Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 603 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24 25  Next
Author Message
 Post subject: Re: Daley Sinkgraven
PostPosted: 21 Jan 2019 05:06 

Omdat we dus een linksback missen en ze Wober hebben laten gaan, zit er nu niks anders op dat onze nieuwe Argentijn vanaf nu in de basis staat en blind naar linksback gaat. Ajax 1 is op dit moment niet het juiste medium om iemand wedstrijdritme op te laten doen. Sinkgraven kan invallen, maar dat lijkt me alleen verstandig als we met 4-0 voorstaan. Ik zie het donker in. Het wordt hem niet meer.

PostPosted: 21 Jan 2019 07:51 

Een leek ziet dat het nooit een goede back wordt, maar de ts ziet het niet. Het is niet te geloven maar ze zien het gewoon niet. Zooitje ongeregeld.

PostPosted: 21 Jan 2019 12:22 

Als hij er (langdurig) uit ligt zou dat weleens de puzzel compleet kunnen maken. De Boer had dat geluk ook vaak.

Ik zie op dit moment wat meer in Magallan centraal en Blind linksback. Denk dat dat tegen Lammers wellicht ook beter had gefunctioneerd, mede omdat Blind geen vat op hem kreeg.

PostPosted: 22 Jan 2019 09:45 
Erelid

Een leek ziet dat het nooit een goede back wordt, maar de ts ziet het niet. Het is niet te geloven maar ze zien het gewoon niet. Zooitje ongeregeld.
Man man man wat een stemmingmakerij en waan van de dag weer, we spelen 4-4 tegen een middenmotor die ook nog eens 3 belangrijke middenvelders miste en het ligt aan een linksback?

Misschien even wat wedstrijden terugkijken van het Ajax onder van Gaal, net als nu een selectie met enkele zeer grote talenten, enkele ervaren ouderen en een aantal middelmatige spelers. Het maakte geen reet uit als er 1 of 2 toppers niet meededen en middelmatige spelers die plekken invulden. Het elftal zorgde dat de middelmatige spelers mee konden voetballen, bij wijze van spreken had de materiaalman nog mee kunnen doen. De toppers stonden op en lieten de invallers nooit verzuipen.

Vergelijk dat eens met het "presteren" van onze so called toppers afgelopen zondag. In een thuiswedstrijd tegen Heerenveen hoor je nooit maar dan ook nooit afhankelijk te zijn van een foutje van een individu. Zo makkelijk om er 1 speler uit te pikken en de technische staf hiervoor incompetent te noemen. Net of Wober het als gekunstelde houterige back beter had gedaan tegen de snelle en wendbare van Bergen.

In het veld moet je dit soort dingen herkennen als speler en als een de Jong en Schone (en Blind) de pass eruit halen of meer in de zone spelen van De Ligt en/ of Blind om de 1 tegen 1 eruit te halen in de omschakeling. De ruimte gezien die Sam Lammers de hele wedstrijd heeft gehad?

PostPosted: 22 Jan 2019 09:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Natuurlijk moet je het gelijkspel het hele team aanrekenen, maar twee van de vier tegendoelpunten kwamen toch echt omdat Sinkgraven werd gedold. Tagliafico had dat never nooit laten gebeuren.

PostPosted: 22 Jan 2019 10:02 

Peter79 wrote:
Man man man wat een stemmingmakerij en waan van de dag weer, we spelen 4-4 tegen een middenmotor die ook nog eens 3 belangrijke middenvelders miste en het ligt aan een linksback?

Misschien even wat wedstrijden terugkijken van het Ajax onder van Gaal, net als nu een selectie met enkele zeer grote talenten, enkele ervaren ouderen en een aantal middelmatige spelers. Het maakte geen reet uit als er 1 of 2 toppers niet meededen en middelmatige spelers die plekken invulden. Het elftal zorgde dat de middelmatige spelers mee konden voetballen, bij wijze van spreken had de materiaalman nog mee kunnen doen. De toppers stonden op en lieten de invallers nooit verzuipen.

Vergelijk dat eens met het "presteren" van onze so called toppers afgelopen zondag. In een thuiswedstrijd tegen Heerenveen hoor je nooit maar dan ook nooit afhankelijk te zijn van een foutje van een individu. Zo makkelijk om er 1 speler uit te pikken en de technische staf hiervoor incompetent te noemen. Net of Wober het als gekunstelde houterige back beter had gedaan tegen de snelle en wendbare van Bergen.

In het veld moet je dit soort dingen herkennen als speler en als een de Jong en Schone (en Blind) de pass eruit halen of meer in de zone spelen van De Ligt en/ of Blind om de 1 tegen 1 eruit te halen in de omschakeling. De ruimte gezien die Sam Lammers de hele wedstrijd heeft gehad?
Dat ventje stond ik een keer naast me in de Bijenkorf... als ik een keer hard had geniest had ie in de Kalverstraat gelegen. En dat moet verdediger worden bij Ajax, onze zgn. rots in branding linksachter? Mn zoontje van 8 gaat daar nog voorbij

PostPosted: 22 Jan 2019 10:10 
Erelid

Aan zijn postuur ligt het niet, hij heeft gewoon niet de verdedigende instelling. Hij is een technische middenvelder en moet daar dan ook staan. Liever Sinkgraven als aanvallende middenvelder dan Labyad.

PostPosted: 22 Jan 2019 12:01 

geenidee4 wrote:
Aan zijn postuur ligt het niet, hij heeft gewoon niet de verdedigende instelling. Hij is een technische middenvelder en moet daar dan ook staan. Liever Sinkgraven als aanvallende middenvelder dan Labyad.
Inderdaad. Labyad is ook weggegooid geld.

PostPosted: 22 Jan 2019 19:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Weinig nieuws over Sinkgraven mbt zijn blessure. Het lijkt erop, dat hij er in ieder geval niet langdurig uitligt. Anders hadden we toch wel iets gehoord?

PostPosted: 22 Jan 2019 20:55 

Weinig nieuws over Sinkgraven mbt zijn blessure. Het lijkt erop, dat hij er in ieder geval niet langdurig uitligt. Anders hadden we toch wel iets gehoord?
Had hij niet gewoon last van kramp? Trainde maandag in iedere geval gewoon mee.

PostPosted: 23 Jan 2019 20:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Klopt. Ook op de foto's van AJAX.nl te zien traint hij volledig mee.

PostPosted: 24 Jan 2019 10:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Klopt. Ook op de foto's van AJAX.nl te zien traint hij volledig mee.
Gelukkig.
Vanavond gewoon weer opstellen dan.

PostPosted: 24 Jan 2019 11:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik vind trouwens dat hij er niet goed uitziet. Lijkt ook wel heel erg afgevallen.

PostPosted: 24 Jan 2019 15:37 
Erelid

Voetballend nog steeds erg goed, maar ik schrok ervan hoe hij bij 2 goals "ingreep". Deed me even een beetje denken aan Van der Wiel, Van Rhijn en Emanuelson op de backposities. En laat dat nou net het niveau zijn waar we vanaf moeten.

Moet verdedigend heel snel stappen gaan maken, maar anders zie ik hem liever niet meer zo snel op de back. Ben er wel van geschrokken. Bij Tagliafico had was de 3e goal 100% niet zo makkelijk gemaakt.

PostPosted: 24 Jan 2019 16:29 

Voetballend nog steeds erg goed, maar ik schrok ervan hoe hij bij 2 goals "ingreep". Deed me even een beetje denken aan Van der Wiel, Van Rhijn en Emanuelson op de backposities. En laat dat nou net het niveau zijn waar we vanaf moeten.

Moet verdedigend heel snel stappen gaan maken, maar anders zie ik hem liever niet meer zo snel op de back. Ben er wel van geschrokken. Bij Tagliafico had was de 3e goal 100% niet zo makkelijk gemaakt.
Ben ook gecharmeerd van de voetballer Sinkgraven maar verdedigend moet hij inderdaad nog veel leren. Hoewel hij onder Bosz imo best redelijk verdedigde. Mss. dat zijn lange afwezigheid debet was aan de fouten die hij maakte.
Bij de derde goal stak hij zijn been niet eens uit. Had de bal makkelijk kunnen blokkeren.

PostPosted: 28 Jan 2019 07:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Wat was hij vreselijk slecht. Bosz heeft meer kapot gemaakt dan je lief is door hem om te turnen tot linksback. Sinkgraven kan niet dekken, kan niet op snelheid corrigeren, heeft geen sliding in huis. In niks is het mannetje een verdediger. Hij is een nog slechtere linksback dan de man van 18 miljoen.

PostPosted: 28 Jan 2019 10:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
marx wrote:
Wat was hij vreselijk slecht. Bosz heeft meer kapot gemaakt dan je lief is door hem om te turnen tot linksback. Sinkgraven kan niet dekken, kan niet op snelheid corrigeren, heeft geen sliding in huis. In niks is het mannetje een verdediger. Hij is een nog slechtere linksback dan de man van 18 miljoen.
+1

PostPosted: 28 Jan 2019 13:50 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
marx wrote:
Hij deed het anders behoorlijk hoor onder Bosz. Ik denk dat je het meer op zijn blessures kan gooien. Ik had hem eigenlijk niet meer terug verwacht na zijn laatste zware blessure.

PostPosted: 28 Jan 2019 17:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Ik vond Sinkgraven als linksback een mooie vondst van Bosz. Hij heeft toen ook prima wedstrijd gespeeld en liet toen zien dat hij van meerwaarde kon zijn als aanvallend ingestelde back. In veel wedstrijden die Ajax speelt zijn we toch de bovenliggende partij en komen zijn defensieve tekortkomingen niet zo veel aan het licht.

Zoals hij nu speelt is het echt een gevaar. Tegen Heerenveen zag hij er niet best uit, tegen Feyenoord ook al niet. Die jongen op linksback, dat moeten we voorlopig maar eens even niet meer doen. Dat is geen zekerheidje op het moment. Die maakt teveel fouten en achterin is dat cruciaal. Ook de aanvallende meerwaarde die hij zou hebben zien we nog niet.

Ik weet niet zo goed wat we er op dit moment mee moeten doen.

PostPosted: 28 Jan 2019 19:02 
Erelid

Sinkgraven heeft er zo'n tijd uitgelegen, die moet je gewoon langzaam weer speeltijd gaan geven. Die moet je natuurlijk niet in één van de belangrijkste wedstrijden van het jaar, bij een 4-2 achterstand, op een voor hem nog steeds nieuwe positie, waar hij de week ervoor en vreselijk door de mand viel voor de leeuwen gooien. Daardoor wordt die jongen nu volledig afgebrand en dat is niet helemaal fair.

PostPosted: 10 Mar 2019 19:08 
Erelid

Erger me toch wel aan zijn spel. Zo ontzettend veel gaat achteruit, en als hij een keer leuk naar voren draait levert hij de bal weer simpel in. Ik zie in hem echt nog geen basisspeler. Of ligt het aan de positie waarop hij invalt?

PostPosted: 10 Mar 2019 19:52 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, mee eens. Vielen enorme gaten bij balverlies. Had ook Veltman eerder laten invallen. Die gaan we de volgende ronde echt nodig hebben.

PostPosted: 10 Mar 2019 19:58 
Erelid

343 wrote:
Ja, mee eens. Vielen enorme gaten bij balverlies. Had ook Veltman eerder laten invallen. Die gaan we de volgende ronde echt nodig hebben.
Die moet zeker wel even een wedstrijdje 90 minuten in de benen hebben, alvorens we hem gaan uitspelen in de CL lijkt me. Snap ook niet dat hij deze wedstrijd niet vanaf het begin speelde. Was ideaal om wedstrijdritme op te doen.

PostPosted: 10 Mar 2019 21:37 

IK ben in principe fan van deze jongen. Een technische stylist, echte AJAX speler. Maar vandaag was het helemaal niks. Geen bal naar voren, alles breed of terug. Zo wordt het niks.

PostPosted: 11 Mar 2019 09:20 

geenidee4 wrote:
Erger me toch wel aan zijn spel. Zo ontzettend veel gaat achteruit, en als hij een keer leuk naar voren draait levert hij de bal weer simpel in. Ik zie in hem echt nog geen basisspeler. Of ligt het aan de positie waarop hij invalt?
Ergerde ik me ook aan. Dan krijg je de kans, en dan speel je zo op safe. Van invallers verwacht ik echt veel meer. Dit was niks. Eigenlijk tot op heden nog geen enkele keer iets laten zien als linksback onder Ten Hag.

Post new topic  Reply to topic  [ 603 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24 25  Next

All times are UTC+02:00