Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1096 posts ]  Previous   1 40 41 42 43 44  Next
Author Message
PostPosted: 09 Jan 2020 10:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Ik ook ja want je hebt centrale verdedigers genoeg.

Alvarez, Schuurs, Martinez en Veltman. Daarnaast moet je gewoon uit de jeugd putten en Timber of Pierie kan ook best ongeacht hoe ze het bij Jong doen.
Evt. nog Rensch of Kemper of Solomons of Dirksen of Hillen. Uit deO19 en O17.
Volgens jou is bijna iedereen die een AJAX shirt draagt goed genoeg voor het eerste.
We hebben naast Blind 1 linksbenige centrale verdediger die basiswaardig is, Martinez. Meer niet.
Nee hoor.
Ik bekijk het alleen anders en wat positiever. Ik heb het al vaker gezegd maar het ligt aan de situatie. Jij draaft in mijn ogen altijd te vroeg door door mensen na 1 maand al tot miskoop te bestempelen. Het is altijd makkelijk om achteraf dan te roepen zie je wel. Je hebt gewoon met een aantal factoren te maken waar jij makkelijk overheen stapt en ook hoe het beleid van Ajax is.

Ajax heeft 1 grote stap gemaakt en dat is de selectie beter in balans te brengen door mensen te halen als Tadic en Blind. Als je die een paar hebt, dan kun je makkelijker talenten inpassen. Daarnaast hoef ik geen 16 centrale verdedigers voor het geval dat. Ajax moet dan uit hun jeugdopleiding putten als de nood aan de man is.

Met Alvarez, Schuurs, Martinez en Veltman heb je gewoon 4 goede verdedigers met Blind nog achter de hand. Vanuit Jong Ajax heb je Pierie die in mijn ogen bij Heerenveen zeker overtuigde dus die kan in geval van nood best een keer meedraaien als het elftal draait. En nee niet als er nog 7 andere niet mee doen maar dat is overal zo.

Daarnaast staar ik me niet zo blind dat we perse met een links en rechtspoot achterin moeten spelen.

En Botman moet je per direct verkopen. Doet het aardig bij Heerenveen maar zal nooit het gewenste Ajaxnivo halen. Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat jij zo'n favoriet bent van Botman op basis van heerenveen terwijl je Pierie (die het ook goed heeft gedaan daar) zo afbrandt.

PostPosted: 09 Jan 2020 11:04 

renemar wrote:
Norwich City zou Botman willen overnemen. Ik zou hem niet laten gaan. Is een solide linksbenige verdediger, opbouwend redelijk en met zijn lengte, net zoals De Ligt, een wapen bij spelhervattingen.
Wat ik van hem bij Heerenveen heb gezien is in ieder geval positief.
Overigens zei onlangs iemand van Heerenveen dat AJAX hem in de winter niet terug zou kunnen halen. Begrijp niet dat Norwich hem dan wel zou kunnen kopen van AJAX.
Botman is geen Ajax-voetballer en zal dat nooit worden. Heel opportunistisch om na een redelijk half jaartje ineens weer te doen alsof hij geschikt is voor Ajax. Ik wil dat Ajax op niveau blijft, niet terugvalt met dit soort prut.
En het is Norwich City he, niet Manchester City. Net als dat Heerenveen heel wat niveaus minder is dan Ajax.

PostPosted: 09 Jan 2020 13:26 

renemar wrote:
Ik ook ja want je hebt centrale verdedigers genoeg.

Alvarez, Schuurs, Martinez en Veltman. Daarnaast moet je gewoon uit de jeugd putten en Timber of Pierie kan ook best ongeacht hoe ze het bij Jong doen.
Evt. nog Rensch of Kemper of Solomons of Dirksen of Hillen. Uit deO19 en O17.
Volgens jou is bijna iedereen die een AJAX shirt draagt goed genoeg voor het eerste.
We hebben naast Blind 1 linksbenige centrale verdediger die basiswaardig is, Martinez. Meer niet.
Nee hoor.
Ik bekijk het alleen anders en wat positiever. Ik heb het al vaker gezegd maar het ligt aan de situatie. Jij draaft in mijn ogen altijd te vroeg door door mensen na 1 maand al tot miskoop te bestempelen. Het is altijd makkelijk om achteraf dan te roepen zie je wel. Je hebt gewoon met een aantal factoren te maken waar jij makkelijk overheen stapt en ook hoe het beleid van Ajax is.

Ajax heeft 1 grote stap gemaakt en dat is de selectie beter in balans te brengen door mensen te halen als Tadic en Blind. Als je die een paar hebt, dan kun je makkelijker talenten inpassen. Daarnaast hoef ik geen 16 centrale verdedigers voor het geval dat. Ajax moet dan uit hun jeugdopleiding putten als de nood aan de man is.

Met Alvarez, Schuurs, Martinez en Veltman heb je gewoon 4 goede verdedigers met Blind nog achter de hand. Vanuit Jong Ajax heb je Pierie die in mijn ogen bij Heerenveen zeker overtuigde dus die kan in geval van nood best een keer meedraaien als het elftal draait. En nee niet als er nog 7 andere niet mee doen maar dat is overal zo.

Daarnaast staar ik me niet zo blind dat we perse met een links en rechtspoot achterin moeten spelen.

En Botman moet je per direct verkopen. Doet het aardig bij Heerenveen maar zal nooit het gewenste Ajaxnivo halen. Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat jij zo'n favoriet bent van Botman op basis van heerenveen terwijl je Pierie (die het ook goed heeft gedaan daar) zo afbrandt.
Pierie heeft het daar helemaal niet goed gedaan. Als LB een drama en als CV gaf hij leiding aan een van de slechtste verdedigingen van de eredivisie.
Trouwens, ik schrijf nooit een speler na een maand af tenzij hij steeds weer hopeloos faalt. Je moet een speler een reële kans geven.
Maar als ik bijv een Marin over het veld zie sloffen als hij speelminuten krijgt zakt mijn broek af. Dat wel.
En ja, jij ziet het positiever. Terechte constatering.
Neemt niet weg dat ik ook positief over verschillende zaken ben. De ontwikkeling van jongens als Taylor, Unuvar etc.. Van die lichting verwacht ik heel veel. Zit veel meer voetbal in dan bij iemand als Ekkelenkamp. Die kan ook een leuke speler worden, maar niet voor AJAX.
Maar ook die grote talenten hebben tijd en begeleiding nodig. Er is geen enkel jong elftal dat prijzen pakt.

PostPosted: 09 Jan 2020 13:31 

Snake wrote:
renemar wrote:
Norwich City zou Botman willen overnemen. Ik zou hem niet laten gaan. Is een solide linksbenige verdediger, opbouwend redelijk en met zijn lengte, net zoals De Ligt, een wapen bij spelhervattingen.
Wat ik van hem bij Heerenveen heb gezien is in ieder geval positief.
Overigens zei onlangs iemand van Heerenveen dat AJAX hem in de winter niet terug zou kunnen halen. Begrijp niet dat Norwich hem dan wel zou kunnen kopen van AJAX.
Botman is geen Ajax-voetballer en zal dat nooit worden. Heel opportunistisch om na een redelijk half jaartje ineens weer te doen alsof hij geschikt is voor Ajax. Ik wil dat Ajax op niveau blijft, niet terugvalt met dit soort prut.
En het is Norwich City he, niet Manchester City. Net als dat Heerenveen heel wat niveaus minder is dan Ajax.
Van Dijk ging naar Celtic. Is niet beter dan een PL club.
Botman is geen prut. Hoever hij het gaat schoppen is afwachten maar het zou mij niks verbazen als die een mooie carrière gaat krijgen. Hij is gewoon een degelijke verdediger die opbouwend redelijk is. Het kan natuurlijk altijd beter. Maar bij wie niet?
Is Schuurs volgens jou geschikt?
Er lopen nu bovendien meerdere spelers bij AJAX die imo ook niet geschikt voor AJAX zijn.
Vraag is of je miljoenen moet gaan betalen voor een back-up of deze jongen houdt? Neem Pierie, heeft AJAX miljoenen voor betaald maar is in alles minder dan Botman. Heerenveen lacht zich kapot.

PostPosted: 09 Jan 2020 13:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ik las dat die Gosens van Heracles ook van Atalanta naar Chelsea wellicht zou kunnen gaan voor 18 miljoen. En onze Dijks stond nog niet al te lang geleden in de belangstelling van AC Milan.

Áls je Botman laat gaan, zou ik in ieder geval een dikke doorverkoopclausule mee laten nemen. Want die kan zomaar inderdaad eens zo'n stap van Norwich naar pak'em beet Newcastle maken.

PostPosted: 09 Jan 2020 13:56 
Erelid

renemar wrote:
Pierie heeft het daar helemaal niet goed gedaan. Als LB een drama en als CV gaf hij leiding aan een van de slechtste verdedigingen van de eredivisie.
Ik vind dit een vreemde constatering van je. Ten eerste heb ik het over de Pierie in zijn eerste jaar. Hij maakte toen als 17 jarige een goede indruk. Ik ben het met je eens, dat het jaar erna minder was maar dat is op zich ook niet zo verwonderlijk. Alleen als jij van een 18 jarig talent verwacht, dat die de leider is van de achterhoede van Heerenveen houdt het wel een beetje op.
Trouwens, ik schrijf nooit een speler na een maand af tenzij hij steeds weer hopeloos faalt. Je moet een speler een reële kans geven.
Ok maar je hebt wel veel moeite om toe te geven dat Schuurs het gewoon goed doet.
Maar als ik bijv een Marin over het veld zie sloffen als hij speelminuten krijgt zakt mijn broek af. Dat wel.
Dat is dus jouw mening maar ik vind dit wat vergezocht. Ik ga niet weer uitleggen wat ik van Marin vind maar ik vind dat geen verkeerde speler. Ook heeft hij maar weinig tijd gekregen maar goed, dat kan gebeuren dat je als nieuweling gepasseerd wordt.
En ja, jij ziet het positiever. Terechte constatering.
Ook ja en kijk het wat langer af. Ook wat betreft spelers in Jong Ajax.
Neemt niet weg dat ik ook positief over verschillende zaken ben. De ontwikkeling van jongens als Taylor, Unuvar etc.. Van die lichting verwacht ik heel veel. Zit veel meer voetbal in dan bij iemand als Ekkelenkamp. Die kan ook een leuke speler worden, maar niet voor AJAX.
Maar ook die grote talenten hebben tijd en begeleiding nodig. Er is geen enkel jong elftal dat prijzen pakt.
Eens vwb de toekomst. Taylor, Hanssen en Unuvar zijn echt toptalenten. Ook Traore vind ik een veelbelovende spits. En dan heb je nog de lichting vorig jaar onder 17. Die is ook veelbelovend. Echter over Ekkelenkamp heb ik ook een andere mening. Kan zomaar de opvolger worden van Vd Beek. Oogt nu nog wat sloom en is fysiek nog niet zo ver maar spelers als Beek en Klaassen zijn zo belangrijk voor Ajax. Of hij het gaat redden blijft de vraag maar zo'n type speler (oog voor positie en scorend vermogen) is in elk elftal belangrijk.

PostPosted: 12 Jan 2020 13:02 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax houdt Jonathan David (Gent) scherp in het oog
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... in-het-oog

PostPosted: 12 Jan 2020 15:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Ajax houdt Jonathan David (Gent) scherp in het oog
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... in-het-oog
Dit soort jongens horen we toch zelf te scouten ipv ze voor 10 (Bandé) of 20 miljoen uit België te halen.

PostPosted: 12 Jan 2020 15:36 
Erelid

Vwb de spitspositie vraag ik me ook af of Ajax hierin gaat investeren.
Tadic blijft een geweldige spits voor dit Ajax en ook al is hij wat ouder hij is en blijft topfit.
Hierachter heb je Traore, die in mijn ogen een geweldige ontwikkeling doormaakt.
Eventueel blijft Huntelaar nog een jaar als pinchhitter zodat je altijd nog iets achter de hand hebt
Mocht Ajax dit zo zien dan moet je wel een jong talent aantrekken voor Jong Ajax die even kan/mag acclimatiseren en in geval van nood er kan staan.

Het blijft in mijn ogen wel noodzaak dat er minimaal 1 buitenspeler bij komt en dan moet elke buitenspeler die vertrekt vervangen worden.

Het kan natuurlijk ook zijn, dat Babel een optie blijf als die een goed half jaar achter de rug heeft.

PostPosted: 20 Jan 2020 17:51 
Beheerder

AJAX zou een bod van 15 miljoen euro hebben gedaan op Juan Fernando Quintero.
https://twitter.com/victoriasnajda/stat ... 3890331650

PostPosted: 20 Jan 2020 18:08 
Erelid

343 wrote:
AJAX zou een bod van 15 miljoen euro hebben gedaan op Juan Fernando Quintero.
https://twitter.com/victoriasnajda/stat ... 3890331650
Dit is wel exact het type speler die we op het moment missen in de selectie. Een 10 die ook op rechtsbuiten op de voeten zou kunnen. Echter, denk ik niet dat dit gerucht waarheid is.

PostPosted: 20 Jan 2020 18:28 

Dat is volgens mij wel een goed spelertje hoor. Viel hij toen niet op op het WK ofzo?

PostPosted: 20 Jan 2020 18:31 

Zou ik toejuichen. Heb hem jaren geleden al eens geopperd. Imo prima speler.

PostPosted: 20 Jan 2020 18:43 
Erelid

Is wel een typische speler die zou renderen in het type spel dat Ajax speelt. Geweldige techniek, steekpass en schot. Niet een speler met diepgang, moet wel vanuit de voeten spelen.

Vergelijkbaar type als Odegaard en Ziyech. Wel een beetje aparte cariere moves gehad. Ik vind het wel een risico voor 15 miljoen, maar dit is wel een type speler dat ik zou toejuichen, met ervaring.

PostPosted: 20 Jan 2020 19:29 
Erelid

Lijkt me onzin. Iemand die hem na het WK nog heeft gevolgd? Als je kijkt naar zijn statistieken lijkt hij geen basisspeler bij River te zijn.

PostPosted: 20 Jan 2020 19:33 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik hoop dat het klopt.
Opvolger voor Ziyech.

PostPosted: 20 Jan 2020 20:01 

Heeft op die foto op Twitter een bolle kop. Oogt als een volgevreten vedette.

PostPosted: 20 Jan 2020 20:08 
Erelid

Ik denk dat het risico wel erg groot is. Heeft een kruisbandblessure gehad afgelopen jaar en sindsdien hij is hersteld en heeft enkel nog halve of kwart wedstrijden gespeeld (2 maand geleden hersteld).

15 miljoen is dan wel teveel. Bovendien 1 jaar geleden voor 3,4 miljoen euro overgenomen.

PostPosted: 21 Jan 2020 10:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Klopt, risico is te groot voor dit bedrag. Heel 2019 nauwelijks gespeeld door kruisband blessure.
Dit bericht staat nu ook in de grote bladen in Argentinië maar bron is zijn zaakwaarnemer.
In seizoen ervoor was hij ook vaak reserve achter Pity Martinez, die had Ajax kunnen kopen. Is voor 12 miljoen verleden jaar naar Atlanta (Frank de Boer) gegaan.
Als Ajax zijnde zou ik voor Pedro de la Vega van Lanus gaan alleen wel een buitenspeler.
Is nu nog betaalbaar.

PostPosted: 21 Jan 2020 10:14 

Ik denk dat het risico wel erg groot is. Heeft een kruisbandblessure gehad afgelopen jaar en sindsdien hij is hersteld en heeft enkel nog halve of kwart wedstrijden gespeeld (2 maand geleden hersteld).

15 miljoen is dan wel teveel. Bovendien 1 jaar geleden voor 3,4 miljoen euro overgenomen.
Dat van die blessure wist ik niet. Aan de andere kant zijn er legio spelers die na die nare blessure toch weer op niveau spelen. Is moeilijk. Ik vind het wel een aantrekkelijke speler.

PostPosted: 21 Jan 2020 10:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik kan me niet voorstellen dat Ten Hag zo'n speler naar Ajax wilt halen. Voetballend heb ik totaal geen twijfels over hem maar hij legt gewoon te weinig energie in een wedstrijd. Vergelijkbaar hem maar met Sneijder, Van der Vaart, Guti H. of Riquelme. Hij heeft geen slechte mentaliteit maar is een beetje lui en heeft volgens mij gewoon ook niet het fysiek om ook nog eens druk te zetten en diep te gaan.

Tot het vertrekt van Pity Martinez waren hij en Quintero de twee beste spelers van River Plate. Desondanks begon Quintero vaak op de bank omdat het anders te risicovol zou zijn. Als hij erin kwam was hij wel regelmatig beslissen. Vervolgens vertrok Pity Martinez naar Atlanta en was Quintero een paar wedstrijden echt weergaloos voordat hij zijn kruisband scheurde.
Die 3,4 miljoen euro kwam volgen mij omdat er een clausule opgenomen was in het huurcontract.

Zolang Ziyech bij Ajax speelt missen we zo'n type ook helemaal niet. Op de vleugels zie ik veel liever spelers met diepgang zoals Neres en Promes en voor op 10 zou ik hem graag met Ziyech vergelijken en dan komt hij gewoon te kort in drukzetten, verdedigende arbeid, diepgang en snelheid.

PostPosted: 21 Jan 2020 13:39 

Schijnt ook een mannetje van de randzaken te zijn. Zegt ook wel iets dat hij nooit heeft kunnen slagen in Europa.

Leuke voetballer, maar ik zou hem niet halen. Veel geld voor een labiele jongen.

PostPosted: 22 Jan 2020 15:27 
Erelid

Snake wrote:
Schijnt ook een mannetje van de randzaken te zijn. Zegt ook wel iets dat hij nooit heeft kunnen slagen in Europa.

Leuke voetballer, maar ik zou hem niet halen. Veel geld voor een labiele jongen.
Ik zou het risico ook niet nemen. Wat mij betreft krijgt Ünüvar ook een kans (vanaf de bank). Heel speciaal talent, die ik op zijn 17e wel in de basis zie bij ons.

Daarnaast natuurlijk nog op zoek gaan, maar moet dan wel een echte versterking zijn. Anders niks halen...

PostPosted: 23 Jan 2020 15:54 
Beheerder

'Ajax 'zeer geïnteresseerd' in Carrascal'

Ajax zou volgens de Argentijnse journalist Pipe Sierra 'zeer geïnteresseerd' zijn in Jorge Carrascal, een 21-jarige aanvallende middenvelder van River Plate. AJAX zou hem deze winter willen halen. Heeft een clausule in zijn contract staan van 20 miljoen euro.
https://twitter.com/PipeSierraR/status/ ... 7298903040

PostPosted: 23 Jan 2020 16:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Lijkt me niet dat Ajax een reserve van River voor 20 milj gaat kopen. Deze speler speelt alleen als een basisspeler rust nodig heeft. Die Quintero was randje basis, deze speler duidelijk niet.

Post new topic  Reply to topic  [ 1096 posts ]  Previous   1 40 41 42 43 44  Next

All times are UTC+02:00