Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1135 posts ]  Previous   1 42 43 44 45 46  Next
Author Message
PostPosted: 15 Jun 2020 16:14 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
Lijkt David als speler op Ziyech? Iemand met een geniale actie en steekpass?
Nee, meer een hangende spits, goede actie, overzicht, passing neusje voor de goal.

PostPosted: 15 Jun 2020 17:39 

Ik ken die jongen niet. De geluiden zijn uiterst positief. Maar we hebben Tadic, Traoré en Brobbey. Evt. Danillo ook nog. Ik denk (en hoop) dat Huntelaar vertrekt.
Wat doe je met Tadic? Op de vleugel zie ik liever jongens met snelheid en diepgang.
Traoré moet zijn kans krijgen. Wanneer anders. Hij moet gaan spelen. Dan denk ik dat een verhuur aan een goede eredivisieclub een goede zaak is.
Brobbey is nog jong maar beresterk. Zonde als die de dupe wordt. Zijn contract loopt tot 2021 en ik hoop dat het verlengd wordt. Maar met uitzicht als 4e spits zal hij wel niet zien zitten. Dan moet je hem komend seizoen vaste spits van Jong AJAX maken. Niet steeds wisselen, hij moet veel gaan spelen.
Danillo zal zich op een andere plek moeten concentreren vermoed ik.
De spitspositie is imo niet het probleem. Het middenveld moet een grote kwaliteitsinjectie krijgen.
Dat alles gezegd hebbende vind ik wel dat AJAX, als die jongen echt duidelijk beter is dan de spitsen die we hebben, hem moet halen. Wel een oplossing zoeken voor de talenten. Een oplossing waar ze allemaal tevreden mee zijn.
Lees ik net dat Huntelaar heeft verlengd. Ongelooflijk. De zoveelste blunder van Overmars.
Als hij nu ook nog de spits uit België gaat halen is hij helemaal van de pot gerukt gezien het aantal spitsen. Kan hij ook nog een paar keepers erbij halen.

Last edited by renemar on 15 Jun 2020 17:48, edited 1 time in total.

PostPosted: 15 Jun 2020 17:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ingehaald door de werkelijkheid: https://twitter.com/AFCAjax/status/1272 ... 73217?s=20

The Hunt Continues.

Ik denk dat als deze jonge gehaald wordt hij als aanvallende middenvelder wordt gehaald. De diepgaande 10, zoals Donny dat was.

PostPosted: 18 Jun 2020 08:44 
Erelid

Over Jonathan David, eigenlijk is dat niet een onbetrouwbare bron want Het Laatste nieuws in Belgie meld dat ook die zijn wel betrouwbaar.
Maar Ajax is daar ook al in geïnteresseerd vanaf vorige jaar zomer (toen hij nog niet doorgebroken was bij Gent).
Dus verwacht dat Ajax best wel een kans maakt aangezien Ajax hem al langer in de gaten houd.

PostPosted: 18 Jun 2020 09:38 

Jammer. Erg duur en niet het juiste type.

PostPosted: 18 Jun 2020 10:15 
Erelid

de dominee wrote:
Jammer. Erg duur en niet het juiste type.
Kan wel als nummer 10 uit de voeten, achter Tadic, Promes links Neres rechts.
Alleen heb ik ook liever 2 goede nummers 6.

PostPosted: 18 Jun 2020 10:58 

Is geen creatief brein met steekpasses. Meer een tweede spits met diepgang en scorend vermogen. Zie liever een type Ziyech op 10 of AM.

PostPosted: 18 Jun 2020 11:12 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax houdt Russische spits Makim Turischev (18) in de gaten: 'Al twee jaar voortdurend contact'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/93 ... tact-.html

PostPosted: 18 Jun 2020 11:51 
Erelid

de dominee wrote:
Is geen creatief brein met steekpasses. Meer een tweede spits met diepgang en scorend vermogen. Zie liever een type Ziyech op 10 of AM.
Klopt meer een type vd beek.

PostPosted: 18 Jun 2020 12:18 

Morfe0 wrote:
de dominee wrote:
Klopt meer een type vd beek.
Ik denk dat ze ook zo'n type zoeken voor de 10 en dan hopelijk wat creatiefs er achter.

PostPosted: 18 Jun 2020 17:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Timmer meldde wel dat Ajax een grote vis zou willen halen, maar er zijn nog weinig concrete namen gevallen. Dit terwijl de namen van bijvoorbeeld Blind, Promes en Tadic al wat eerder in het geruchtencircuit opdoken. Nu blijft het nog relatief stil. In de winterstop waren er geruchten rondom Vertonghen en Antony die later ook is gekomen. Maar verder weinig. Enkel Klaassen hoor je nu, maar die vind ik niet echt geslaagd in het buitenland en zou wat mij betreft ook niet de grote vis zijn waar ik op hoop.

Al denk ik dat het een en ander ook zal samenhangen met de transferperiode elders in Europa. Voor er competities zijn afgerond zal het relatief rustig blijven. Dus ik vrees dat we nog even geduld moeten hebben.

PostPosted: 18 Jun 2020 17:51 

David en Henrique zijn toch wel grote vissen?

PostPosted: 19 Jun 2020 10:23 
Beheerder

Hmm, David vind ik niet echt. Een grote vis is voor mij een Tadic of een Blind.

PostPosted: 23 Jun 2020 10:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
343 wrote:
Ik vind David wel een grote vis hoor. Topscorer in België, hele Europese top zit zowat achter hem aan. Past alleen niet echt in het systeem bij Ajax denk ik, maar ik vind het wel een interessante speler.

PostPosted: 23 Jun 2020 10:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Dennis wrote:
343 wrote:
Ik vind David wel een grote vis hoor. Topscorer in België, hele Europese top zit zowat achter hem aan. Past alleen niet echt in het systeem bij Ajax denk ik, maar ik vind het wel een interessante speler.
Overmars heeft gister al aangegeven dat David niet naar Ajax gaat komen.

PostPosted: 06 Jul 2020 14:22 
Beheerder

‘Overmars in actie na positief advies Ajax-scouts over Abdel Rahman Magdi’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=373991

PostPosted: 06 Jul 2020 18:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
343 wrote:
En dat in de meest druk bezette linie van de club zo ongeveer. Je hebt daar met Promes, Neres, Anthony, Tadic, Labyad, Lang, Unuvar, Hansen en dergelijke opties te over. Maar wanneer dit betekent dat jonge jongens verhuurd kunnen worden of iemand als Labyad wat vergane glorie is vertrekt dan lijkt het me geen probleem.

Toch hoop ik met smart op een of twee middenvelders en een hele goede verdediger.

PostPosted: 06 Jul 2020 18:43 

343 wrote:
En dat in de meest druk bezette linie van de club zo ongeveer. Je hebt daar met Promes, Neres, Anthony, Tadic, Labyad, Lang, Unuvar, Hansen en dergelijke opties te over. Maar wanneer dit betekent dat jonge jongens verhuurd kunnen worden of iemand als Labyad wat vergane glorie is vertrekt dan lijkt het me geen probleem.

Toch hoop ik met smart op een of twee middenvelders en een hele goede verdediger.
Mijn idee. Twee top middenvelders en een beresterke RCV. Doorselecteren, dan kunnen er meerdere verkocht/verhuurd worden. Denk o.a. aan Marin, Alvarez, Eiting, Labyad, Lang, Ekkelenkamp. Ook als Tagliafico, Onana (wel vervanger halen) en Donny vertrekken.

PostPosted: 11 Jul 2020 09:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Zinho Vanheusden. Blijft toch in verband gebracht worden met een transfer naar Nederland. Standard zit in de financiële problemen. Wellicht dat Overmars daar gebruik van wil maken om relatief goedkoop t.o.v. zijn marktwaarde die jongen aan te trekken? Met het geld van Botman..?

Iemand die hem goed kent? Wat voor type CV is het?

PostPosted: 11 Jul 2020 12:49 
Erelid

Zinho Vanheusden. Blijft toch in verband gebracht worden met een transfer naar Nederland. Standard zit in de financiële problemen. Wellicht dat Overmars daar gebruik van wil maken om relatief goedkoop t.o.v. zijn marktwaarde die jongen aan te trekken? Met het geld van Botman..?

Hun willen Marin, wij Vanheusden.
Ruilen zou een topdeal zijn.

PostPosted: 11 Jul 2020 12:58 
Erelid

Vind ik wel een groot talent. Echter hebben we momenteel Veltman, Alvarez, Schuurs, Timber die allen op RCV hun beste positie hebben. Zou het waanzin vinden om nu een RCV te halen.

Maargoed, van alle 4 ben ik ook allerminst overtuigd om op de lange termijn een vaste basisklant te worden. Alle 4 hebben zo hun beperkingen. Wordt wel zaak om er in ieder geval 1 te verkopen. Timber zou ik een goede kandidaat vinden om dit jaar, net zoals Botman afgelopen jaar, te verhuren aan een Eredivisie club.

PostPosted: 25 Jul 2020 18:39 
Beheerder

Colombiaan. Verdedigende middenvelder.
Source: Ajax scouts have identified LAFC’s Eduard Atuesta as a potential DM replacement should Lisandro Martinez move to CB for the upcoming 20/21 season.
https://twitter.com/MLSTransfers/status ... 8116170752

PostPosted: 25 Jul 2020 22:28 

Droomaankoop: Messi
Seizoenskaart: Nee
343 wrote:
Colombiaan. Verdedigende middenvelder.
Source: Ajax scouts have identified LAFC’s Eduard Atuesta as a potential DM replacement should Lisandro Martinez move to CB for the upcoming 20/21 season.
https://twitter.com/MLSTransfers/status ... 8116170752
Ik ken deze beste speler niet maar de reacties op zijn eventueel vertrek spreekt erg in zijn voordeel.
‪Deze defensieve middenvelder wordt beschouwd als een van de beste uit de mls.. lees niks anders dan goede reacties en de sups van lafc zien Ajax een perfecte stap omhoog. Denk alleen wel dat deze man geld kost. Op youtube ziet het er goed uit. ‬

PostPosted: 26 Jul 2020 21:42 
Beheerder

BILD: 'Ajax heeft interesse in 18-jarige Bogarde (Hoffenheim)'
https://www.bild.de/bild-plus/sport/fus ... .bild.html

PostPosted: 26 Jul 2020 22:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Heel groot talent! Speelt samen met Rensch centraal achterin in de vertegenwoordige elftallen. Misschien kan z'n oom (Winston) hem wel overhalen en dan kan je z'n broertje (middenvelder) die weggaat bij F'noord ook naar Ajax halen.

Post new topic  Reply to topic  [ 1135 posts ]  Previous   1 42 43 44 45 46  Next

All times are UTC+02:00