Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 817 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29 33  Next
Author Message
 Post subject: Re: Siem de Jong
PostPosted: 26 Oct 2017 14:37 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Hehe, I know. ;)

Ziyech en in mindere maten Frenkie zijn de aanvallende creatievelingen in ons team. Ik zou hem zeker niet laten banken ondanks hij nog te veel fouten passen/schoten maakt.

PostPosted: 29 Oct 2017 08:54 

Hoelang zou het nog duren voor Keizer ook in de gaten krijgt dat Siem in de basis moet?
Met het voetbalverstand van Keizer ben ik bang dat dat nog lang gaat duren.

PostPosted: 29 Oct 2017 10:32 

renemar wrote:
Hoelang zou het nog duren voor Keizer ook in de gaten krijgt dat Siem in de basis moet?

Ja en nee. Siem is een toegevoegde waarde voor dit elftal, maar het is niet zo dat hij Van de Beek uit de basis moet spelen of indien hij Schone vervangt de andere De Jong. Als 12e man heeft hij natuurlijk perfect zijn waarde.

PostPosted: 29 Oct 2017 11:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Waarom? Dit is nu juist waarom Siem gehaald is. Vd Beek kan en mag niet verzwakken want Siem hijgt in zijn nek. Je moet vd Beek ook de kans gunnen om hetzelfde te gaan doen als bv Klaassen of de Jong en dat kan alleen als hij speelt. Vd Beek speelt ook helemaal niet slecht en loopt ook slim (stond ook op de goede plek bij de bijna 0-1 in de eerste helft, beetje vergelijkbaar met Siem's doelpunt).
Daarnaast moet je ook maar afwachten hoe Siem het doet als basisspeler.
Tsja. Sommige zaken blijf ik ook merkwaardig vinden. Neres te lang ontweken tov Kluivert, die ook totaal niet in vorm was/is. Ineens gaan spelen met Huntelaar en Dolberg in de spits waardoor je middenveld totaal overlopen wordt. Nu weer Dolberg linksbuiten met geen speler erachter, die er overheen komt.

PostPosted: 29 Oct 2017 13:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Onana
Veltman
Sanchez -> Wober
De Ligt
Viergever/Sinkgraven
Klaassen -> Siem de Jong
Schone
Ziyech
Traoré -> Neres
Dolberg
Younes (nieuwe linksbuiten wellicht)

Moet Keizer toch meer mee kunnen doen?

PostPosted: 29 Oct 2017 16:50 

renemar wrote:
Waarom? Dit is nu juist waarom Siem gehaald is. Vd Beek kan en mag niet verzwakken want Siem hijgt in zijn nek. Je moet vd Beek ook de kans gunnen om hetzelfde te gaan doen als bv Klaassen of de Jong en dat kan alleen als hij speelt. Vd Beek speelt ook helemaal niet slecht en loopt ook slim (stond ook op de goede plek bij de bijna 0-1 in de eerste helft, beetje vergelijkbaar met Siem's doelpunt).
Tsja. Sommige zaken blijf ik ook merkwaardig vinden. Neres te lang ontweken tov Kluivert, die ook totaal niet in vorm was/is. Ineens gaan spelen met Huntelaar en Dolberg in de spits waardoor je middenveld totaal overlopen wordt. Nu weer Dolberg linksbuiten met geen speler erachter, die er overheen komt.
Ik vind gewoon dat er met Siem veel meer dreiging is. Die komt veel meer in de zestien. En wat Donny betreft, zo werkt dat in de topsport, de beste speelt. Moet hij zorgen dat hij beter is. Ik vind Donny zeker niet slecht spelen maar wel erg vlak. Begin van het seizoen was hij dreigender.

PostPosted: 01 Nov 2017 14:51 

renemar wrote:
renemar wrote:
Ik vind gewoon dat er met Siem veel meer dreiging is. Die komt veel meer in de zestien. En wat Donny betreft, zo werkt dat in de topsport, de beste speelt. Moet hij zorgen dat hij beter is. Ik vind Donny zeker niet slecht spelen maar wel erg vlak. Begin van het seizoen was hij dreigender.
Mee eens; Siem hoort er nu gewoon in. Hij heeft ervaring, is stabiel en kan nu punten voor ons pakken.

PostPosted: 01 Nov 2017 20:23 
Erelid

Het is jammer dat Ajax nog zo'n instabiele ploeg is, anders had je per wedstrijd prima kunnen rouleren met deze middenvelders. Ziyech, Schöne en Van de Beek hebben voor mij nog de voorkeur, maar Frenkie en Siem (en Eiting) kloppen nadrukkelijk op de deur.

PostPosted: 01 Nov 2017 20:30 

Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Wat mij betreft mag Siem wel in de basis, zo heb je met Veltman en Siem in de achterste twee linies de nodige ervaring. Zolang Huntelaar speelt geldt dat ook voor de voorhoede natuurlijk.

Met Siem in de basis haal je mijn inziens wat druk weg bij Ziyech die ik belangrijk vind maar nog altijd geen uitblinker. Ik mis echt zijn goede schoten van zijn tijd bij Fc Twente, ik weet dat dat elftal om hem heen gebouwd was en dat het bij Ajax allemaal wat anders is maar schieten van afstand verleer je toch niet? Te veel schoten zijn nog niet op doel.

PostPosted: 01 Nov 2017 20:35 
Erelid

Ziyech speelt nu ook vanuit een andere rol en positie dan bij Twente. Ik vind zijn scorend vermogen eigenlijk helemaal niet ondermaats, alleen zijn vrije trappen kunnen beter.

PostPosted: 03 Nov 2017 12:43 
Erelid

renemar wrote:
Ja en nee. Siem heeft wel meer dreiging maar als pure voetballer is Vd Beek veel beter dan Siem. Dan maak ik een afweging. Ook vd Beek heeft de kwaliteit om goed aan te sluiten zoals je zelf al zegt zoals in het begin van het seizoen dus dat komt wel.

In dit Ajax vind ik Vd Beek stabieler als middenvelder dan een Siem die enkel aanvallend iets dreigender is.

Tuurlijk moet de beste spelen maar ik vind het verschil tussen Siem en Donny nog te mager om de voorkeur te geven voor Siem.

PostPosted: 03 Nov 2017 15:16 

renemar wrote:
Ja en nee. Siem heeft wel meer dreiging maar als pure voetballer is Vd Beek veel beter dan Siem. Dan maak ik een afweging. Ook vd Beek heeft de kwaliteit om goed aan te sluiten zoals je zelf al zegt zoals in het begin van het seizoen dus dat komt wel.

In dit Ajax vind ik Vd Beek stabieler als middenvelder dan een Siem die enkel aanvallend iets dreigender is.

Tuurlijk moet de beste spelen maar ik vind het verschil tussen Siem en Donny nog te mager om de voorkeur te geven voor Siem.
OK. Ieder zijn mening.

PostPosted: 09 Dec 2017 19:52 

Met Siem speel je altijd met 10 man, daarom lijkt het me niet verstandig om bv. Ziyech te vervangen door Siem. ( zoals ik in het Ziyech topic zie opperen door anderen )
Siem als middenvelder kan simpelweg niet. Hij heeft de handelingssnelheid van een vrouw en lijdt continu balverlies. Ik moet er niet aan denken dat Siem terug op het middenveld keert. Sowieso is het een complete Godspe dat Siem is teruggekeerd bij Ajax. Een nietszeggende voetballer waarbij een ploegje als Roda of Nec zijn plafond is.
De énige plek waar Siem zou kunnen voetballen is in de spits. Niet dat hij op die positie van énige waarde kan zijn, maar ja, daar loopt hij het middenveld niet in de weg. Het is namelijk geen spits die uit zijn positie schiet. Hiermee bedoel ik dat Siem, eenmaal op de '9' positie geplaatst, daar ook écht blijft staan. In het gebied waar de 9 hoort te lopen. De kwaliteit van Siem op '9' is dat hij zélf niets toevoegt maar hij geeft het middenveld de ruimte om te doen waar ze goed in zijn > lekker te voetballen.
Siem in de spits is iemand die net zoveel toevoegt als niet-toevoegt. Als spits kan hij als invaller wel van waarde zijn. In positie blijven is namelijk niet zo eenvoudig, vaak blijft een spits helemaal niet in positie. Denk maar terug aan Kolbeinn Sigthorsson. Een spits die vaker op de '4' stond dan op '9'. Misschien ben ik iemand die ietwat overdrijft, maar dat is dan maar zo.
We hebben als spitsen Dolberg, Cassierra en Huntelaar. Siem wordt door Keizer niet als spits gezien, wat wel jammer is. Het is namelijk de énige positie die hij als invaller zou kunnen bekleden.

PostPosted: 09 Dec 2017 20:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Richard Witschge
Droomaankoop: Pavon
WZAWZDB wrote:
Met Siem speel je altijd met 10 man, daarom lijkt het me niet verstandig om bv. Ziyech te vervangen door Siem. ( zoals ik in het Ziyech topic zie opperen door anderen )
Siem als middenvelder kan simpelweg niet. Hij heeft de handelingssnelheid van een vrouw en lijdt continu balverlies. Ik moet er niet aan denken dat Siem terug op het middenveld keert. Sowieso is het een complete Godspe dat Siem is teruggekeerd bij Ajax. Een nietszeggende voetballer waarbij een ploegje als Roda of Nec zijn plafond is.
De énige plek waar Siem zou kunnen voetballen is in de spits. Niet dat hij op die positie van énige waarde kan zijn, maar ja, daar loopt hij het middenveld niet in de weg. Het is namelijk geen spits die uit zijn positie schiet. Hiermee bedoel ik dat Siem, eenmaal op de '9' positie geplaatst, daar ook écht blijft staan. In het gebied waar de 9 hoort te lopen. De kwaliteit van Siem op '9' is dat hij zélf niets toevoegt maar hij geeft het middenveld de ruimte om te doen waar ze goed in zijn > lekker te voetballen.
Siem in de spits is iemand die net zoveel toevoegt als niet-toevoegt. Als spits kan hij als invaller wel van waarde zijn. In positie blijven is namelijk niet zo eenvoudig, vaak blijft een spits helemaal niet in positie. Denk maar terug aan Kolbeinn Sigthorsson. Een spits die vaker op de '4' stond dan op '9'. Misschien ben ik iemand die ietwat overdrijft, maar dat is dan maar zo.
We hebben als spitsen Dolberg, Cassierra en Huntelaar. Siem wordt door Keizer niet als spits gezien, wat wel jammer is. Het is namelijk de énige positie die hij als invaller zou kunnen bekleden.
En voor die rol in de spits is Huntelaar gehaald. Die daar beter voor is.

Compleet overbodige breedteaankoop, ben al lang blij dat hij niet geforceerd steeds in de basis staat op het middenveld.

PostPosted: 21 Dec 2017 09:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
En dan willen sommigen nog beweren dat we met Siem in de basis beter gaan spelen. Die balletjes breed en dat risicoloze voetbal kan elke speler wel doen.

Enige waar Siem mee bezig is, is om op te duiken in de 16. Gisteren liet hij Huntelaar telkens terug stappen en bleef hij maar als spits fungeren.

Vind Siem een beste jonge en in zijn vorige Ajax periode erg bruikbaar maar van mij had hij al niet gehaald hoeven worden.

PostPosted: 21 Dec 2017 10:46 

Bonzai wrote:
En dan willen sommigen nog beweren dat we met Siem in de basis beter gaan spelen. Die balletjes breed en dat risicoloze voetbal kan elke speler wel doen.

Enige waar Siem mee bezig is, is om op te duiken in de 16. Gisteren liet hij Huntelaar telkens terug stappen en bleef hij maar als spits fungeren.

Vind Siem een beste jonge en in zijn vorige Ajax periode erg bruikbaar maar van mij had hij al niet gehaald hoeven worden.
Had van mij ook niet gehaald hoeven te worden maar hem na gisteren neer te sabelen lijkt nergens op. Het zal niet gebeuren maar als hij een aantal hele wedstrijden zou gaan spelen is hij wel degelijk van waarde. Tegen Excelcior maakt hij bijv. de openingsgoal. Wanneer heeft Dolberg dat het laatst gedaan.
Siem is inderdaad geen gepolijste speler maar kan wel degelijk van waarde zijn.
Probleem gisteren was imo dat na het uitvallen van Frenkie, Keizer Donny die plaats liet innemen. Gevolg is dat je 2 posities gaat wijzigen.
Ik weet niet of Eiting bij de selectie zat, maar zo ja dan had die Frenkie moeten vervangen. Als hij geen vertrouwen in Carel heeft moet hij hem niet meenemen. Je gaat toch niet 2 plaatsen wijzigen i.p.v. 1 als je alternatieven op de bank hebt.

PostPosted: 21 Dec 2017 10:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
Bonzai wrote:

Had van mij ook niet gehaald hoeven te worden maar hem na gisteren neer te sabelen lijkt nergens op. Het zal niet gebeuren maar als hij een aantal hele wedstrijden zou gaan spelen is hij wel degelijk van waarde. Tegen Excelcior maakt hij bijv. de openingsgoal. Wanneer heeft Dolberg dat het laatst gedaan.
Siem is inderdaad geen gepolijste speler maar kan wel degelijk van waarde zijn.
Probleem gisteren was imo dat na het uitvallen van Frenkie, Keizer Donny die plaats liet innemen. Gevolg is dat je 2 posities gaat wijzigen.
Ik weet niet of Eiting bij de selectie zat, maar zo ja dan had die Frenkie moeten vervangen. Als hij geen vertrouwen in Carel heeft moet hij hem niet meenemen. Je gaat toch niet 2 plaatsen wijzigen i.p.v. 1 als je alternatieven op de bank hebt.
Wat voor toegevoegde waarde heeft Siem dan in het voetbal spelletje? Ik zie alleen maar iemand die graag in de 16 staat maar daar buiten zich niet betrekt in het voetbal en verstoppertje speelt.

Bij Ajax moet je willen voetballen, de bal opeisen en van te voren al zien hoe het veld staat. Siem heeft al moeite met de aanname en gaat dan zijn hoofd pas omhoog doen, het gaat hem gewoon veel te snel allemaal.

Je opmerking over Carel kan ik wel in mee, die had erin moeten komen voor Frenkie. Kan het ook op die manier wel invullen.

PostPosted: 12 Apr 2018 10:13 
Beheerder

Siempie wil blijven.
https://www.ajaxinside.nl/de-jong-strij ... erol-neer/
en kijkt vooruit naar PSV - AJAX.
https://www.ajaxinside.nl/we-hopen-die- ... e-stellen/

PostPosted: 12 Apr 2018 11:25 

Valt tegen tot nu toe. Zowel op het veld als daarnaast, voor zover ik kan beoordelen. Is geen moeilijke jongen, maar bij voorkeur door selecteren.

PostPosted: 12 Apr 2018 11:36 
Beheerder

Had ik wel verwacht. Vond het in zijn topperiode bij AJAX al geen hoogvlieger en sinds Newcastle en zijn periode bij psv is het voor iedereen duidelijk dat hij minder is geworden. Behalve dan bij AJAX...

PostPosted: 12 Apr 2018 11:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Behalve dan bij AJAX...
Onbegrijpelijk inderdaad, ik had zo'n seizoen ook wel verwacht van hem. Siem is een leuke speler voor de middenmoot of subtop in de eredivisie, maar meer ook niet. Ik vond het dan ook erg vreemd dat er mensen hier op het forum blij waren met zijn komst. Meer nog, er waren er die vonden dat Siem in de basis moest ten koste van Ziyech. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

Tuurlijk wil die jongen blijven, het gaat enkel maar minder worden na Ajax want hij zal nooit meer bij een topclub spelen. Dat beseft hij zelf ook maar al te goed. Goeie gozer zeker , Ajacied maar gewoon niet goed genoeg. Doorselecteren en wegdoen ten faveure van eigen jeugd of aankoop met meer potentieel.

We zijn geen liefdadigheidsinstelling.

PostPosted: 12 Apr 2018 12:12 

Vorig seizoen heeft hij ons het kampioenschap gekost (de 1-1 in Amsterdam). Net als Kluivert in het verleden (psv-AJAX 1-5; doelpunt van Kluivert en wij werden op 1 doelpunt geen kampioen).
Twee kampioenschappen naar psv i.p.v. naar ons mede door toedoen van ex-Ajacieden. Wrang.
Andy vd Meyde heeft het daar wel goed voor ons gedaan. :D

PostPosted: 12 Apr 2018 12:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Is ook gewoon middelmaat. Goed genoeg voor de basis van AZ of Vitesse, maar bij Ajax hoort hij gewoon derde keus te zijn. Zo hebben we meer van dat soort spelers. Viergever bijvoorbeeld. Of Veltman.

PostPosted: 14 Apr 2018 17:02 

343 wrote:
Had ik wel verwacht. Vond het in zijn topperiode bij AJAX al geen hoogvlieger en sinds Newcastle en zijn periode bij psv is het voor iedereen duidelijk dat hij minder is geworden. Behalve dan bij AJAX...
Ajax legt hem ook nog even voor 3 jaar vast.

Compleet van de pot gerukt.

PostPosted: 16 Apr 2018 00:44 

Symbool geworden van het wanstaltige beleid dat Ajax voert

Post new topic  Reply to topic  [ 817 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29 33  Next

All times are UTC+02:00