de hele organisatie is gewoon anders mede ook omdat je (buitenlandse) aankopen daar hebt staan of spelers, die er (nog) niet veel gestaan hebben.

Als je het elftal nu ziet, zie ik Martinez positief opvallen en Blind doet het ook zeer goed als middenvelder. Schone was er begin vorig jaar ook nog niet bij dus dat die weg is, streep ik tegenelkaar weg. Ik vind Marin ook positief opvallen. Die heeft nog even nodig en staat er dan. Ben ik van overtuigd.

Ik denk verder ook, dat de aankoop van Alvarez betekend, dat ze geen verdedigende middenvelder meer gaan kopen. Ook Dest doet het prima dus Mazraoui is een extra optie. Met Alvarez heb je ook nog iemand die daar kan spelen.

Ik denk en hoop eerder dat ze voorin nog iets doen. Dolberg gaat weg en dat betekend dat je een buitenspeler kwijtraakt omdat Tadic vaste spits wordt. Ook als Vd Beek geblesseerd raakt (of langs Blind speelt) zal of Ziyech of Promes op 10 gaan spelen wat ook weer betekend dat je een buitenspeler op een andere positie neerzet. Dan wordt het ineens een stuk krapper voorin.

Ik weet niet of Ajax echt nog iets gaat doen. Die Olmo zou wel passen omdat hij zowel aanvallende middenvelder kan spelen maar vanaf de zijkanten.

PostPosted: 19 Aug 2019 12:35 

de dominee wrote:

Vraag me wel echt af wat de gedachtegang is bij de technische staf als ze Dolberg laten gaan. Want ik ben een groot voorstander van het herinvesteren van zijn opgebrachte transfersom in de komst van Olmo, maar ik ben het ook helemaal eens met jouw kijk de dominee, dat eigenlijk het grootste 'gat' op de '6' positie lijkt te liggen.

Tenzij ze Alvarez voor die plek nu echt zien en het vertrouwen in Schuurs houden voor de opvolging van de Ligt. Of Donny een linie terughalen voor naast Blind als ze Olmo op CAM willen zetten..
Op de vleugels wordt de spoeling juist dun wanneer je Tadic als vaste spits gebruikt. Dan houd je Ziyech, Neres en Promes over. Op het middenveld kan je ook Martinez, Blind of Alvarez gebruiken. Daarachter heb je nog talenten als Ekkelenkamp, Gravenberch, Lang, Mendez nu en evt Jensen of Taylor. Op de vleugels heb je dan Kuhn maar dat is geen echte vleugelspeler en ook beter in de spits of op 10. Lang, maar daar geldt hetzelfde voor.

PostPosted: 19 Aug 2019 13:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
DeRuit wrote:
Op de vleugels wordt de spoeling juist dun wanneer je Tadic als vaste spits gebruikt. Dan houd je Ziyech, Neres en Promes over. Op het middenveld kan je ook Martinez, Blind of Alvarez gebruiken. Daarachter heb je nog talenten als Ekkelenkamp, Gravenberch, Lang, Mendez nu en evt Jensen of Taylor. Op de vleugels heb je dan Kuhn maar dat is geen echte vleugelspeler en ook beter in de spits of op 10. Lang, maar daar geldt hetzelfde voor.
Als Tadic eerste spits wordt, wil dat toch niet zeggen dat hij niet meer op de vleugels kan? Mochten Promes en Neres geblesseerd zijn kun je gewoon Tadic op links zetten en Huntelaar in de spits.

Aanvallers hebben we echt niet meer nodig.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 708 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29  Next

All times are UTC+02:00