Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2634 berichten ]  Vorige   1 102 103 104 105 106  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Jij, technisch manager
BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 13:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 schreef:
Misschien halen ze hem omdat Neres op zeker vertrekt. Anders snap ik deze aankoop niet echt.
Ik denk dat het meer te maken heeft met de financiën. En ja als Neres vertrekt heb je al iemand en je kunt hem ook zien als vervanger voor Idrissi.

Al vaker gezegd. Een zeer goede voetballer a la Ziyech maar mentaal weet ik het niet. Ik denk wel dat wat hierboven ook gezegd wordt dat het voor Berghuis beter is als het allemaal niet om hem draait.

Wat ook nog kan dat ze Berghuis zien als nr 10.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 13:46 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zal inderdaad met de financiën te maken hebben.
343 schreef:
Keeper.
Linksback. Van Aanholt.
Verdediger/verdedigende middenvelder. Alderweireld.
Buitenspeler. Berghuis.
Spits.

De andere 2 posities worden dan 2 talenten gehaald. Mijn voorspelling.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 14:26 
Erelid

Ja maar de vraag is hoe het financieel te verantwoorden is als je Berghuis, Alderweireld en Van Aanholt gaat halen. Allemaal geen restwaarde en behoorlijk salaris (zonder eventueel tekengeld meegenomen).

Ik zou Alderweireld niet halen. Met Timber en Schuurs genoeg goede opties die hun leeftijd misschien al verder waren dan Alderweireld toen. Daarnaast vind ik deze Alderweireld helemaal niet zo goed meer. Ik denk dat bij hem de emotionele band die hij met Ajax altijd heeft meegedragen ook een rol speelt.

We klagen vaak dat onze achterhoede niet de snelste zijn maar Alderweireld - Blind zie ik ook niet direct zitten. Liever Timber.

Volgens Verweij denkt ajax ook meer aan huurdeals. Misschien eens bij City informeren naar Ake. Die komt waarschijnlijk niet meer zo veel aan spelen toe.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 15:19 

Eens. Veel liever Timber, die het ook heel goed doet gewoon dus waarom weghalen? Met Alderweireld ga je voetbal van achteruit inleveren. Liever niet.

Van Aanholt vind ik ook niks bijzonders. Liever investeren in een goede linksback.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 15:27 
Beheerder

Niet dat ik die spelers graag zie komen, hoor. :)

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 19:13 
Erelid

Ik verwacht voor aankomend jaar niet veel aankopen, ook omdat we een beetje moeten letten op de salaris en transferhuishouding. Ik verwacht dat ze Van Aanholt en Sulemana zullen halen en dat er nog een talentvolle spits bij komt. En dat Tagliafico, Neres en Onana verkocht zullen worden tegen gereduceerd tarief. En dat ook Labyad, Ekkelenkamp, Danilo, Traoré en Idrissi (en Klaiber) weg zullen gaan.

Wat houdt je dan over: Stekelenburg, Pasveer; Mazraoui, Quinten Timber, Jurrien Timber, Schuurs, Martinez, Rensch, Van Aanholt; Blind, Alvarez, Taylor, Klaassen, Kudus, Gravenberch; Antony, Haller, Tadic, Sulemana, ?Spits.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 19:16 

Als je Sanchez of Alderweireld voor een acceptabel bedrag kan halen zou ik dat absoluut doen.
Gewoon directe versterking achterin en brengen ook fysiek/kopkracht mee die we ontberen.

Dat hoeft Timber helemaal niet in de weg te staan. Die kan het dan op RB met Mazraoui uitvechten en eventueel als backup CV. Rensch RB achter Timber/Mazraoui.

Het is wat mij betreft momenteel Of Timber, Of Rensch die zal spelen, waarbij voor mij Timber dan duidelijk verder en eerste keus is.

Achterhoede vandaag:

Tagliafico 172cm
Martinez 178cm
Timber 179cm
Rensch 179cm

1m77 gemiddeld achterin. Nu is dat bij backs ondergeschikt maar centraal achterin moet je toch iemand hebben die de kopduels aangaat. Leuk in de redivisie en tegen Europese laagvliegers maar als je verder wil komen Europees kan dit gewoon niet.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 23:11 
Erelid

Ik vind dit allemaal zo overdreven gesteld dat je lange verdedigers moet hebben voor hun zogenaamde kopkracht. Net alsof je de CL-finale niet gehaald hebt tegen Spurs of tegen Roma bent uitgeschakeld. Is heel overtrokken. Alderweireld is inderdaad groot en kan goed koppen maar het ligt er maar net aan waar je de nadruk oplegt.

Je kunt ook anders redeneren en dat is dat je als Ajax altijd de voetballende partij bent dus het spel maakt. Dan krijg je vaak doelpunten om de oren door counters. Met vrije trappen en corners tegen is het gewoon zaak, dat je altijd het duel aangaat en meesprint en dat is vaak al voldoende.

Je kunt je tactiek ook zo instellen dat je juist die lange bal op een lange spits eruit haalt. Dus er voor zorgen dat de aanvoer niet komt. Ik heb Ajax onder Van Gaal genoeg zien spelen met Davids, Seedorf en zelfs Oulida op nr 4 naast Blind. Wat lange mensen met kopkracht?

Zowel Timber en Martinez zijn inderdaad niet de allergrootste maar verliezen weinig kopduels.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2021 08:56 
Erelid

343 schreef:
Misschien halen ze hem omdat Neres op zeker vertrekt. Anders snap ik deze aankoop niet echt.
Ook dan niet, is een ander type speler. Ajax heeft meer behoefte aan een buitenspeler met snelheid die ook diepgang zonder bal heeft.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2021 09:16 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Berghuis zou ik echt horror vinden. Hoort niet in ons mooie shirt te spelen, daarnaast vind ik hem gewoon niet goed genoeg voor het niveau wat we nastreven.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2021 12:10 

Skimo schreef:
Achterhoede vandaag:

Tagliafico 172cm
Martinez 178cm
Timber 179cm
Rensch 179cm

1m77 gemiddeld achterin. Nu is dat bij backs ondergeschikt maar centraal achterin moet je toch iemand hebben die de kopduels aangaat. Leuk in de redivisie en tegen Europese laagvliegers maar als je verder wil komen Europees kan dit gewoon niet.
Heel Dzeko niet gezien in het tweeluik met Roma, maar nee, het kan echt niet hoor.........

Tagliafico een van de betere koppers in de selectie. Waarschijnlijk ook de kleinste van heel de selectie.

Opportunistisch gel#l over kopkracht en fysiek.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2021 12:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Precies, snelheid is voor een Ajax verdediger veel belangrijker aangezien we zo ver mogelijk van de goal af spelen. Maar Alderweireld en Sánchez zijn wel echt exceptioneel; als je die kan halen...

Ik vraag me ook af in hoeverre die 50 miljoen echt klopt. Is het niet zo dat ze zodoende hopen dat meer supporters van een (groter) deel van hun seizoenkaart compensatie afzien? En willen ze andere naar andere clubs niet gewoon uitstralen dat we niet de volle mep willen betalen? We hebben een volle bankrekening, tal van spelers met restwaarde en spelen CL komend seizoen; een keertje verlies maken door zo iets exceptioneels als corona zou ik dan op de koop toenemen en juist je relatieve voordeel tov andere clubs uitbuiten.

Buitenkansjes als Alderweireld, Sánchez, Eriksen, Suarez, Van de Beek etc. zijn altijd welkom. Maar verder hoeft er van mij niets bij als er geen basisspelers vertrekken. Ik hoop alleen wel dat ze niet zuinig aan gaan doen als er basisspelers vertrekken aangezien goedkoop vaak duurkoop is. Dus als Tagliafico weggaat zou ik eerder de portemonnee trekken voor Wijndal (beter en meer restwaarde = op lange termijn financieel voordeliger) dan dat ik Van Aanholt zou halen.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2021 13:20 
Erelid

guy_ajax schreef:
Precies, snelheid is voor een Ajax verdediger veel belangrijker aangezien we zo ver mogelijk van de goal af spelen. Maar Alderweireld en Sánchez zijn wel echt exceptioneel; als je die kan halen...
Beide? Als je al een RCV haalt dan is eentje genoeg, lijkt me want Timber heeft toch een jaar lang stabiel gepresteerd. Die zie ik niet zo snel lang door de ondergrens zakken.

Ik weet niet hoe jij tegen verdedigers aankijkt maar Alderweireld vind ik verre van exceptioneel. Die is redelijk stabiel met een verfijnde pass. Kopsterk maar toch heb ik nooit het gevoel bij hem gehad wat een geweldenaar. Ik hoef deze Alderweireld niet (meer) omdat je zelf al voorzien bent.

Sanchez exceptioneel noemen is zeker gebaseerd op zijn eerste en enige jaar Ajax? Ja daar was hij goed maar we zien nu toch ook, dat hij echt doorgroeit. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht, dat hij na een paar jaar Spurs nu bij een echte topclub zou zitten maar toch niet. Ook opvallend dat juist Mourinho het niet echt zag zitten terwijl die juist echte verdedigers wil hebben. Ik weet het niet met Sanchez.

Natuurlijk zal Sanchez zeker goed genoeg zijn maar zijn de verwachtingen niet torenhoog dat hij zomaar weer dat nivo van zijn eerste jaar bij ons aantikt?

Exceptioneel is in mijn ogen De Ligt en niet Alderweireld of Sanchez.
Ik vraag me ook af in hoeverre die 50 miljoen echt klopt. Is het niet zo dat ze zodoende hopen dat meer supporters van een (groter) deel van hun seizoenkaart compensatie afzien? En willen ze andere naar andere clubs niet gewoon uitstralen dat we niet de volle mep willen betalen? We hebben een volle bankrekening, tal van spelers met restwaarde en spelen CL komend seizoen; een keertje verlies maken door zo iets exceptioneels als corona zou ik dan op de koop toenemen en juist je relatieve voordeel tov andere clubs uitbuiten.
Ik denk ook dat het puur betrekking heeft op dit boekjaar of deze competitie. Als Ajax echt krap bij kas zat, hoe kun je dan ooit Haller voor dat bedrag binnen halen. Ik vermoed, dat ze door de Corona de min inschieten maar ze voldoende reserves hebben om dit op te vangen. Ook geldt in deze dat de opbrengsten minder zullen zijn zoals Overmars verwacht. Clubs zullen die topbedragen niet zomaar op tafel leggen zoals voor de Corona.
Buitenkansjes als Alderweireld, Sánchez, Eriksen, Suarez, Van de Beek etc. zijn altijd welkom. Maar verder hoeft er van mij niets bij als er geen basisspelers vertrekken. Ik hoop alleen wel dat ze niet zuinig aan gaan doen als er basisspelers vertrekken aangezien goedkoop vaak duurkoop is. Dus als Tagliafico weggaat zou ik eerder de portemonnee trekken voor Wijndal (beter en meer restwaarde = op lange termijn financieel voordeliger) dan dat ik Van Aanholt zou halen.
Die buitenkansjes moet je inderdaad mee opletten. Eriksen zie ik niet zo snel terugkomen mede ook omdat je voor zijn positie nu Gravenberch hebt. Suarez komt niet meer en vd Beek hoef je niet te halen zolang je Klaassen hebt.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2021 22:30 

Wat je komend seizoen overigens ook rekening mee moet houden, is de Afrika cup. Met Onana (indien niet geschorst, of verkocht), Mazraoui, Kudus, Haller én Traore, raak je behoorlijk wat eerste elftal spelers kwijt. Halen we ook nog Sulemana, of verleng je met Idrissi, ben je die ook de hele maand januari kwijt. Toch iets over na te denken qua beleid..

BerichtGeplaatst: 04 mei 2021 07:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Traoré verkopen voor een spits die wel voldoet als (potentiële) basisspeler en je bent er al!

Zou Overmars bezig zijn met Kaio Jorge? Ook een speler die bijna transfervrij is..

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 08:22 

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... -zijn.html
Transferbedragen van 40 miljoen euro of meer vallen niet meer op te hoesten. In Engeland zit nog kapitaal en transfers tot tien, twaalf miljoen zullen nog plaatsvinden. Maar de hele grote, verwacht ik niet.
Dit zou wel echt een significante verandering zijn van de transfermarkt voor de komende zomer. De vraag is dan denk ik ook wie er voor het eerst de benchmark bepaalt.

Categorie 'met hem kunnen we een jaartje doorkomen', wil Overmars dus in zoeken. Pasveer paste daar natuurlijk perfect in. Van Aanholt ook. Sulemana zullen ze dan wel wél de portemonnee voor willen trekken. Maar ook 'Haller-bedragen' verwacht Overmars niet te gaan uitgeven.

Ik ben vooral ook heel benieuwd wat er gebeurt met Onana, Neres en Tagliafico deze zomer. Wat daar wellicht ook al speelt. Dat zal voor het grootste gedeelte de noodzaak én mogelijkheden voor investeringen bepalen.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 11:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Als Onana verkocht wordt zal er toch echt een keeper moeten komen. Iemand die de strijd met Pasveer en Stekelenburg aan kan gaan. Om maar even met wat oude namen te goochelen: Hugo Souza, Vlachodimos, Rajkovic, Van Crombrugge, Maignan, Jao Paulo, Cillessen, Bayindir etc.

Met Stekelenburg en Pasveer het seizoen ingaan als eerste en tweede optie zou zeer teleurstellend zijn. Dat strookt niet met onze ambities.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 12:38 
Erelid

Tsja als Ajax echt voor 50 miljoen moet verkopen kan het wel bepaalde dingen willen, maar als er geen geld voor is moet je roeien met de riemen die je hebt...

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 14:04 
Beheerder

Ik vind Stekelenburg en Pasveer prima. Ze zullen echt geen Cillessen gaan kopen, maar een jongere ('goedkopere') keeper.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 14:07 

AFCA Niels schreef:
Tsja als Ajax echt voor 50 miljoen moet verkopen kan het wel bepaalde dingen willen, maar als er geen geld voor is moet je roeien met de riemen die je hebt...
Inderdaad. En de riemen die we hebben zijn toch helemaal niet zo verkeerd. Andere posities hebben meer prio.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 15:42 

AFCA Niels schreef:
Je maakt mij niet wijs dat er geen geld vrijgemaakt kan worden voor een keeper voor de lange termijn. Die moet er vroeg of laat toch gaan komen. En je hebt best wat eigen vermogen, het is niet erg om daar een keer op in te teren bij uitzonderlijke omstandigheden. Dit coronaseizoen lijkt me bij uitstek zo'n omstandigheid.

Ik vind een nieuwe keeper wel een prioriteit indien Onana verkocht wordt.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 15:46 

AFCA Niels schreef:
Je maakt mij niet wijs dat er geen geld vrijgemaakt kan worden voor een keeper voor de lange termijn. Die moet er vroeg of laat toch gaan komen. En je hebt best wat eigen vermogen, het is niet erg om daar een keer op in te teren bij uitzonderlijke omstandigheden. Dit coronaseizoen lijkt me bij uitstek zo'n omstandigheid.

Ik vind een nieuwe keeper wel een prioriteit indien Onana verkocht wordt.
Maar moet dat meteen een dure keeper zijn? Haal dan Gorter voor een 'Scherpen-traject'. Of Okoye van Sparta.

Stekelenburg, Pasveer, Gorter / Okoye.

Maak je volgend voorjaar de balans op tussen Scherpen en Gorter of Okoye. En als je er geen vertrouwen in hebt dat zij dan eerste keeper kunnen worden, kan je alsnog een diepte investering doen.

Desnoods haal je ze beide en laat je Kotarski naar GAE gaan en Scherpen naar Sparta. :D

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 15:49 

Ik vind dat je er dan echt drie klasse op achteruit gaat, als je dat afzet tegen Onana. Dus nee, ik vind het niet getuigen van ambitie. Die jongen van Sparta en Gorter hebben talent en zijn leuk voor erbij, als keepers voor in Jong Ajax en om te kijken of het wat wordt. Maar daar wordt het eerste elftal niet sterker van. Dat zou dus zeker niet mijn voorkeur genieten.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 16:24 

Ik vind dat je er dan echt drie klasse op achteruit gaat, als je dat afzet tegen Onana. Dus nee, ik vind het niet getuigen van ambitie. Die jongen van Sparta en Gorter hebben talent en zijn leuk voor erbij, als keepers voor in Jong Ajax en om te kijken of het wat wordt. Maar daar wordt het eerste elftal niet sterker van. Dat zou dus zeker niet mijn voorkeur genieten.
Tja, ik vind dat als de middelen beperkt zijn en je moet een jaar overbruggen, dat je prima met beperkte investeringen het seizoen in kan gaan met Stekelenburg, Pasveer en een goedkope talentvolle keeper. Daarvoor heeft Stekelenburg ook voldoende laten zien.

Of vind je die jongens in dat rijtje zóveel beter dan Stekelenburg? Cillessen bv.? Dan kies ik toch echt liever voor een goedkope gok met een Okoye achter de ervaren mannen die we hebben.

En dan steek ik die 10 miljoen+ liever in versterkingen op andere posities in het elftal.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 22:05 

ibramovic89 schreef:
Tja, ik vind dat als de middelen beperkt zijn en je moet een jaar overbruggen, dat je prima met beperkte investeringen het seizoen in kan gaan met Stekelenburg, Pasveer en een goedkope talentvolle keeper. Daarvoor heeft Stekelenburg ook voldoende laten zien.

Of vind je die jongens in dat rijtje zóveel beter dan Stekelenburg? Cillessen bv.? Dan kies ik toch echt liever voor een goedkope gok met een Okoye achter de ervaren mannen die we hebben.

En dan steek ik die 10 miljoen+ liever in versterkingen op andere posities in het elftal.
Ik vind die middelen dus niet zo beperkt als wordt gesteld. Dus daar is al enige discrepantie.

En die jongens in het rijtje zijn niet per definities mijn favoriete opties, maar slechts de opties die door de jaren heen genoemd zijn als potentiële opvolgers van Onana. Het merendeel ken ik niet goed genoeg om een oordeel over te vellen. Maar ik vind het niet ambitieus om met twee oude rotten en een jonkie het seizoen in te gaan, in de wetenschap dat je de zomer erop waarschijnlijk weer de markt op moet om een 'echte' eerste keeper te gaan halen. Doe dat dan meteen. Verkeerde zuinigheid wat mij betreft.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2634 berichten ]  Vorige   1 102 103 104 105 106  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00