Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2634 berichten ]  Vorige   1 102 103 104 105 106
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Jij, technisch manager
BerichtGeplaatst: 06 mei 2021 11:09 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Rafael van der Vaart schreef:
ibramovic89 schreef:
Tja, ik vind dat als de middelen beperkt zijn en je moet een jaar overbruggen, dat je prima met beperkte investeringen het seizoen in kan gaan met Stekelenburg, Pasveer en een goedkope talentvolle keeper. Daarvoor heeft Stekelenburg ook voldoende laten zien.

Of vind je die jongens in dat rijtje zóveel beter dan Stekelenburg? Cillessen bv.? Dan kies ik toch echt liever voor een goedkope gok met een Okoye achter de ervaren mannen die we hebben.

En dan steek ik die 10 miljoen+ liever in versterkingen op andere posities in het elftal.
Ik vind die middelen dus niet zo beperkt als wordt gesteld. Dus daar is al enige discrepantie.

En die jongens in het rijtje zijn niet per definities mijn favoriete opties, maar slechts de opties die door de jaren heen genoemd zijn als potentiële opvolgers van Onana. Het merendeel ken ik niet goed genoeg om een oordeel over te vellen. Maar ik vind het niet ambitieus om met twee oude rotten en een jonkie het seizoen in te gaan, in de wetenschap dat je de zomer erop waarschijnlijk weer de markt op moet om een 'echte' eerste keeper te gaan halen. Doe dat dan meteen. Verkeerde zuinigheid wat mij betreft.
De boodschap is toch duidelijk, de middelen zijn beperkt (zie oa. het interview met Overmars). En ja, we hebben nog wat slappe was, maar laten we die vooral niet uit gaan geven aan een keeper.

En minder dan Onana, tja. Dat gaat sowieso zijn als je 1e keeper bij de beste 5 van de wereld hoort....
Je bent zeker al weer vergeten hoe oud Onana was toen hij begon en hoeveel ketsers hij had in die tijd?
Ik ben wel benieuwd hoe Scherpen terugkomt als hij een jaar wedstrijden bij een pak 'm beet Groningen in de benen heeft.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2021 10:47 
Erelid

Verkopen
-Neres: +- 23 miljoen
-Tagliafico: +- 15 miljoen
-Onana: +- 12 miljoen (met bovenstaande 3 zit je aan die 50 miljoen)
-Labyad
-Danilo
-Traoré
-Klaiber
-Ekkelenkamp
-Eiting
-Magallan
-Pierie
-Idrissi (einde huur)

Kopen
-Wijndal
-Sulemana
-Brobbey
-Pasveer (transfervrij)
-Gorter

Verlengen
-Mazraoui
-Martinez
-Rensch
-Gravenberch

Verhuren
-Scherpen
-Jensen

Stekelenburg, Pasveer, Gorter; Mazraoui, Timber, Alvarez, Schuurs, Martinez, Rensch, Wijndal; Blind, Taylor, Gravenberch, Kudus, Klaassen; Sulemana, Tadic, Brobbey, Haller, Antony

BerichtGeplaatst: 14 mei 2021 12:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
RogerGarcia schreef:
Verkopen
-Neres: +- 23 miljoen
-Tagliafico: +- 15 miljoen
-Onana: +- 12 miljoen (met bovenstaande 3 zit je aan die 50 miljoen)
-Labyad
-Danilo
-Traoré
-Klaiber
-Ekkelenkamp
-Eiting
-Magallan
-Pierie
-Idrissi (einde huur)

Kopen
-Wijndal
-Sulemana
-Brobbey
-Pasveer (transfervrij)
-Gorter

Verlengen
-Mazraoui
-Martinez
-Rensch
-Gravenberch

Verhuren
-Scherpen
-Jensen

Stekelenburg, Pasveer, Gorter; Mazraoui, Timber, Alvarez, Schuurs, Martinez, Rensch, Wijndal; Blind, Taylor, Gravenberch, Kudus, Klaassen; Sulemana, Tadic, Brobbey, Haller, Antony
Kan me heel goed voorstellen dat dit ongeveer het to-do listje van Overmars is. Goeie, gebalanceerde selectie. Qua kwaliteiten, leeftijden, ervaringen en qua vechtersmentaliteit.

Enige wat ik denk waar ze ook wel naar kijken is toch ook een bepaalde 'toekomstige aanwezigheid' van Zuid-Amerikanen. Als Tagliafico en in mindere mate Neres verkocht worden, mis je wellicht toch wel wat in je selectie.

Ik zou dan ook een 'Martinez-achtige' aankoop wel heel lekker vinden. Verrassing uit Zuid-Amerika die het gif dat Tagliafico heeft, ook heeft. En idealiter dan op de '6' positie. Dan kan je Alvarez volgend seizoen ook probleemloos verkopen.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2021 09:54 

Mazraoui, Tagliafico, Schuurs, Alvarez, Eiting, Ekkelenkamp, Labyad, Neres, Magallan, Idrissi, Onana, Traoré, Danillo, Pierie, Jensen, Scherpen en (wat mij betreft ook) Haller (maar dat zal zeker niet gebeuren).
Allemaal weg, (einde)huur, verhuur, verkoop of als "wisselgeld" bij aankoop gebruiken.
Met geld een LB, een RCV, een keeper, een vleugelspeler, een spits en een creatieve middenvelder halen. Allemaal direct inzetbare spelers.
Je hoeft wat mij betreft niet persé te kopen, ook een speler 1 of 2 jaar huren kan een optie zijn om de kosten te drukken. Bijv. een sterke RCV in de persoon van Sanchez. Of een transfervrije Alderweireld.
LB? Wellicht de transfervrije Van Aanholt of Bakker of Wijndal. Imo alle 3 prima opties.
Is maar de vraag of je (veel) wil betalen. Verwacht je de komende jaren veel van Salah Eddine en/of Baas?
Bij aantrekken van spelers ook rekening houden feit dat met Rensch, Timber, Gravenberch en Antony al diverse zeer jonge spelers tot de kern behoren. Er moet ook een evenwicht zijn qua leeftijdsopbouw/ervaring.
Daarnaast enkele grote talenten halen voor plekken waar je de komende jaren geen aanwas uit de eigen opleiding ziet. Van de groep spelers van huidige Jong AJAX hoef je komende 2 jaar niet veel te verwachten. Die zijn echt nog veel te jong, dat hebben ze ondubbelzinnig laten zien afgelopen seizoen. Zoals het zich laat aanzien lijkt zich over enkele jaren veel aanvallend talent aan te dienen. Maar dat duurt nog zeker 3 jaar.

BerichtGeplaatst: 17 mei 2021 15:13 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
343 schreef:
Keeper.
Linksback. Van Aanholt.
Verdediger/verdedigende middenvelder. Alderweireld.
Buitenspeler. Berghuis.
Spits.

De andere 2 posities worden dan 2 talenten gehaald. Mijn voorspelling.
Keeper. Gorter.
Linksback. Van Aanholt? Wijndal?
Verdediger/verdedigende middenvelder. Alderweireld?
Buitenspeler. Berghuis?
Spits. Brobbey?

BerichtGeplaatst: 17 mei 2021 16:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
343 schreef:
343 schreef:
Keeper.
Linksback. Van Aanholt.
Buitenspeler. Berghuis.
Spits.

Keeper. Gorter.
Buitenspeler. Berghuis?
Spits. Brobbey?
Benieuwd of Overmars echt een poging gaat wagen om Ihattaren dan bijvoorbeeld juist naar Ajax te brengen voor een relatief laag bedrag. Ik heb dat al eerder geroepen, maar dat heeft dan mijn voorkeur boven Berghuis. Als alternatief heb ik echter geen probleem met Berghuis.

Dat heb ik overigens ook niet met het 'terughalen' van Brobbey voor een bedrag rond de 7 miljoen.

Van een Van Aanholt word ik niet zo warm, maar die is geloof ik transfervrij en in deze tijd is die keuze dan wel te begrijpen. Misschien volgt er nog wel een verrassing vanuit eigen gelederen/jeugd op die positie. Als je daar dan ook een aankoop hebt gedaan dan voelt zo'n aankoop en het bedrag dat er aan is besteed ook altijd wel zuur.

Gisteren suggereerde ik ook al om eens naar Haps te kijken. Die vind ik in potentie beter dan Van Aanholt en zal ook niet duur zijn. Maar ja, blessuregevoelig.

Wijndal zou ideaal zijn, maar waarschijnlijk niet te betalen op dit moment.

BerichtGeplaatst: 17 mei 2021 16:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 schreef:
343 schreef:
Keeper.
Linksback. Van Aanholt.
Buitenspeler. Berghuis.
Spits.

Keeper. Gorter.
Buitenspeler. Berghuis?
Spits. Brobbey?
Ik zie Alderweireld niet komen, daar hebben we Timber en Martinez al. Beetje hetzelfde als Vertonghen.

BerichtGeplaatst: 17 mei 2021 16:52 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik hoop op Gorter, Kamaldeen, Brobbey en Wijndal.
Neres, Onana, Tagliafico verkopen.

Stekelenburg; Mazraoui/Rensch, Timber, Martinez, Wijndal; Gravenberch, Blind, Klaassen/Kudus; Antony/Kamaldeen, Haller, Tadic.

BerichtGeplaatst: 18 mei 2021 14:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Als Neres vertrekt heb je 2 vleugelspelers nodig. Idrissi vertrekt ook.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2634 berichten ]  Vorige   1 102 103 104 105 106

Alle tijden zijn UTC+02:00