Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 708 posts ]  Previous   1 24 25 26 27 28 29  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kasper Dolberg
PostPosted: 15 Aug 2019 11:19 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Volgens deze bron willen ze een eerste bod van meer dan 10 miljoen neerleggen.
http://www.footmercato.net/ligue-1/tran ... ontent=top

Ik zou hem voor 15 miljoen + doorverkoop percentage laten gaan hoor.

PostPosted: 15 Aug 2019 11:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Morfe0 wrote:
Volgens deze bron willen ze een eerste bod van meer dan 10 miljoen neerleggen.
http://www.footmercato.net/ligue-1/tran ... ontent=top

Ik zou hem voor 15 miljoen + doorverkoop percentage laten gaan hoor.
Ik zou echt een terugkoop clausule erin zetten of hem voor minder laten gaan en echt met een gigantisch hoog doorverkooppercentage.

Eén aardig seizoen in Frankrijk of Duitsland en hij kan 80-140 miljoen opleveren, hé. Gezien het talent van Dolberg is het wel een risico van 5-10 miljoen waard vind ik.

PostPosted: 15 Aug 2019 12:00 

10 miljoen is prima. Doorverkoop percentage erop van 25% en gaan. We moeten door.

PostPosted: 15 Aug 2019 12:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
Ik zou het toch eeuwig zonde vinden als zijn potentieel er niet uitkomt. Altijd een zwak gehad voor dit ijskonijn. Geen idee wat er met hem aan de hand is, maar het ziet er niet goed uit.

Hoop voor hem dat hij de draad weer op kan pakken. Kan me helaas voorstellen dat het niet bij Ajax is.

Zeker een substantieel doorverkoop % afdwingen (initiële som kan kleiner zijn), want als het eruit komt kan je daar nog leuk geld aan verdienen. €10-15m + 20% oid.

PostPosted: 15 Aug 2019 13:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Lage transfersom en hoog doorverkoop percentage bedingen. Als hij zijn vorm hervindt en verkocht word, dan hebben we al bij al alsnog een mooie som ontvangen.

PostPosted: 16 Aug 2019 08:04 
Erelid

Dus Ajax zit hoog in de boom omtrent Dolberg, want die meer dan 10 miljoen bod van Nice is veels te laag aldus Telesport, en willen hem nu verhuren aan Hoffenheim als er geen hogere boden komen.
Ben benieuwd.

PostPosted: 16 Aug 2019 08:40 

Verhuren zou ik dom vinden. Ik verwacht dat na dit seizoen (mss. dit seizoen al) Traoré onze spits gaat worden. Daarachter zit Brobbey. Waarom Dolberg na dit seizoen terughalen? Zit hij dzez jongens in de weg.
Of het moet zijn om hem, als hij het daar goed is, voor meer geld te kunnen verkopen. Gevaar is dat hij minder waard wordt als hij daar ook faalt. En die kans schat ik hoger in.

PostPosted: 16 Aug 2019 09:06 
Erelid

renemar wrote:
Verhuren zou ik dom vinden. Ik verwacht dat na dit seizoen (mss. dit seizoen al) Traoré onze spits gaat worden. Daarachter zit Brobbey. Waarom Dolberg na dit seizoen terughalen? Zit hij dzez jongens in de weg.
Of het moet zijn om hem, als hij het daar goed is, voor meer geld te kunnen verkopen. Gevaar is dat hij minder waard wordt als hij daar ook faalt. En die kans schat ik hoger in.
Als je hem verhuurt aan hoffenheim en hij scoort daar aan de lopende band in Duitsland kan je hem volgende zomer met een 2 jaar contract voor een hogere transfersom verkopen.

PostPosted: 16 Aug 2019 10:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Morfe0 wrote:
renemar wrote:
Als je hem verhuurt aan hoffenheim en hij scoort daar aan de lopende band in Duitsland kan je hem volgende zomer met een 2 jaar contract voor een hogere transfersom verkopen.
Brobbey is dan nog steeds net 17 of 18. Donny is dan waarschijnlijk weg, dus als je dan iemand haalt die niet in de opbouw al naast Dolberg gaat staan dan heeft hij ook meer kans om uit te groeien tot een topspits bij ons.

PostPosted: 16 Aug 2019 10:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Er zijn meerdere scenario's mogelijk:

1. Verhuren zonder aankoop optie omdat je nog in hem gelooft
2. Verhuren zonder aankoop optie in de hoop dat hij zijn vorm hervindt en je hem voor meer geld kunt verkopen (maar hoe lang loopt zijn contract dan nog?)
3. Verhuren met aankooptie met de voorwaarden die Marc Overmars bepaald
4. Verkopen voor de hoogst mogelijke prijs met een laag doorverkoop percentage
5. Verkopen voor een lagere prijs maar met een hoog doorverkoop percentage. Indien hij een mooie transfersom maakt profiteer je mee.
6. Behouden, want we hebben hem nog hard nodig.

Zeg het maar ladies en gentlemen, welke optie heeft jullie voorkeur?

Last edited by rebuah on 16 Aug 2019 14:32, edited 1 time in total.

PostPosted: 16 Aug 2019 11:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
rebuah wrote:
Er zijn meerdere scenario's mogelijk:

1. Verhuren zonder aankoop optie omdat je nog in hem gelooft
2. Verhuren zonder aankoop optie in de hoop dat hij zijn vorm hervindt en je hem voor meer geld kunt verkopen (maar hoe lang loopt zijn contract dan nog?)
3. Verhuren met aankooptie met de voorwaarden die Marc Overmars bepaald
4. Verkopen voor de hoogst mogelijke prijs met een laag doorverkoop percentage
5. Verkopen voor een lagere prijs maar met een hoog doorverkoop percentage. Indien hij een mooie transfersom maakt profiteer je mee.

Zeg het maar ladies en gentlemen, welke optie heeft jullie voorkeur?
1.

PostPosted: 16 Aug 2019 11:14 

PostPosted: 16 Aug 2019 11:23 

Ajaciedjuh wrote:
Dat zal allemaal wel meevallen. Bezetting is meer dan genoeg nu met Tadic, Huntelaar en Traore.

PostPosted: 16 Aug 2019 11:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik twijfel echt.
Ik heb heel lang geloofd in Dolberg. Eigenlijk nog tot de JC schaal aan toe maar als je deze Dolberg analyseert, weet ik niet hoe hij er nu voor staat. Natuurlijk is vertrouwen heel belangrijk en volgens heeft hij dit wel altijd gehad.

Alleen als je hem de laatste wedstrijden ziet (ook eind vorig seizoen) dan zijn er functionele zaken als balaanname, goed wegdraaien, bal bijhouden en afronden die maar niet beter worden. Hij werkt hard (of het oogt dat hij harder werkt) maar zijn eerste aanname is vaak al niet goed. En als hij eens een bal heeft dan doet hij juist net iets wat hij niet moet doen. Kan ook te maken hebben dat hij de druk zo hoog opvoert voor zichzelf om zich te bewijzen, dat hij wil presteren.

De Dolberg van het eerste half jaar was ook een momentenvoetballer. Geen soort van Tadic-spits. Alleen door zijn klasse, besliste hij vaak ijskoud wedstrijden. Die stap om meer een teamspeler te worden en een Ajaxspits is hem nog steeds niet gelukt. Mede ook door een langdurige blessure maar vorig jaar was toch matig. Niet goed genoeg voor een topspits bij Ajax tot dusver.

Ik denk ook, dat Dolberg meer geschikt is voor een ander systeem. Onder Bosz stond hij ook in de spits maar was Traore eigenlijk voorin de blikvanger waar Dolberg goed van profiteerde. Dolberg zal in mijn ogen beter renderen in een ander systeem waar hij wat vrijer kan spelen. Meer op intiuitie.

Wie weet kan Schreuder weer het beste in hem naar bovenhalen maar dan moet je ook goed kijken in wat voor systeem. Wie weet wordt hij topscoorder in Duitsland in een 4-4-2 systeem maar dan moet je als Ajax zijnde hem ook niet terugnemen want zo speel je zelf niet. Dat vind ik ook het gevaar met Dolberg - bij goede prestaties - om hem terug te halen.

Met Tadic, Traore, Danilo en Brobbey heb je eigenlijk genoeg alternatieven. Ook voor na dit jaar. En deze Huntelaar zou je er volgend seizoen ook nog bij kunnen houden. Die lijkt aan zijn tweede jeugd te zijn begonnen.

Daarnaast heeft Ajax genoeg financiele middelen om nu of in de winterstop nog een talent te halen, die dan wat kan wennen en volgend seizoen kan aansluiten.

Ik heb lang getwijfeld maar je moet soms ook moeilijke knopen doorhakken.

Liefst gewoon verkopen. Hoe dat is aan Overmars.
Ik denk, dat Dolberg nooit meer dat nivo van het eerste half jaar gaat halen.

PostPosted: 16 Aug 2019 12:07 

Ik zou hem in ieder geval verkopen. Het ligt aan de transfersom en doorverkoop percentage wat het beste is. OP het eerste gezicht zou ik hem verkopen voor het hoogste bedrag.

PostPosted: 16 Aug 2019 12:12 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Daar neig ik ondertussen ook naar.

PostPosted: 16 Aug 2019 14:01 

5.

PostPosted: 16 Aug 2019 15:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): De Jong
Droomaankoop: Propper
Ik was een fan van Dolberg maar ik vind dat Ajax véél te traag schakelt met spelers die in principe langere tijd niet hun beoogde niveau halen.

Spelers moeten worden beoordeeld op de impact die ze hebben in Champions League wedstrijden of belangrijke wedstrijden in de eredivisie. In beiden komt Dolberg helaas al langere tijd tekort. Als Ajax zich wil meten met de Europese top moeten ze ook sneller schakelen wanneer een speler niet voldoet. Prima idee om hem te verhuren als ze nog steeds vertrouwen hebben in zijn capaciteiten.

PostPosted: 16 Aug 2019 15:11 

Als kind deed ik een paar keer mee bij een atletiekvereniging.

Voor elke training deden ze daar een potje voetbal. Toevallig lukte de eerste twee potjes alles.

De kracht van eerste indrukken deed zijn werk. Die gasten dachten dat ik een soort geweldenaar was.

Ik ben toen snel gestopt voor ze erachter kwamen dat ik er eigenlijk weinig van kon.

Dolberg daarentegen is helaas nog drie jaar blijven aanmodderen, chronisch lijdend onder onze veel te hoge verwachtingen die gebaseerd zijn op een handvol aardige momenten uit zijn eerste seizoen (een paar keer wegdraaien, droge knallen en de stift).

PostPosted: 16 Aug 2019 15:33 
Beheerder

Ik was een fan van Dolberg maar ik vind dat Ajax véél te traag schakelt met spelers die in principe langere tijd niet hun beoogde niveau halen.

Spelers moeten worden beoordeeld op de impact die ze hebben in Champions League wedstrijden of belangrijke wedstrijden in de eredivisie. In beiden komt Dolberg helaas al langere tijd tekort. Als Ajax zich wil meten met de Europese top moeten ze ook sneller schakelen wanneer een speler niet voldoet. Prima idee om hem te verhuren als ze nog steeds vertrouwen hebben in zijn capaciteiten.
Welkom, Martijn! :ajaxsjaal:
Eens. Het aankoopbeleid is al verbeterd, maar nog steeds niet optimaal.

PostPosted: 16 Aug 2019 16:26 
Beheerder

Voor Dolberg zijn meer geïnteresseerden dan alleen Hoffenheim. Kans wel groot dat hij aan de Duitsers wordt verhuurd. Ajax zal geen vervanger aantrekken!
https://twitter.com/marcotimmer/status/ ... 8705759232

PostPosted: 16 Aug 2019 17:31 
Erelid

Lijkt mij de beste optie. Vervanger is inderdaad niet nodig.

PostPosted: 16 Aug 2019 20:37 
Beheerder

Volgens Valentijn Driessen wil de zaakwaarnemer zelf meer geld krijgen van Hoffenheim. Dat kreeg hij niet. Daarom onderhandelen ze nu met Nice. (Veronice Inside).

PostPosted: 16 Aug 2019 20:40 
Erelid

343 wrote:
Volgens Valentijn Driessen wil de zaakwaarnemer zelf meer geld krijgen van Hoffenheim. Dat kreeg hij niet. Daarom onderhandelen ze nu met Nice. (Veronice Inside).
Huh ik snap het niet meer, Hoffenheim wil hem huren, dus hoezo meer geld voor zaakwaarnemer?
Nice wil hem naar schijnt kopen aldus Franse media.. ik weet het niet meer.

PostPosted: 16 Aug 2019 22:25 
Beheerder

Ook VI meldt het. Grotere kans dat AJAX Dolberg gaat verkopen aan Nice.
https://www.vi.nl/nieuws/nice-grijpt-de ... ng-dolberg
Zou het ongelooflijk vinden als AJAX dit geld niet zou herinvesteren in een middenvelder.

Post new topic  Reply to topic  [ 708 posts ]  Previous   1 24 25 26 27 28 29  Next

All times are UTC+02:00