Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 603 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 25  Next
Author Message
 Post subject: Re: Daley Sinkgraven
PostPosted: 18 Dec 2018 17:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Mooi.

Mits fit een zeer bruikbare speler die op meerdere posities uit de voeten kan.
Laten we hopen, dat hij nu eens fit blijft.

PostPosted: 18 Dec 2018 17:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Nu eens. hij heeft 1 hele lange blessure of twee lange gehad toch? Daarvoor viel het wel mee dacht ik met hem. Verder wel eens dat het mooi nieuws is.

PostPosted: 18 Dec 2018 17:42 
Erelid

https://www.transfermarkt.nl/daley-sink ... ler/215099

Kijk daar eens. Sinds zijn komst bij Ajax al vaker langere tijd eruit geweest.

Wel mooi dat Ajax het contract verlengd. Mocht hij fit blijven en zijn vorm hervinden is hij fijn om achter de hand te hebben met het naderende vertrek van De Jong. Ander type speler natuurlijk, maar zou dat op zijn manier ook prima kunnen invullen.

PostPosted: 18 Dec 2018 18:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Waar is al dat positivisme op gebaseerd? Ik heb hem al lang afgeschreven. Niet vanwege zijn blessureleed, maar vanwege zijn kwaliteiten. Als middenvelder heeft hij bij Ajax nauwelijks iets laten zien. Hij heeft wel 'iets' maar presteerde hetzelfde als pakweg Andersen. Daarom heeft hij eerst een paar keer op linksbuiten gestaan waarna hij - na niet presteren - als linksback is neergezet omdat Dijks zijn concurrent was.

Een paar jaar terug was het leuk als linksback, maar nu is Ajax het niveau van Sinkgraven ontgroeid. We halen nu de volgende ronde van de Champions League omdat we spelers als Tagliafico, Blind en Tadic hebben aangetrokken; niet omdat we Mazraoui of Sinkgraven hebben omgeturnd tot back. Ja, Mazraoui doet het 'aardig' als rechtsback (met rugdekking van De Ligt); maar stel je kan voor 4 miljoen de tweelingbroer van Tagliafico aantrekken als rechtsback dan moet je dat gewoon doen.

Daarnaast is de voorwaarde ''als hij nu fit blijft'' nou niet iets waar we zomaar even vanuit kunnen gaan gezien de laatste 3 (!) jaar.

PostPosted: 18 Dec 2018 18:52 

Goed nieuws. Sinkgraven is imo een hele fijne technische speler. Onder Bosz speelde hij goed als moderne LB. Is alleen de vraag of hij fit blijft. Gun het hem van harte.

PostPosted: 18 Dec 2018 18:54 

Was gewoon een verademing op linksback. Ja Tagliafico is verder, mag ook wel op zijn leeftijd. Verdedigers worden veel te vroeg afgestreept in Nederland. Ervaring is zo belangrijk daar en ook foutjes worden veel sneller afgestraft dan een fout door een aanvallende speler, daar staat nog een heel team tussen de verloren bal en de goal.

PostPosted: 18 Dec 2018 21:40 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Vind hem anders prima invallen de laatste wedstrijden Guy. Hij beweegt nog prima alle kanten op. We moeten bij hem wel kijken of hij dit kan volhouden, maar ik vind hem wel een typische Ajax voetballer.

PostPosted: 19 Dec 2018 10:27 

guy_ajax wrote:
Een paar jaar terug was het leuk als linksback, maar nu is Ajax het niveau van Sinkgraven ontgroeid. We halen nu de volgende ronde van de Champions League omdat we spelers als Tagliafico, Blind en Tadic hebben aangetrokken; niet omdat we Mazraoui of Sinkgraven hebben omgeturnd tot back. Ja, Mazraoui doet het 'aardig' als rechtsback (met rugdekking van De Ligt); maar stel je kan voor 4 miljoen de tweelingbroer van Tagliafico aantrekken als rechtsback dan moet je dat gewoon doen.
Een paar jaar terug zaten we rond hetzelfde niveau als nu. Nu nog beter, maar qua niveau echt niet zo ver erboven dat Sinkgraven niet meer mee kan. Toen haalden we met hem op linksback ook gewoon de finale van de Europa League. Gebeurt niet dagelijks.

PostPosted: 19 Dec 2018 13:31 
Erelid

Twee jaar geleden bedoel je?

Sinkgraven is in de rust van de heenwedstrijd tegen Schalke 04 gewisseld. De return, de twee wedstrijden tegen Lyon en de finale heeft hij niet mee gedaan net als de twee, wel gewonnen, thuiswedstrijden tegen Legia en Kopenhagen.

Kan daar nou niet echt aan opmaken dat we mede dankzij een goed presterende Sinkgraven zo'n mooi seizoen hebben gehad.
Stel Ajax verkoopt Tagliafico voor 50 miljoen komende zomer; dan moet je toch gewoon een vervanger halen ipv Sinkgraven de kans te geven?

PostPosted: 19 Dec 2018 13:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
guy_ajax wrote:

Sinkgraven is in de rust van de heenwedstrijd tegen Schalke 04 gewisseld. De return, de twee wedstrijden tegen Lyon en de finale heeft hij niet mee gedaan net als de twee, wel gewonnen, thuiswedstrijden tegen Legia en Kopenhagen.

Kan daar nou niet echt aan opmaken dat we mede dankzij een goed presterende Sinkgraven zo'n mooi seizoen hebben gehad.
Stel Ajax verkoopt Tagliafico voor 50 miljoen komende zomer; dan moet je toch gewoon een vervanger halen ipv Sinkgraven de kans te geven?
Dat sowieso. Ik ga er ook niet vanuit dat Ten Hag hem nog ziet als linksback. Hij heeft nu twee keer mogen invallen. Één keer op het middenveld en één keer op linksvoor. Wellicht dat hij vanavond tegen Roda mag aantreden als linksback, maar ik heb het gevoel dat Ten Hag hem meer wilt gebruiken als middenvelder.

PostPosted: 19 Dec 2018 16:54 

guy_ajax wrote:

Tja, zo kan ik Celta erbij pakken waar hij twee keer 90 minuten speelde en Ajax goed voor de dag kwam en resultaat behaalde. Celta stond toen 3e ofzo in de PD, draaide een zeer sterk seizoen. Scorebordjournalistiek, en ook niet helemaal eerlijk omdat Sinkgraven net kwam kijken op deze positie.

Ik zou vooral de komende tijd aankijken hoe Sinkgraven het doet en of hij het überhaupt volhoud. En overigens Tagliafico niet verkopen in de zomer.

PostPosted: 23 Dec 2018 17:02 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik wil hem nog steeds zien als VM. Lijkt me een goede positie voor hem.

PostPosted: 23 Dec 2018 18:35 

Hij zal vast een goed niveau laten zien op de trainingen, dat hij speelminuten krijgt. Zijn uiteindelijke positie zal wel pas volgend seizoen duidelijk worden denk ik. Nu zal hij moeten pakken wat hij pakken kan.

PostPosted: 23 Dec 2018 20:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
DeRuit wrote:
Hij zal vast een goed niveau laten zien op de trainingen, dat hij speelminuten krijgt. Zijn uiteindelijke positie zal wel pas volgend seizoen duidelijk worden denk ik. Nu zal hij moeten pakken wat hij pakken kan.
Zo hebben Ten Hag en Sinkgraven zelf dat ook uitgesproken. Mooi dat hij vandaag ook als linksback mocht spelen. Dat wil dus zeggen dat hij ook voor die positie in aanmerking komt en wat dat betreft een streepje voor heeft op bijvoorbeeld Bakker. Met Tagliafico heb je een waardige back voor het eerste elftal en met een fitte Sinkgraven een goede back-up. Eventueel zijn ook Wöber en Blind daar te gebruiken. Opties genoeg op dit moment.

Wöber vind ik wat onwennig op linksback, hij vult het gezien zijn mogelijkheden goed in maar is voetballend toch wat beperkt. Sinkgraven heeft wat dat betreft een streepje voor. En in negen van de tien wedstrijden is Ajax voetballend beter dan de tegenstander. Wöber is defensief wat beter en vooral in de lucht wint hij meer. Het is ook maar net waar je voor kiest. Met Wöber op linksback kan Mazraoui weer vaker een stuk hoger spelen.

PostPosted: 24 Dec 2018 04:28 

Bakker lijkt nog niet het niveau voor het eerste te hebben, anders had hij wel een keer gespeeld/ingevallen ipv Blind, Wober of nu Sinkgraven. Heeft hij al bijgetekend trouwens (Bakker)? Misschien speelt dat nog mee.

PostPosted: 24 Dec 2018 10:30 

Leonel wrote:
Ik wil hem nog steeds zien als VM. Lijkt me een goede positie voor hem.
Idem hier. Kan een goede opvolger van Frenkie zijn uit eigen gelederen.

PostPosted: 20 Jan 2019 18:45 
Erelid

Ja hoor, prima linksback voor ons. :lol: :lol: :cry:

Zal never het gewenste niveau (Tagliafico) halen.

PostPosted: 20 Jan 2019 18:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
En weer geblesseerd. Jammer voor die jongen, heeft veel talent en heeft dat bij Heerenveen laten zien, maar is niet goed genoeg voor Ajax, en al helemaal niet als linksback.

PostPosted: 20 Jan 2019 19:04 

Was inderdaad slecht guy_Ajax. Onder Bosz als back speelde hij niet zo slecht als vandaag. Daarnaast eerste basisplek in Ajax 1 in hoeveel tijd? Die jongen heeft toch totaal geen ritme. Ik vind dat ploeggenoten hem ook in de steek hebben gelaten. In de omschakeling had Ajax regelmatig een man minder.

Aan de andere kant mag je ook kritisch zijn en zeggen dat hij verdedigend onvoldoende ingreep. Of te veel aan het twijfelen was.

PostPosted: 20 Jan 2019 19:05 

Jammer, ik vind het een fijne voetballer maar vandaag was het dramatisch.

PostPosted: 20 Jan 2019 19:31 

guy_ajax wrote:
Ja hoor, prima linksback voor ons. :lol: :lol: :cry:

Zal never het gewenste niveau (Tagliafico) halen.
Dit is echt op kleuterniveau conclusies trekken.

Sinkgraven heeft 0 wedstrijdritme. Wat Jerome zegt. Blind stapt lekker nonchalant in zonder er kort op te zitten en Sinkgraven mag het daarna oplossen. Achterste 4 waren allemaal gewoon klote.

PostPosted: 20 Jan 2019 19:34 
Erelid

Jerome wrote:
Was inderdaad slecht guy_Ajax. Onder Bosz als back speelde hij niet zo slecht als vandaag. Daarnaast eerste basisplek in Ajax 1 in hoeveel tijd? Die jongen heeft toch totaal geen ritme. Ik vind dat ploeggenoten hem ook in de steek hebben gelaten. In de omschakeling had Ajax regelmatig een man minder.

Aan de andere kant mag je ook kritisch zijn en zeggen dat hij verdedigend onvoldoende ingreep. Of te veel aan het twijfelen was.
Ik weet niet of je Sinkgraven dit mag aanrekenen! Natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar eigenlijk was hij pas net fit na een hele lange blessureperiode!! Misschien dat we hier het vertrek van Wober gaan merken!

PostPosted: 20 Jan 2019 20:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
murdoch01 wrote:
Ik weet niet of je Sinkgraven dit mag aanrekenen! Natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar eigenlijk was hij pas net fit na een hele lange blessureperiode!! Misschien dat we hier het vertrek van Wober gaan merken!
Ik vind niet dat je dit Sinkgraven kan/mag aanrekenen om de simpele redenen dat de nadruk op het aanvallen ligt vwb onze backs. Je weet dat zowel Sinkgraven alsook Mazraoui in 1 tegen 1 bijzonder kwetsbaar zijn. Dat neem je mee in je spelopvatting.

Als Wöber linksback staat, komt het commentaar hier naar boven, dat hij voetballend niet mee kan. Hij beheerst het aanvallende gedeelte niet. Nu staat er een voetballer en gaan we roepen, dat hij niet kan verdedigen.

Sinkgraven mist duidelijk nog wedstrijdritme en dat kan hij alleen maar opdoen door te spelen. Dat zijn medespelers hem niet echt helpen is triest en dan ziet het er voor hem slecht uit. Natuurlijk laat hij zich te simpel uitspelen maar dat zit in zijn spel.

Ik hoop gewoon, dat hij niet weer geblesseerd geraakt is (voor langere tijd) want dan moet je hem gaan afschrijven.

PostPosted: 20 Jan 2019 21:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Wober had zich niet zo makkelijk uit laten kappen.

PostPosted: 21 Jan 2019 00:18 
Erelid

Dit heeft niets met wedstrijdritme te maken maar met kwaliteit en mentaliteit. Al speelt hij 100 wedstrijden: het zal NOOIT een linksback worden. Gun hem een mooie club als AZ om daar lekker op het middenveld te ballen.

Post new topic  Reply to topic  [ 603 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 25  Next

All times are UTC+02:00