Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 345 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: Bojan Krkic
PostPosted: 02 Apr 2014 15:11 
Erelid

Ik las dat verkopen en verhuren ook niet zou mogen. Daar schijnen Xavi, Dani Alves en bijvoorbeeld Cuenca erg van te balen.

Maar aangezien Ajax een optie heeft op Bojan..

PostPosted: 02 Apr 2014 22:19 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Waar dan? Ik lees alleen aankopen.
Barcelona gaat trouwens in hoog beroep.
http://www.goal.com/nl/news/545/primera ... fifa-straf

PostPosted: 02 Apr 2014 22:43 
Erelid

343 wrote:
Waar dan? Ik lees alleen aankopen.
Barcelona gaat trouwens in hoog beroep.
http://www.goal.com/nl/news/545/primera ... fifa-straf
Op Facebook.
Pagina 'Over De Vleugels'.

PostPosted: 03 Apr 2014 11:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Over de Vleugels moet je niet als serieuze bron beschouwen. Die schrijven alles helemaal zelf en veel ervan klopt vaak niet.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 03 Apr 2014 14:42 
Erelid

Duidelijk.

PostPosted: 11 Apr 2014 19:53 

Seizoenskaart: Vak 126
Bojan is in mijn ogen vaak niet slechter dan zijn mede spelers.
Misschien iets meer krediet krijgen en vooral een paar wedstrijden de kans en ik denk persoonlijk dat je er best plezier van kan hebben.
Mensen zijn snel geneigd om te zeiken op hun eigen spelers.
Heel Ajax speelt minder na de winterstop en toch lijkt men de pijlen gericht te hebben op een huurling. Waarom zou deze jongen slechter zijn dan bepaalde andere die een seizoen goed gebald hebben en daarna toch vaak door de mand vallen...

PostPosted: 12 Apr 2014 03:38 
Erelid

PSJ23 wrote:
Mensen zijn snel geneigd om te zeiken op hun eigen spelers.
Heel Ajax speelt minder na de winterstop en toch lijkt men de pijlen gericht te hebben op een huurling. Waarom zou deze jongen slechter zijn dan bepaalde andere die een seizoen goed gebald hebben en daarna toch vaak door de mand vallen...
Hoewel ik het ermee eens ben dat het hele team veel niet goed gevoetbald heeft, vind ik het te kort door de bocht om niet heel kritisch naar deze speler te kijken! Ja het is een huurling, maar niet zomaar de eerste de beste... Je mag normaal gesproken wel een bepaalde basis verwachten van een exponent uit de barca-opleiding, die ook nog eens gespeeld heeft voor clubs als AC Milan en AS Roma! Dat kan je nou eenmaal niet vergelijken met een jeugdspeler die net komt kijken!

Mogelijk is de opleiding van Barcelona helemaal niet zo vergelijkbaar met die van Ajax en heeft zo'n speler ook een seizoen nodig om te wennen (eigenlijk teleurstellend..). Zoals hij de laatste 2 wedstrijden speelt, ben ik wel geneigd om toch de optie van een extra jaar te lichten! Bojan heeft best wel een hoop in zich, hoewel het er dit jaar nog niet veel uitgekomen is, maar wie weet... nog een jaar met een bepaalde basisgroep bij Ajax, kan misschien wel verrassende dingen brengen!

PostPosted: 12 Apr 2014 08:56 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
De blessure speelt ook mee. Barca uit was die goed. Iets later raakte hij geblesseerd.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 12 Apr 2014 09:17 

Seizoenskaart: Vak 126
murdoch01 wrote:
Hoewel ik het ermee eens ben dat het hele team veel niet goed gevoetbald heeft, vind ik het te kort door de bocht om niet heel kritisch naar deze speler te kijken! Ja het is een huurling, maar niet zomaar de eerste de beste... Je mag normaal gesproken wel een bepaalde basis verwachten van een exponent uit de barca-opleiding, die ook nog eens gespeeld heeft voor clubs als AC Milan en AS Roma! Dat kan je nou eenmaal niet vergelijken met een jeugdspeler die net komt kijken!

kritiek is goed. uitstekend zelf maar het is meer het feit dat er mensen zijn die alles aan hem wijten. En dat is simpel weg te kost gedacht. Het feit dat Bojan bij AC milan en Roma heeft gespeeld zegt helemaal niets. Hij kwam van Barcelona B en ging spelen in een land waar grotere namen niet hebben gebracht wat men verwachtte plus een speelstijl die zo niet past bij FCB en Ajax.
Toen hij naar Ajax kwam heeft ie vanaf de bodem weer aan zijn conditie moeten werken.
Ben met je eens dat mensen een hoop verwachten. die verwachting was terecht geweest als je hem 4 jaar geleden had geleend. Nu staart bijna iedereen zich blind op een speler die in de jeugdopleiding van FCB meer goals maakte dan Messi...

Ik zeg persoonlijk huur hem nog een jaar indien mogelijk en laat de Boer hem net zoveel kansen geven als bepaalde andere spelers.
Voorbeeld: Daley Blind die werd ook de grond in geschreven en kijk wat er met vertrouwen gecreëerd kan worden...

PostPosted: 17 Apr 2014 18:49 
Erelid

Hoe staan jullie tegenover het huren van Bojan voor nog een seizoen?

Bojan kan in principe op 3 posities uit de voeten: centraal in de aanval als best, maar eventueel ook op links of rechts. Op de flanken zijn komend seizoen de volgende opties:
-Kishna

We hebben een speler die prima voldoet, maar waarvan eigenlijk andere kwaliteiten op die postie benodigd is:
-Schone

Matige spelers:
-De Sa, Sana, Lukoki (waarvan het de vraag is of ze nog bij ons zijn volgend seizoen)

In principe heb je met Fischer en Kishna 2 opties met een heel hoog potentieel, en Schone als ervaren speler erachter. Is het zinvol om een aankoop te doen op de vleugels, zodat 1 of 2 van die 3 vrij weinig gaan spelen? Ik denk persoonlijk van niet. Daarachter komen ook weer wat talenten aan zoals El Ghazi. Bojan kan ook nog in de spitspositie, misschien wel zijn beste positie.

We hebben een speler die het team beter laat presteren, maar individueel nog niet heel veel heeft laten zien:
-Hoesen

Waarschijnlijk vertrekken: De Jong en Sigthorsson

Mijn conclusie: Een aankoop in de spits of op de flanken houdt in principe de ontwikkeling van Zivkovic, Fischer en Kishna tegen, stuk voor stuk enorme talenten. We hebben daarachter ook nog Hoesen en Schone als "prima opties". Daarom zou ik toch overwegen om die optie in Bojans contract te gaan lichten, dan heb je in principe 6 opties voor 3 posities, en staat een aankoop geen talent in de weg.

Bovendien: Aankopen mislukken zo'n beetje 1/4 van de keren bij Ajax. Worden voorbijgestreefd door jeugd. En dat zie ik nu ook wel weer gebeuren eerlijk gezegd.

PostPosted: 17 Apr 2014 19:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: Nee
Wat wij nodig hebben om echt beter te worden is een uitzonderlijke speler. Eentje die echt beter is dan wat we hebben lopen en die in staat is wedstrijden te beslissen. Iemand die een actie kan maken en bovendien scorend vermogen heeft. Dat is misschien wat veel gevraagd, maar de aanvallers die er nu rondlopen voldoen niet. Bojan is daarin gewoon de zoveelste optie en ik vind hem niet echt beter presteren dan jongens als de Sa, Schone, Kishna en Fischer met het verschil dat het voor Bojan geen investering is als we hem veel speelminuten geven. Dan zie ik twee opties. Of een topper halen of het met de groep gaan doen die er nu staat. Geen enkele reden om Bojan nog een jaar te halen, want hij is gewoon niet goed genoeg.

PostPosted: 18 Apr 2014 07:34 
Erelid

Cruijff wrote:
Het is beter om de bal in de voorhoede dan in de achterhoede te hebben, omdat in dat geval een heel elftal achter de bal staat. Dat niet iedereen dit voordeel ziet, is in de Champions League wel duidelijk geworden. Zowel Real Madrid als Paris Saint-Germain heeft een uitstekende aanval, toch wisten ze allebei niet tegen Borussia Dortmund en Chelsea te scoren.

Neem Paris. Dat ging temporiseren op het middenveld. Op zich te begrijpen, maar vertaal temporiseren dan niet naar langzamer voetballen. Met het risico dat je in het mes gaat lopen. Wat uiteindelijk ook zou gebeuren.

In zo’n situatie moet de balsnelheid altijd hoog worden gehouden, onder meer door elkaar hard aan te spelen. En natuurlijk altijd een linie naar voren. Paris deed het niet, daardoor kwamen de aanvallers er niet uit en kon Chelsea een lange neus trekken.

Net als Real Madrid liep het ook voor Atletico Madrid net goed af. Toen er tijdens de openingsfase vooruit werd verdedigd en goed druk op de bal werd gezet, kreeg de ploeg kansen en kon Barcelona geen potten breken. Maar vanaf het moment dat Atletico met elf man ging verdedigen, waarbij zelfs de aanvallers op de eigen helft stonden, kreeg Barcelona de beste kansen. Met veel geluk redde Atletico het nog, maar die mazzel hebben ze de volgende keer niet.

Dat geluk had Real dus ook. Hoewel de ploeg aanvallend heel sterk is, werd er met een 3-0 voorsprong op zak geprobeerd om met het achterin rondspelen van de bal de tijd in Dortmund uit te zingen. Het zorgde voor steeds meer druk en de problemen begonnen toen een terugspeelbal van Pepe de Duitsers weer hoop gaf.

Madrid maakte een grote denkfout. De regel is dat je pas goed kunt aanvallen als de verdediging goed georganiseerd is. Zorg dan ook dat de bal snel op het middenveld komt, omdat daar de betere voetballers staan en bij balverlies de hele verdediging achter de bal staat. Het verrast me iedere keer opnieuw dat zelfs op het hoogste niveau clubs zich op deze manier nog in de nesten kunnen werken. Ze zouden inmiddels moeten weten dat een team dat voor balcirculatie achterin kiest ten dode is opgeschreven. .
Cruijff legt hier indirect ook de zere plek bij Ajax bloot! T.a.v. de verdediging is niet zozeer het probleem de basisverdediging, maar meer wat erachter zit! Moisander is professioneel en ervaren goenoeg, maar met name de andere 3: v.Rhijn, Veltman en Boilesen missen concurrentie! Hierdoor zoeken ze misschien sneller de veilige optie, om maar niet opzichtig te hoeven blunderen. Het gebrek aan concurrentie zorgt er ook voor dat een deel van de ontwikkeling ook langzamer gaat. Het feit dat de bal niet snel genoeg op het middenveld komt, zorgt ervoor dat de hele verdedigende linie van de tegenstander (en dat zijn er in de eredivisie vaak meer dan de 4 op papier) klaarstaat! Dan moeten de aanvallers, in dit geval Bojan, wel heel erg van een messiaans niveau zijn om potten te kunnen breken.

Natuurlijk kan het kwartje ook zo vallen, met name als bijv. vRhijn en Veltman meegaan naar Brazilie. (in het geval vRhijn is het nogal twijfelachtig...)

PostPosted: 18 Apr 2014 07:50 
Erelid

RogerGarcia wrote:
Hoe staan jullie tegenover het huren van Bojan voor nog een seizoen?

Bojan kan in principe op 3 posities uit de voeten: centraal in de aanval als best, maar eventueel ook op links of rechts. Op de flanken zijn komend seizoen de volgende opties:
-Kishna

We hebben een speler die prima voldoet, maar waarvan eigenlijk andere kwaliteiten op die positie benodigd is:
-Schone

Matige spelers:
-De Sa, Sana, Lukoki (waarvan het de vraag is of ze nog bij ons zijn volgend seizoen)

In principe heb je met Fischer en Kishna 2 opties met een heel hoog potentieel, en Schone als ervaren speler erachter. Is het zinvol om een aankoop te doen op de vleugels, zodat 1 of 2 van die 3 vrij weinig gaan spelen? Ik denk persoonlijk van niet. Daarachter komen ook weer wat talenten aan zoals El Ghazi. Bojan kan ook nog in de spitspositie, misschien wel zijn beste positie.

We hebben een speler die het team beter laat presteren, maar individueel nog niet heel veel heeft laten zien:
-Hoesen

Waarschijnlijk vertrekken: De Jong en Sigthorsson

Mijn conclusie: Een aankoop in de spits of op de flanken houdt in principe de ontwikkeling van Zivkovic, Fischer en Kishna tegen, stuk voor stuk enorme talenten. We hebben daarachter ook nog Hoesen en Schone als "prima opties". Daarom zou ik toch overwegen om die optie in Bojans contract te gaan lichten, dan heb je in principe 6 opties voor 3 posities, en staat een aankoop geen talent in de weg.

Bovendien: Aankopen mislukken zo'n beetje 1/4 van de keren bij Ajax. Worden voorbijgestreefd door jeugd. En dat zie ik nu ook wel weer gebeuren eerlijk gezegd.
Bojan heeft misschien de afgelopen jaren teveel bij ploegen gespeeld die niet des Ajax speelden. Misschien is dat dit jaar zijn nadeel. Ik ben het ermee eens dat optie lichten een goed idee kan zijn. Hij is dit jaar gewend geraakt aan zijn medespelers en weer 'geherprogrammeerd' naar het Ajax-systeem. Barcelona speelt veelal toch net even anders als Ajax, dus misschien moet je er toch vanuit gaan dat hij wat aanpassingsproblemen heeft gehad! In het verleden is dit vaker gebeurd, dat de speler uit het buitenalnd het 2e jaar pas tot ontplooiing kwam!

T.a.v. de talenten: Iedereen gaat er al bijna vanuit, dat Kishna en Zivkovic wel even het gaan maken! Ik hoop het, maar Zivkovic moet nog beginnen bij Ajax (en wennen), Kishna heeft met momenten zijn talent laten zien, maar nog niet dominant genoeg om het als zekerheidje te zien! Fischer heeft vorig jaar potentie getoond, maar dit jaar weinig progressie geboekt! Je kan/mag er niet vanuit gaan dat Fischer komend seizoen opeens wel weer sterretjes speelt. En wellicht is komend jaar het jaar van Kishna, maar het kan ook zomaar een jaar worden zoals bij Fischer dit jaar!

PostPosted: 18 Apr 2014 08:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Gewoon nog een jaar huren. Is in potentie de meest behendige speler van de selectie en begint net zijn draai te vinden.

PostPosted: 18 Apr 2014 15:58 
Erelid

Ik heb nog geen idee wat we met Bojan moeten. Speelt aardig de laatste wedstrijden, maar daarvoor was het natuurlijk lange tijd niks. Dan is de vraag dus: Begint hij daadwerkelijk langzaam zijn draai te vinden, of is het toeval? Hij is nog steeds niets meer dan een zesje nu.

PostPosted: 18 Apr 2014 16:30 

Ik zou niet voor Bojan gaan. Hij presteert nu 'redelijk' (in de verste verte niet 'goed'). Maar hij heeft allereerst weinig reden gegeven om aan te nemen dat dit zijn ondergrens is. Ten tweede zijn zijn mankementen (techniek, overzicht, inhoud) op zijn leeftijd vermoedelijk niet meer in grote mate te verhelpen. En ten slotte is hij duur.

PostPosted: 29 Apr 2014 17:14 
Beheerder

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/344243_ ... -een-optie

PostPosted: 03 May 2014 10:00 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
De Boer op AT5: 'Ik heb tegen hem gezegd dat hij harder moest trainen. Ik was veeleisender dan bij Barcelona. Als jij geen vrije trappen neemt tijdens een training, schiet je hem er in de laatste minuut van een wedstrijd er ook niet in. Als jij volume wilt krijgen om negentig minuten te gaan, dan moet je dat brengen tijdens de training. Hij heeft het wel in zich, maar heeft het niet gebracht.'

Die blijft dus niet...

PostPosted: 03 May 2014 10:36 

Had De Boer geen teksten met dezelfde strekking na dat debacle in Rotterdam? En als je'm vervolgens een week later passeert ten gunste van een ander doodlopend spoor in de kampioenswedstrijd kun je inderdaad 1 en 1 bij elkaar optellen.

PostPosted: 07 May 2014 21:26 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/frank-d ... -niet-uit/

PostPosted: 07 May 2014 22:43 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
*zucht*

PostPosted: 07 May 2014 23:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ajax heeft niks aan deze afgedankte speler van Barcelona. Ongelooflijk. Heeft dit jaar laten zien dat hij niet goed genoeg is voor de Ajax. Stuur maar terug naar Spanje. Kan die lekker bij Levante of weet ik wat spelen.

PostPosted: 07 May 2014 23:11 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Beste voetballer in de selectie. Ik ben voor! Onder 1 voorwaarde: Vaste spits.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 07 May 2014 23:20 
Erelid

Lekker laten gaan, als je een spits en een rechtsbuiten gaat halen is Krkic kwantitatief overbodig. Voorts heeft ie ook de mentaliteit niet om goed in te vallen en iets extra's te brengen als de wedstrijd daarom vraagt. En als spits zie ik liever een ander type komen en hetzelfde geldt voor de rechtsbuiten positie.

PostPosted: 08 May 2014 09:05 
Beheerder

Pushkin wrote:
*zucht*
*zucht* no more! Hij is weg!
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/bojan-k ... barcelona/

Oei. Cliffhangertje AS:
Bojan en Ajax zijn nog niet definitief uit elkaar. 'Een verkoop constructie naar Ajax behoort tot de mogelijkheden', laat zaakwaarnemer Aleksander Bursac weten. 'Bojan heeft het naar zijn zin gehad bij Ajax.'

Post new topic  Reply to topic  [ 345 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next

All times are UTC+02:00